AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Jeg driver og spekulerer på en oppgave gjennom skolen der jeg skal ta for meg subjektivitet og redegjøre for det. Problemet er kort sagt at jeg mangler en del pensum ang. subjektivitet, men jeg har derimot en del på individualisme. Individualisme og subjektivitet er vel tett forbundet? Hvordan kan disse to evt. kobles? Noen innspill til en sliten hjerne? Har tenkt meg sprø på det her 😂 Anonymkode: 74223...800
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Subjektivitet er det samme som "jeg-et" Du mener noe, og andre kan mene det motsatte altså begge får en subjektiv oppfatning, og det er ikke alltid det finnes en sannhet. Noen ganger er det basert på følelser, som f. Eks moral. Individualisme er tett forbundet til det moderne samfunnets fokus på sitt eget ego ja, altså "jeg" kommer først. Så kommer du🙃 Det har nettopp kommet ut en bok om folk som bor alene, altså i individdualistisk forstand vil det si at noen av dem kanskje ønsker å være selvstendig.. Bo alene.. Klare seg selv. Det samme går igjen i kvinnekamp.. Klassekamp. Det betyr ikke at sakene er uviktige eller egoistiske, man har bare et større fokus på rettighetene sine som er "jeg" . Men noen gange kan det selvfølgelig bli litt mye også🤣 Anonymkode: 6c2cb...f7c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Større fokus på rettigheter som et "jeg". Skulle deg stå.. Anonymkode: 6c2cb...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå