Gå til innhold

Dere i langvarig forhold, snakker dere åpent om sex? Jeg tror min mann er litt unormal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke en snakker. Liker ikke å snakke om følelser og slik. Og tydeligvis dessverre ikke sexlivet våre heller. Dette plager meg bare mer og mer. Spesielt siden jeg de siste årene har fått mer sexlyst og har lyst og behov for mer sex, og å prøve ut noe nytt. 
Vi har hatt bra sexliv, men nok noe kjedelig. Har også oralsex. Men han har aldri spurt meg om å suge han sånn plutselig. Synes det er rart? Det hadde jeg faktisk likt. Men han liker visst bedre samleie og er fornøyd slik vi har sexlivet vårt. Virker ikke som han vil snakke noe mer om det. Når jeg feks spør om han runker når jeg er borte, bare ler han det bort. Jeg hadde likt visst han sa ja. Hadde også likt å se han runke. Når han har jobbet borte, har vi aldri hatt tlf sex eller sendt dirty bilder. Dette er også noe jeg savner. Og tenker mye mer på nå. Spurte om han hadde fantasier, men nei. Hallo, har ikke alle det? 

Og han sier aldri noe dirty eller fint til meg om kroppen når vi har sex. Stort savn. Føler han er kjedelig og gammel og ikke orker å gjøre en innsats?

Men har aldri gått lenge uten sex. Ofte kjappiser. Han kommer sykt fort. Blir fort kåt og hard også. Og det er jo bea da. Men skulle ønske han ville bruke litt mer tid på sex. Han får meg til å komme av og til. Jeg trenger ikke komme hver gang, nyter uansett. Men synes han er litt bortskjemt med ofte kjappiser, og burde prøve å holde igjen litt, og eller spør om jeg vil komme i mål ellar ha hjelpe feks etterpå. Er ikke det normalt? 

Vært gift i 15 år og har barn sammen. De er over 10 år nå, så kan ikke skylde på småbarnsperiode. Men han er 14 år eldre enn meg da. Jeg er snart 40. 

Det tok lang tid før jeg tok mot til meg og turte å nevne litt flaut og ikke for direkte, at jeg hadde fått mer sexlyst. Jeg tror det er pga alderen? Jeg sa også at jeg godt kunne prøve analsex, noe vi begge aldri har gjort før. Men han er ikke intressert i det. Greit nok. Men skulle ønske han kunne spurt om å bruke dildo eller fingre mev bak der da. Er jeg kravstor? 
Hva hadde dere damer tenkt? 

Synes det er så skuffende og ikke minst sårt at han ikke virker fornøyd med en kåt og villig kone. Det er så mye om sex jeg har lyst å snakke om med han, og å prøve ut. Snakke skikkelig åpent om sex og i detaljer. Men han har liksom fått meg til å aldri tørre å gjøre det. 

Er ikke dette veldig uvanlig til en mann å være? 
Hvordan kan jeg gå frem? Dette plager meg veldig. Seksuelt frustrert! 

Det eneste positive er at han blir fort kåt og hard, og det er vel et bra tegn? Og at vi har hatt litt mer sex og flere steder enn senga. Men jeg vil ha mer og prøve ut mer. Hard og kinky sex. Bli dominert. 

Tørr rett å slett ikke å si det. Han mener jeg har blitt sexgal. Har jeg? 

Anonymkode: 5b702...90b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt med verken deg eller han, dere har bare ulikt sexbehov. Eneste måten å løse det på er nok å prate om det, ja.

Anonymkode: 78ba4...f76

• Liker 6
Skrevet

Det er så mye som er normalt...

Men dere får ta en prat da? Hvis det plager deg?

Kanskje han ikke liker kinky greier? Det er jo ikke alle menn som gjør det, ikke alle kvinner heller. Kanskje han er en litt sjenert type som trenger litt tid på å komme ut av skapet sitt?

Jeg aner ikke, men "normalt". Jo, jeg synes han høres "normal" ut. 

Anonymkode: 8cc08...95e

• Liker 4
Skrevet

Nei, det normale er da å snakke ganske åpent om sex. Det er noe det er naturlig man starter med tidlig i forholdet. Kan virke som at han har mye skam knyttet til å snakke om sex? Eller så er han helt fornøyd, han kommer jo når han vil og har ikke noe ønske om noe mer (drit kjedelig). Men tenker han har en del sperrer som gjør at han bare ler bort prat om sex.

