AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Heihei! Leser mye om det med barn og timing. Jeg er selv i planleggingsfasen om å begynne å prøve, men har jo funnet ut at det aldri passer🤣 enten er det studie, karriere, meg og min manns hobby, økonomi osv! Så derfor hadde det vært litt gøy å lese om deres historier angående når dere fikk første barn? Fikk dere det til å passe perfekt eller ble du plutselig gravid med termin dagen før jobbstart eller eksamen?😜 Målet er kanskje at jeg blir litt avskrekka og ser at det stort sett går greit! Anonymkode: bac30...542 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Er høygravid nå, overhodet ikke planlagt. Fant ut at jeg var gravid samme dag som jeg kom inn på videreutdanningen min og 3 uker etter at jeg hadde takket ja til nytt jobbtilbud, som innebar flytting.. Begynte i ny jobb i uke 12. I løpet av graviditeten fant vi ut at vi måtte gjøre noe drastisk med jobbsituasjon da både jeg og mannen jobber turnus og bor vekk fra all familie. Mannen min fikk ny jobb uten turnus, som også er nærmere familie. Nå holder vi på å flytte for andre gang i graviditeten... Og sjanser på at jeg får ny jobb der nede etter permisjon.. Så ja 😂 Anonymkode: cc0e6...649 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Planlagt gravid , akkuart når jeg kunne FP vikariert på en annen stilling i jobben som jeg ønsket over alt....formen har bært for dårlig så måtte si nei. har jobber hardt for å vise meg frem og gjøre en god job, så må på en måte starte på bunn igjen etter graviditeten eller bytte jobb...eller være stuck der jeg er så «karriere brems» selv om det var vondt så vet jeg at det er verdt det for meg når barnet kommer, hadde det ikke vært karriere hadde det nok vært noe annet Anonymkode: ffe11...6de
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 Er gravid nå, ikke planlagt, og det er ikke den beste situasjonen å være gravid i. Samboer ble nettopp permittert for andre gang siden mars, jeg har kun 50% stilling og tjener lite, vi må flytte pga plassmangel (dette er vår nummer to, hans nummer tre) og har nettopp ordnet oss med ny bil, også pga plassmangel. Kjenner veldig på at situasjonen vår burde vært litt annerledes, økonomisk sett, men vi får bare gjøre det beste ut av det. Så får jeg bruke permisjonen min på å søke jobb, og krysse fingre for at den økonomiske situasjonen vår blir litt bedre 🤞🏻 Anonymkode: c67bb...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Planlagt (men trodde det skulle ta langt tid å bli gravid), så fant ut jeg var gravid en måned etter oppstart i ny jobb. Hadde i tillegg gått fra fast ansatt til konsulent. Så timingen var ikke ideell kan man si;) det var i tillegg en pendlerjobb. Anonymkode: 9094f...3ea
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Vi hadde alt på stell bortsett fra bolig. Vi bodde i en toroms på 45 kvm. Det gikk helt fint. Vi bodde der til barnet av 1 år, så flyttet vi, men skal innrømme at jeg om mannen måtte sove på stua den siste tiden😬🤣 Anonymkode: 72e80...dd0
spinnwild Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Planlagt gravid på bekostning av personlig frihet, og dels videreutdanning (valgte å utsette). Det "passer" ALDRI å bli gravid.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Ble gravid i sommerferien etter siste året på ungdomskolen. Min mor steppet inn så jeg kunne amme i friminuttene på vgs. Ikke ideelt, men det funket. Anonymkode: c321b...af1 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Jobbet deltid, uten høyere utdannelse og leide bolig. Studerte mens barnet gikk i barnehage, og det syns jeg fungerte fint. Mens jeg var gravid mistet samboeren min to jobber!! Men nå har vi begge fast. Leier fortsatt bolig da, men håper på å bli boligeiere i 2021. Anonymkode: 68636...02d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 Ble gravid som 23 åring uten utdannelse og uten fast jobb på verken meg eller faren. Det gikk veldig fint. Elsker å være mamma. Gikk fra faren, fikk meg utdannelse (overgangsstønad), flyttet, fikk fast jobb. Fikk ny mann og nytt barn 💜 Anonymkode: b02d5...ac8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Min erfaring er at det passer aldri uansett, så