Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av familiemedlemmene mine sender alltid penger til jul som jeg kan kjøpe julegaver for selv. 
Typ, en eller to til meg og min mann og en til barnet vårt fra hver av de.
Men I år føler jeg det ikke er noe noen av oss vil ha, eller trenger som vi ikke får av hverandre eller andre i familien.
Er det frekt å ikke kjøpe? Å la pengene ligge til det er noe vi vil ha? 
Det er ikke penger vi åpner på julaften liksom, det er penger vi har fått nå FOR å kjøpe julegaver.
Hva om de spør hva vi valgte? 

Anonymkode: 5656e...dc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er bedre å spare pengene til det er noe du/dere trenger/ønsker dere. Kanskje sette pengene til barnet på sparekonto? 

• Liker 2
Skrevet

Helt ok å ikke bruke på noe. Men jeg vet mange synes det er hyggelig å få en melding med "I dag kjøpte jeg nye stekepanner for pengene jeg fikk". Du kan jo sende en melding julaften/en av dagene etter og takke, samt f.eks skrive/si hva pengene er gått til. Enten det er sparekonto eller en ting. Hvis du tror noen forventer at du kjøper noe eller sparer til noe spesifikt, så kan du jo bare si at dere skal spare til reise, bruke pengene på å gå ut å spise eller en annen "hvit" løgn. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Skyld på korona og si at du ikke har villet gå i butikker blant haugevis av folk og risikere smitte i disse tider.(håper ikke de spør om du bare kan bestille på nettet da 😛

Si at du har lagt pengene til side, tusen takk for dem og de skal nok komme til nytte senere.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Jeg blir veldig glad hvis jeg får penger til jul, du kan jo se på det som det. Men ville fordelt pengene til familien. Pengene jeg får til jul går rett på boligsparekonto, så de går til noe nyttig og holdbart når jeg har spart nok.

Skrevet

Vi får alltid penger så jeg kan kjøpe selv, særlig til barna. I år har vi valgt å sette alt på konto. Barna har det de trenger, og får det de ønsker seg av oss. Litt færre gaver under treet, men det tror jeg ikke de tenker på. (3 og 6 år, de husker ikke hvem de pleier å få gave av likevel) 

Anonymkode: a4859...6b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen av familiemedlemmene mine sender alltid penger til jul som jeg kan kjøpe julegaver for selv. 
Typ, en eller to til meg og min mann og en til barnet vårt fra hver av de.
Men I år føler jeg det ikke er noe noen av oss vil ha, eller trenger som vi ikke får av hverandre eller andre i familien.
Er det frekt å ikke kjøpe? Å la pengene ligge til det er noe vi vil ha? 
Det er ikke penger vi åpner på julaften liksom, det er penger vi har fått nå FOR å kjøpe julegaver.
Hva om de spør hva vi valgte? 

Anonymkode: 5656e...dc0

Jeg blir nysgjerrig, hvorfor skriver du FOR med store bokstaver? Setningen blir jo den samme med vanlige bokstaver? 

Anonymkode: 6b1ff...8b3

Skrevet

Har kjøpt noe litt spesielt fra bestemoren min, som kan minne meg om henne hver gang jeg tar det frem til jul. Vet hun hadde blitt veldig skuffet om jeg ikke hadde kjøpt gave til barna, som ble åpnet på julaften. Og de ønsker alltid noe, spesielt etter de ble litt større. Så her blir det merkegenser på alle.

(Kjøper lite til oss selv i førjulstiden, da et det lettere å finne på ønsker før jul.

Skrevet

Kan du ikke høre med giver da?

Anonymkode: 97797...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...