Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om en måned. Og jeg forstår at ikke alle menn liker å føle barnet sparke og det kan være skummelt. Men jeg blir så lei meg likevel og spør han hele tiden om han vil ta på magen og føle hvor mye liv det er. Liksom dele gleden :( men nei han bare vrir seg unna. Han gleder seg ellers til barnet.... 

Anonymkode: 40633...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

spør han hele tiden om han vil ta på magen

Han er ikke helt som deg. face it.

Anonymkode: 8a5fd...05b

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er ikke helt som deg. face it.

Anonymkode: 8a5fd...05b

Går jo an å prøve litt?

• Liker 3
Skrevet

Hva så? Et svangerskap kan være abstrakt, teoretisk og vanskelig for en mann å forholde seg til. De kjenner jo ikke babyen på kroppen på samme måte som kvinnen gjør. Det er ikke uvanlig at en mann «ikke bryr seg om barnet i magen» (i følge kvinnen), fordi det føles rart og kanskje ekkelt for han. Det spiller da ingen rolle at han ikke vil kjenne spark? Jeg hadde forliggende morkake og faren kjente ikke så mye som en vibrasjon fra barnet før det var født, brydde seg heller ikke nevneverdig om svangerskapet utenom min form - tror ikke han forstod helt egentlig hva som foregikk. Men likefullt var/er han en FANTASTISK pappa siden dag 1.

Anonymkode: e0842...a41

• Liker 4
Skrevet

Mennesker på innsiden av andre mennesker (aka baby) er om du tenker på det ganske creepy. Jeg har aldri hatt behov for å tafse på gravide damers mage, og kommer aldri til å få det. 

Du må, Ts, lære deg at dine ønsker er en refleksjon av din virkelighet. Andre mennesker, som din mann og ditt barn, vil ha andre virkeligheter og andre behov. Å forsøke å påtvinge dem din virkelighet er ikke greit.

Anonymkode: 05286...928

• Liker 8
Skrevet

Jeg er dame og jeg har ikke lyst til å kjenne....skjønner ham godt. Ikke spør ham  flere ganger. Han forholder seg til dett på sin måte.

Anonymkode: 0430e...114

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva så? Et svangerskap kan være abstrakt, teoretisk og vanskelig for en mann å forholde seg til. De kjenner jo ikke babyen på kroppen på samme måte som kvinnen gjør. Det er ikke uvanlig at en mann «ikke bryr seg om barnet i magen» (i følge kvinnen), fordi det føles rart og kanskje ekkelt for han. Det spiller da ingen rolle at han ikke vil kjenne spark? Jeg hadde forliggende morkake og faren kjente ikke så mye som en vibrasjon fra barnet før det var født, brydde seg heller ikke nevneverdig om svangerskapet utenom min form - tror ikke han forstod helt egentlig hva som foregikk. Men likefullt var/er han en FANTASTISK pappa siden dag 1.

Ja.. det er fint å høre :) takk.. jeg legger så mye i dette og spør han masse. Tror han synes jeg maser litt. Spør om han ikke er nervøs som meg osv... Han virker velg rolig og klar for barnet 

Skrevet

Hvorfor fortsetter du å spørre når han ikke vil? Er ikke OK! 

Anonymkode: d9c48...54e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker på innsiden av andre mennesker (aka baby) er om du tenker på det ganske creepy

Litt sånn som i en Alien-film 😳

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fortsetter du å spørre når han ikke vil? Er ikke OK! 

Anonymkode: d9c48...54e

Er jeg fæl da? 

Skrevet

Er jeg fæl da? 

Han syns nok at det er litt ekkelt, ville du ha likt å bli "tvunget" til noe du ikke vil av ham da, mas flere ganger i uka?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt denne stakkarsliggjøringen av menn? De er jo verken treåringer eller har en gjennomsnitts-IQ på 37?

Anonymkode: 2bd19...8f8

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke helt denne stakkarsliggjøringen av menn? De er jo verken treåringer eller har en gjennomsnitts-IQ på 37?

Anonymkode: 2bd19...8f8

Enig. Synes det handler litt mer om å bite sammen og gjøre det for min skyld da det betyr mye for meg 

• Liker 4
Skrevet

Enig. Synes det handler litt mer om å bite sammen og gjøre det for min skyld da det betyr mye for meg 

Hvor mye gleder det når han ikke vil? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mennesker på innsiden av andre mennesker (aka baby) er om du tenker på det ganske creepy.

Akkurat som å høre min samboer. Han så bilde av embryoet å spurte om ikke jeg synes det var creepy at det var inni meg 😂

Anonymkode: 4a909...c90

Skrevet

Jeg synes selv det er creepy når barnet sparker 😂 Kjennes ut som en liten alien eller stor feit ål som spreller inni magen.

Og har insistert på at han må delta i min lidelse der. 

Anonymkode: bac25...6fe

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du gjerne vil at mannen din skal kjenne på sparkene og føle på livet i magen sammen med deg, men jeg forstår også mannen din veldig godt. Mange menn synes det er litt ekkelt å kjenne på, inkludert min samboer. Han gleder seg veldig til hun kommer, og han er verdens beste pappa for jenta vi har fra før, men akkurat sparkene og bevegelsene til nummer to, vil han helst ikke kjenne på. Det er lettere for oss som bærer på babyen å forholde oss til og venne oss til det, og selv noen mødre synes det er ekkelt å kjenne bevegelser, men menn får ikke gjort det på samme måten. 
Noen synes det er koselig og gøy å kjenne på, andre bryr seg ikke, mens andre igjen synes det er rart og ekkelt. Slik er det bare :) 

Anonymkode: a9c2d...fbb

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du bør respektere at han ikke vil, og slutte å mase. Det er direkte ufint av deg. Hadde du likt det om det var noe du syntes var creepy og skummelt og ekkelt, og han maste på deg om og om og om og om igjen om at du skulle gjøre det? 

Det er helt ok å ikke ville kjenne på sparkene. Det er også helt ok at far ikke vil klippe navlestrengen. 

At DU synes spark er koselig, betyr ikke at han også skal synes det er koselig. 

Anonymkode: 98e55...fce

• Liker 3
Skrevet

Min mann har heller ikke vært super-ivrig på å kjenne på magen. Men jeg vet at han er like spent som meg, uten at jeg har spurt om det på den måten. 

Jeg er nok mer «opplest» på alt som har med graviditet og fødsel enn det han er, men jeg tror samtidig han har lest en del uten å si det til meg. Om jeg innleder samtale kan det være i form av «jeg leste om sånn og sånn, hva tenker du om det?» e.l. 

Å skulle svare på spørsmål som «er du like spent som meg?» er nesten umulig. Kanskje han er mer spent enn deg, men hvordan målet man det egentlig? Og hvilket svar er rett?

Han gleder seg til barnet kommer, til å bli pappa, til at du skal bli mamma. Holder ikker det? :)

Anonymkode: db2b4...c93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...