Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for ca. fire uker siden og det har bare vært en stor nedtur. Stresset sjef som har skjelt meg ut allerede en gang siden jeg ikke var oppe og gikk 100% etter to dager. Null opplæring og oppfølgning. Her om dagen fikk jeg kjeft fordi jeg svarte «feil». Kjenner jeg sliter meg ut totalt på dette og det er så vanskelig. Er heller ikke mulig å snakke med sjefen som er overstresset. 
Mistet min forrige jobb som følge av coronaen. Alt kjennes som en nedtur og er veldig vanskelig for tiden, det å få jobb i ett vanskelig marked skulle jo være en glede og opptur. 

Anonymkode: 002dc...ff8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på opplæring og god oppførsel fra din leder.

Så du må sifra tydelig.

Slutt å la deg kue.

Anonymkode: d5f63...e0e

• Liker 3
Skrevet

Skjønner frustrasjonen. Du har egentlig tre valg. Å bli uten å gjøre noe med det, å bli og samtidig prøve å forbedre situasjonen ved å si fra, eller å gå derfra mens man fremdeles har prøvetid.

Dersom det er en større bedrift kan du gå til hans overordnet, i en mindre bedrift kan dette være vandkeligere. Kanskje er leder også eier.

Etter noen år i arbeidslivet har jeg erfart at dårlig lederkultur sjelden blir bedre. Kanskje ved en stor organisasjonsendring, eller ved at vedkommende slutter, men i 95% av tilfellene vil ikke endring skje. Og jeg har lært at livet er for kort til å mistrives på jobb. Jeg påvirkes veldig av slike ustabile mennesker og sa en gang opp uten å ha ny jobb å gå til. Heldigvis ordnet det seg fort for meg, men dette vet man jo aldri. Noen ganger må man bare ta noen sjanser. Å gå på akkord med meg selv slik var ikke aktuelt. 

Lykke til hva enn nå du ender opp med. :)

Anonymkode: 9b6f6...887

• Liker 1
Skrevet

Er du ung og naiv vil ledere gjerne gjøre som beskrevet. Ikke la deg overkjøres sånn. Du har KRAV på skikkelig opplæring og profesjonell oppførsel av både sjefer og kollegaer. Be om møte og legg det frem saklig. Ta gjerne med verneombudet på møtet. Sånn skal du ikke ha det på jobb

Anonymkode: f0506...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...