Gå til innhold

Jeg blir kjeftet på daglig av min mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge henne gjør jeg ingenting riktig. Jeg er for tjukk, jeg drikker brus , jeg bruker penger på mat osv. ingenting er bra nok. Men samtidig prøver jeg å få godkjenning av henne. At hun skal like meg. Men nei. Lurer på hva hun har opplevd for å være så slem mot meg! Kvinne 34

Anonymkode: 6ce9d...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du penger på brus da? 

Anonymkode: ecee3...91d

Skrevet

Jeg har noe lignende forhold med min mor ut fra hva du beskriver her, og jeg har egentlig bare kommet til to konklusjoner:
1: Jeg kommer aldri til å få det om jeg så gjør alt hun mener er rett. Er det aldri bra nok, nei, så er det ikke det. Og da kan det jo være ett fett hva hun synes.
2: Hvorfor skulle jeg ønske meg noe sånt av noen jeg ikke liker, og som ikke liker meg?

Kan godt hende hun har opplevd noe i fortiden, men da er det hennes ansvar å be om hjelp med det, ikke at jeg og du skal være søppelbøtter:P Det er ditt liv, dine valg, og så lenge du velger ut fra hva du vil, så er det bare å gi en lang faen i hva hun synes. Du er voksen, du trenger ikke godkjenning fra noen. Kjøp brus, reis jorda rundt, hvem skal stoppe deg?

Hadde en aha-opplevelse for noen år siden hvor jeg akutt sluttet å bry meg om hva folk syntes om valgene mine. Det løsnet med at jeg tok et ekstremt uvanlig valg for meg som alltid har vært litt overdrevent forsiktig, og vips reiste jeg Europa rundt med brevvenner fra alle verdenshjørner som jeg aldri hadde møtt. Beste opplevelsen i mitt liv, og som jeg aldri ville dratt på om jeg skulle lyttet til min mor. Litt klisje men; følg hjertet ditt:P

Jeg er kvinne 33 btw.

Anonymkode: 11a29...158

• Liker 1
Skrevet

Overse hun! Du er voksen og bestemmer selv hva du vil bruke penger på

Anonymkode: 39427...d76

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært der du er, men med faren min. Det sluttet da jeg hadde et oppgjør med ham.

Jeg konfronterte ham først med alt han mente var galt med meg; overvektig, b-menneske, "drev dank" i sommerferien. Og om dette gjorde meg mislykket.
(Dette var sommeren mellom 2. og 3. klasse på universitetet)
Han nikket, gliste og var veldig fornøyd med at mine lyter endelig hadde "nådd inn" hos meg.
Så spurte jeg om det ikke betydde noe at jeg får toppkarakterer på skolen, at jeg sannsynligvis blir ingeniør i en alder av 21 år, at jeg er økonomisk, at jeg har gode venner som ikke driver på med tull, at jeg er en god storesøster for mine småsøsken, at jeg hjelper til hjemme, at jeg ikke bruker narkotika, at jeg ikke drikker meg full, at jeg ikke røyker, at jeg ikke er kriminell +++.

Det ble stille gitt. Jeg lot ham bare sitte i stillheten. Han har knapt nevnt disse tingene senere.

Så mitt råd er å ta en prat med henne og legge frem de positive sidene ved deg. Vi har alle positive og negative sider, men forhåpentligvis overskygger de positive sidene de negative sidene. Hun må bare bli minnet på dine positive sider.

Anonymkode: 47fee...ce5

• Liker 8
Skrevet

Er 36 år nå forresten, så det var 16 år siden.

Anonymkode: 47fee...ce5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 2.07):

I følge henne gjør jeg ingenting riktig. Jeg er for tjukk, jeg drikker brus , jeg bruker penger på mat osv. ingenting er bra nok. Men samtidig prøver jeg å få godkjenning av henne. At hun skal like meg. Men nei. Lurer på hva hun har opplevd for å være så slem mot meg! Kvinne 34

Anonymkode: 6ce9d...f35

det ordtaket om at "blod er tykkere enn vann" er selvfølgelig hundre prosent piss preik. 

du behøver selvfølgelig IKKE behøve å tilbringe masse tid eller energi på sånne sprø personer. Familie, eller ikke.. 

Anonymkode: a666f...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...