planlegg når det passer deg. Det er ingen garanti å få full klaff med en gang. Det tok nesten 10 år fra vi begynte å prøve til vi fikk barn og da hadde jeg utsatt og utsatt karrieren min pga det. Anonymkode: 8942f...939 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 Jeg var ekstremt syk..! Passet overhodet ikke, fikk panikk da jeg så jeg var gravid. Jeg var så syk at jeg trengte hjelp til å gå på do. Jeg kunne absolutt ikke klare å ta meg av en baby, for ikke å snakke om en 1-2 åring... Men... barnet kom og var en velsignelse fra første dag - og sykdommen ble bedre og bedre. I dag har jeg svært lite plager fra sykdommen. Er surrealistisk å tenke på i dag at jeg var så syk da jeg fant ut at jeg var gravid. Anonymkode: ab42d...9d8 2
youcancallmejune Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 Jeg hadde litt over ett år igjen til jeg skulle levere en masteroppgave da jeg fikk det første barnet. Han hadde godt sovehjerte og jeg skrev mens han sov. Det gikk faktisk veldig bra. Det meste går hvis man vil at det skal 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Jeg hadde en prosjektstilling, mannen var arbeidsledig, og vi leide bolig. Men, vi hadde lyst på barn, vi var over 30, og det passet bedre enn det hadde gjort tidligere (da vi begge studerte i utlandet uten noen rettigheter og der vi ikke hadde hatt råd til barnehage, for eksempel). Så vi kjørte på, og innen baby kom hadde begge jobb og vi hadde kjøpt leilighet. Anonymkode: 556d4...67c
Anjatapinjata Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Planlagt gravid med samboer som jeg hadde vært sammen med i halvannen mnd før vi sluttet med prevensjon, leide leilighet og samboer hadde ikke jobb. 🙄 Gått fint sålangt, kiddo er halvannet år, begge er i full jobb og skal flytte inn i huset vårt over nyttår😊 Har det vært en dans på roser? Nei. Skulle jeg gjort det anderledes om jeg kunne valgt på nytt? Ja. Var det verdt det alikevel? Absolutt 😁 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #16 Skrevet 26. november 2020 youcancallmejune skrev (9 timer siden): Jeg hadde litt over ett år igjen til jeg skulle levere en masteroppgave da jeg fikk det første barnet. Han hadde godt sovehjerte og jeg skrev mens han sov. Det gikk faktisk veldig bra. Det meste går hvis man vil at det skal Ehm..... I overkant naivt? I ditt tilfelle snakker vi jo om et enkelt scenario de fleste hadde fint klart. Worst case er jo at man tar permisjon imellom. Man kan ikke om man vil i en annerledes og langt mer vanskelig situasjon. Anonymkode: 117b5...2ee 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #17 Skrevet 26. november 2020 Ble planlagt gravid som arbeidsledig etter å ha utsatt i noen år pga midlertidig stilling. Prøvde på nummer 2 i «ordna forhold», svangerskapet gikk ikke som ønsket - og rett etterpå mistet jeg den faste jobben og ble invalidisert av sykdom. Hadde babyen kommet likevel som ønsket hadde vi virkelig ikke klart oss. Anonymkode: 117b5...2ee
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #18 Skrevet 26. november 2020 Her passet det dårlig med at babyen kom før termin og dermed midt oppi en flytteprosess vi hadde håpet å være ferdig med. Det gikk greit, men barseltiden ble langt mer kaotisk enn den hadde trengt å bli. Så det å få baby midt i flytting anbefales ikke 😛 Anonymkode: 255c7...4fd
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #19 Skrevet 26. november 2020 Ble gravid i løpet av 1. året på bacheloren. Hadde ikke inntekt utover studielån og en liten bijobb. Bodde i leid leilighet. Var kjæreste med barnefar, men vi hadde ikke prøvd oss som samboere. Gikk helt fint, tok et års permisjon før jeg fortsatte studier. Er gift med barnefar nå mange år senere, eier bolig etc. Ting ordner seg. Anonymkode: b154b...df4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 Jeg ble gravid rett etter jeg fikk beskjed om at arbeidsplassen skulle legges ned. Og så kom korona, og det er ikke bare enkelt å få ny jobb heller. Det var ikke planlagt, vi hadde fått beskjed om at vi ikke kunne få barn uten hjelp. Men av samme grunn var det også veldig ønsket uansett. Anonymkode: 8ee09...052 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå