amit Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 In this cell-phone footage, validated by AP, officials in hazmat suits forcibly evicting a man and a woman from their apartment, followed by a man resisting eviction and eventually being carried out in Kunshan, China, Monday, Feb. 3. https://www.youtube.com/watch?v=rKek0Y30Ctw
Gjest 123 eller noe Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 wtf, "Åh er du sjuk? Stakkars, kom så skal vi hjelpe deg!"
Tanuki Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 19 hours ago, amit said: In this cell-phone footage, validated by AP, officials in hazmat suits forcibly evicting a man and a woman from their apartment, followed by a man resisting eviction and eventually being carried out in Kunshan, China, Monday, Feb. 3. https://www.youtube.com/watch?v=rKek0Y30Ctw Hva er så ille med den videon egentlig? Er du smittet skal du isoleres, kineserne har vært beinharde på det og det er slik dem fikk kontroll over pandemien. 5
_popcorn_ Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Ryddet for ryktespredning og svar til det. _popcorn_, mod
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Tanuki skrev (5 timer siden): Hva er så ille med den videon egentlig? Er du smittet skal du isoleres, kineserne har vært beinharde på det og det er slik dem fikk kontroll over pandemien. Synes du det er grei behandling av andre mennesker? Du sitter sjuk hjemme, så blir du plutselig fjernet ut med makt på den måten, mens mange folk filmer, helt greit siden det er spesielle tider liksom?
VinterRose Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Jeg er glad for at jeg bor i et land der man ikke kan bruke samme metoder so bl a i Kina mor befolkningen. Da får det heller være at vi må slite litt lenger med viruset. Overrasker med til stadighet hvor mange som er villige til å sette enkeltindividets frihet til side for det noen mener er samfunnets beste. Faktisk skremmende mange. 7
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 VinterRose skrev (8 minutter siden): Jeg er glad for at jeg bor i et land der man ikke kan bruke samme metoder so bl a i Kina mor befolkningen. Da får det heller være at vi må slite litt lenger med viruset. Overrasker med til stadighet hvor mange som er villige til å sette enkeltindividets frihet til side for det noen mener er samfunnets beste. Faktisk skremmende mange. Ja, virker som de glemmer at samfunnet faktisk består av enkeltindivider. Disse individene er like mye verdt som de individene på sykehjem o.l. man prøver å beskytte.
infectedsopp Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 skruttveig skrev (1 time siden): Synes du det er grei behandling av andre mennesker? Du sitter sjuk hjemme, så blir du plutselig fjernet ut med makt på den måten, mens mange folk filmer, helt greit siden det er spesielle tider liksom? Kina har jo vært så "flinke" så da må vel vi gjøre det samme! 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Og folk bare "Jada bare kom og hent de, det er jo til samfunnets beste!"
Tanuki Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 4 hours ago, skruttveig said: Synes du det er grei behandling av andre mennesker? Du sitter sjuk hjemme, så blir du plutselig fjernet ut med makt på den måten, mens mange folk filmer, helt greit siden det er spesielle tider liksom? Ja. Det er en FELLES dugnad. Alle som blir smittet må isoleres. Så ja, det er en grei behandling av mennesker som ikke skjønner alvoret.. 5
Example Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Tanuki skrev (42 minutter siden): Ja. Det er en FELLES dugnad. Alle som blir smittet må isoleres. Så ja, det er en grei behandling av mennesker som ikke skjønner alvoret.. Dette er jo heller et symptom på statens makt og bruk av tvang på egen befolkning. Samme land som putter hundretusenvis av mennesker i konsentrasjonsleire. Om Norge hadde behandlet smittede på denne måten, ville vi ikke hatt noe land å komme tilbake til. 4
Tanuki Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 28 minutter siden, Example said: Dette er jo heller et symptom på statens makt og bruk av tvang på egen befolkning. Samme land som putter hundretusenvis av mennesker i konsentrasjonsleire. Om Norge hadde behandlet smittede på denne måten, ville vi ikke hatt noe land å komme tilbake til. Nå blander du flere problemstillinger. INGEN støtter Kinas behandling av etniske og religiøse minoriteter, i hvert fall ikke jeg, jeg er tross alt gift med en av dem. Når det gjelder smitte, det har vært mye feilinformasjon ute i medier og SoMe. Men siden vi snakker om en bestemt video; hvis noen er påvist smittet, HVA skal man gjøre da? hvis folk nekter å gå i isolasjon? Det er MYE man kan kritisere Kina for, akkurat dette be "behandlingen" av smittede skjønner jeg ikke hva som er så spesielt. Er du smittet må du i isolasjon, det er selve prinsippet i alle land som har lykkes i koronahåndteringen. Testing, smittestporing og isolasjon. 5
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 Tanuki skrev (1 time siden): Ja. Det er en FELLES dugnad. Alle som blir smittet må isoleres. Så ja, det er en grei behandling av mennesker som ikke skjønner alvoret.. Haha, nå må jeg nesten le. Dugnad er frivillig, det der er jo tvang.
Tanuki Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 1 minutt siden, skruttveig said: Haha, nå må jeg nesten le. Dugnad er frivillig, det der er jo tvang. så hva er alternativet? skal smitte bare reke rundt som de vill? Det er en felles dugnad jo, de aller fleste skjønner det. Det er derfor vi (i Asia) har gått med munnbind siden januar, måler temperaturen og scanner QR kode når vi går på butikken. 5
Tanuki Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 5 hours ago, infectedsopp said: Kina har jo vært så "flinke" så da må vel vi gjøre det samme! - "MAY" have to..... - Hva WHO mener er 1 ting, hva enkelte land gjør er en annen sak - Hvordan Fox News tolker en enkel uttalse fra WHO er ikke veldig interessant 2
Example Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 Tanuki skrev (1 time siden): Nå blander du flere problemstillinger. INGEN støtter Kinas behandling av etniske og religiøse minoriteter, i hvert fall ikke jeg, jeg er tross alt gift med en av dem. Når det gjelder smitte, det har vært mye feilinformasjon ute i medier og SoMe. Men siden vi snakker om en bestemt video; hvis noen er påvist smittet, HVA skal man gjøre da? hvis folk nekter å gå i isolasjon? Det er MYE man kan kritisere Kina for, akkurat dette be "behandlingen" av smittede skjønner jeg ikke hva som er så spesielt. Er du smittet må du i isolasjon, det er selve prinsippet i alle land som har lykkes i koronahåndteringen. Testing, smittestporing og isolasjon. Dette er jo ikke akkurat den eneste videoen som har kommet. I Wuhan fysisk sperret myndighetene folk inne, ved å boltre fast dører og vinduer. Grunnen til at jeg trekker frem behandlingen av blant annet uighurene er jo at dette er typisk den kinesiske staten. I Norge isolerer folk seg, og får folk beskjed om å komme på sykehus/karantenehotell, så gjør de det. At kinesere har en sterk mistro til staten i slike spørsmål, er ikke ubegrunnet. Det er absolutt ingenting å lære av hva kineserne har gjort i denne pandemien. Det vi kan lære er at individuell frihet koster litt. 3
Example Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 Tanuki skrev (1 time siden): så hva er alternativet? skal smitte bare reke rundt som de vill? Det er en felles dugnad jo, de aller fleste skjønner det. Det er derfor vi (i Asia) har gått med munnbind siden januar, måler temperaturen og scanner QR kode når vi går på butikken. Alternativet er kanskje vanskelig å få til i land som Kina, fordi folk ikke stoler på at de vil bli behandlet på en human måte når de blir smittet. Jeg hadde heller aldri frivillig godt og testet meg for korona, dersom jeg visste at politiet ville kommet og hentet meg på denne måten og plassert meg et eller annet sted hvor sjansene er store for at man blir behandlet på en elendig måte. Og som konsekvens av kinesernes manglende personlig frihet (blant annet ytringsfrihet og pressefrihet), har vi fått denne sykdommen over hele verden. Alternativet er å bygge opp tillit i befolkningen. Kommunistpartiet styrer Kina med jernhånd, og har ikke gjort seg fortjent til noe tillit. 2
infectedsopp Skrevet 28. november 2020 #18 Skrevet 28. november 2020 Tanuki skrev (7 timer siden): - "MAY" have to..... - Hva WHO mener er 1 ting, hva enkelte land gjør er en annen sak - Hvordan Fox News tolker en enkel uttalse fra WHO er ikke veldig interessant Det er alikevel urovekkende om det blir en realitet. Når man har så mye fakta på bordet om falske positive tester blant annet så skal man gå inn i hjemmet ditt og hente ut familien din over et virus som du for det første må testes for å vite at du i det hele tatt har det og for det andre du har 99% sjanse for å overleve..? Det er jo galskap 2
Camlon Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 9 hours ago, Example said: Alternativet er kanskje vanskelig å få til i land som Kina, fordi folk ikke stoler på at de vil bli behandlet på en human måte når de blir smittet. Jeg hadde heller aldri frivillig godt og testet meg for korona, dersom jeg visste at politiet ville kommet og hentet meg på denne måten og plassert meg et eller annet sted hvor sjansene er store for at man blir behandlet på en elendig måte. Og som konsekvens av kinesernes manglende personlig frihet (blant annet ytringsfrihet og pressefrihet), har vi fått denne sykdommen over hele verden. Alternativet er å bygge opp tillit i befolkningen. Kommunistpartiet styrer Kina med jernhånd, og har ikke gjort seg fortjent til noe tillit. I Kina er testing ofte et krav for å kunne gjøre ulike ting som å gå til sykehus og myndighetene tester store områder hvis de finner en smittet. Dette har vist seg å være svært effektivt, spesielt sammenlignet med de tilittbaserte systemene i Europa. Norge med en høyt utdannet befolkning, massivt oljefond og spredt befolkning var i en mye bedre situasjon enn Kina for å kunne kontrolere pandemien. Allikavel så har Norge 20x så mange døde per capita og har ikke kunne åpne opp slik Kina har gjort. Jeg kan forstå at det er kjipt å bli tvunget til å bli isolert hvis man er smittet, men det er mye mer kjipt å bli alvorlig syk med korona. Isolerer man ikke slike folk så tar de seg en tur til markedet og smitter folk, fordi de føler at de må ha fersk kjøtt og grønnsaker. For å kunne holde smitten nede så må man bruke tvang for å stoppe egoister fra å smitte andre. 1
mima Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 Tanuki skrev (17 timer siden): Ja. Det er en FELLES dugnad. Alle som blir smittet må isoleres. Så ja, det er en grei behandling av mennesker som ikke skjønner alvoret.. Felles tvang👍😁 1
Anbefalte innlegg