Anonymkode: a9379...0b5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er så mye som er normalt...

Men dere får ta en prat da? Hvis det plager deg?

Kanskje han ikke liker kinky greier? Det er jo ikke alle menn som gjør det, ikke alle kvinner heller. Kanskje han er en litt sjenert type som trenger litt tid på å komme ut av skapet sitt?

Jeg aner ikke, men "normalt". Jo, jeg synes han høres "normal" ut. 

Anonymkode: 8cc08...95e

Det rare er at han er langt ifra sjenert, og veldig flink til å snakke med folk. Så at en slik mann skal ha problemer med å snakke om sex, synes jeg er veldig rart? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, det normale er da å snakke ganske åpent om sex. Det er noe det er naturlig man starter med tidlig i forholdet. Kan virke som at han har mye skam knyttet til å snakke om sex? Eller så er han helt fornøyd, han kommer jo når han vil og har ikke noe ønske om noe mer (drit kjedelig). Men tenker han har en del sperrer som gjør at han bare ler bort prat om sex.

Anonymkode: a9379...0b5

Hvilke sperrer kan det være? Noen bare født slik? 
Han har aldri spurt meg feks om jeg kom. Kan visst ikke si slik helt ut. Men på en annen måte. 

Skrevet

Ts: jeg er mann og opplever min samboer akkurat som du opplever din, bare at hun er dame. Innlegget er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv 😳

Anonymkode: cdcc1...a45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er ikke en snakker. Liker ikke å snakke om følelser og slik. Og tydeligvis dessverre ikke sexlivet våre heller. Dette plager meg bare mer og mer. Spesielt siden jeg de siste årene har fått mer sexlyst og har lyst og behov for mer sex, og å prøve ut noe nytt. 
Vi har hatt bra sexliv, men nok noe kjedelig. Har også oralsex. Men han har aldri spurt meg om å suge han sånn plutselig. Synes det er rart? Det hadde jeg faktisk likt. Men han liker visst bedre samleie og er fornøyd slik vi har sexlivet vårt. Virker ikke som han vil snakke noe mer om det. Når jeg feks spør om han runker når jeg er borte, bare ler han det bort. Jeg hadde likt visst han sa ja. Hadde også likt å se han runke. Når han har jobbet borte, har vi aldri hatt tlf sex eller sendt dirty bilder. Dette er også noe jeg savner. Og tenker mye mer på nå. Spurte om han hadde fantasier, men nei. Hallo, har ikke alle det? 

Og han sier aldri noe dirty eller fint til meg om kroppen når vi har sex. Stort savn. Føler han er kjedelig og gammel og ikke orker å gjøre en innsats?

Men har aldri gått lenge uten sex. Ofte kjappiser. Han kommer sykt fort. Blir fort kåt og hard også. Og det er jo bea da. Men skulle ønske han ville bruke litt mer tid på sex. Han får meg til å komme av og til. Jeg trenger ikke komme hver gang, nyter uansett. Men synes han er litt bortskjemt med ofte kjappiser, og burde prøve å holde igjen litt, og eller spør om jeg vil komme i mål ellar ha hjelpe feks etterpå. Er ikke det normalt? 

Vært gift i 15 år og har barn sammen. De er over 10 år nå, så kan ikke skylde på småbarnsperiode. Men han er 14 år eldre enn meg da. Jeg er snart 40. 

Det tok lang tid før jeg tok mot til meg og turte å nevne litt flaut og ikke for direkte, at jeg hadde fått mer sexlyst. Jeg tror det er pga alderen? Jeg sa også at jeg godt kunne prøve analsex, noe vi begge aldri har gjort før. Men han er ikke intressert i det. Greit nok. Men skulle ønske han kunne spurt om å bruke dildo eller fingre mev bak der da. Er jeg kravstor? 
Hva hadde dere damer tenkt? 

Synes det er så skuffende og ikke minst sårt at han ikke virker fornøyd med en kåt og villig kone. Det er så mye om sex jeg har lyst å snakke om med han, og å prøve ut. Snakke skikkelig åpent om sex og i detaljer. Men han har liksom fått meg til å aldri tørre å gjøre det. 

Er ikke dette veldig uvanlig til en mann å være? 
Hvordan kan jeg gå frem? Dette plager meg veldig. Seksuelt frustrert! 

Det eneste positive er at han blir fort kåt og hard, og det er vel et bra tegn? Og at vi har hatt litt mer sex og flere steder enn senga. Men jeg vil ha mer og prøve ut mer. Hard og kinky sex. Bli dominert. 

Tørr rett å slett ikke å si det. Han mener jeg har blitt sexgal. Har jeg? 

Jeg synes du har skrevet et deilig og åpent innlegg om dine seksuelle lengsler. Du fortjener et råd på veien, et råd som kanskje kan hjelpe deg å oppnå noen av dine drømmer. Hva om du bestiller en overraskelses-weekend til dere to (etter koronaen) til f.eks. Amsterdam? Hensikten med turen skal være romantikk og masse sex, samt at dere etter noen glass vin kan åpne dere og betro dere om fantasier og lengsler. Amsterdam er sånn sett perfekt, for her burde det være mange muligheter til å f.eks kjøpe inn leketøy som dere kan kose dere med denne helga (og når dere kommer hjem). Her er også erotiske museer, og for de aller dristigste - swingersklubber. Om dere ikke går så langt, så er det som sagt mange andre muligheter ... Du ordner tur og barnevakt, og så avslører du overraskelsen for ham. Fortell ham om hensikten med turen - at det skal være romantikk, sex og åpne samtaler. Kanskje dette vil åpne opp og inspirere for et frodigere sexliv? Uansett hva du velger å gjøre, lykke til! 

Anonymkode: 9a4c8...cd0

Skrevet

Du gjør det til en sak at han virker så reservert med hensyn til å snakke om sex. Ut fra det du skriver virker du også svært reserverer når det kommer til dette. Sitter du å venter på at han skal ta initiativet? Kanskje han gjør det samme? Kanskje er det noe med dynamikken dere i mellom. Jeg er mann som opplever det samme som du gjør, men klarer ikke å se hva som er rotårsak.

Anonymkode: ba412...17a

• Liker 3
Skrevet

Er han oppvokst i en kristen familie? Kanskje han er oppvokst med at sex er synd. 

Anonymkode: 773d3...c75

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler at dere deler en flaske vin en kveld og så tar du opp praten. Urettferdig å kritisere han for å være «unormal», det er jo du som har et endret behov, da er det du som må drive frem en liten endring hos han også. Anbefaler forresten vi-appen, en app for forholdet der man får snakket om mange ting, også sex! 

Anonymkode: 6d954...eac

• Liker 2
Gjest Middelmådig
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes du har skrevet et deilig og åpent innlegg om dine seksuelle lengsler. Du fortjener et råd på veien, et råd som kanskje kan hjelpe deg å oppnå noen av dine drømmer. Hva om du bestiller en overraskelses-weekend til dere to (etter koronaen) til f.eks. Amsterdam? Hensikten med turen skal være romantikk og masse sex, samt at dere etter noen glass vin kan åpne dere og betro dere om fantasier og lengsler. Amsterdam er sånn sett perfekt, for her burde det være mange muligheter til å f.eks kjøpe inn leketøy som dere kan kose dere med denne helga (og når dere kommer hjem). Her er også erotiske museer, og for de aller dristigste - swingersklubber. Om dere ikke går så langt, så er det som sagt mange andre muligheter ... Du ordner tur og barnevakt, og så avslører du overraskelsen for ham. Fortell ham om hensikten med turen - at det skal være romantikk, sex og åpne samtaler. Kanskje dette vil åpne opp og inspirere for et frodigere sexliv? Uansett hva du velger å gjøre, lykke til! 

Dette må jo være den verste tingen man kan gjøre mot en person som syns å snakke om sex og følelser er helt ulidelig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du gjør det til en sak at han virker så reservert med hensyn til å snakke om sex. Ut fra det du skriver virker du også svært reserverer når det kommer til dette. Sitter du å venter på at han skal ta initiativet? Kanskje han gjør det samme? Kanskje er det noe med dynamikken dere i mellom. Jeg er mann som opplever det samme som du gjør, men klarer ikke å se hva som er rotårsak.

Anonymkode: ba412...17a

Dette tenkte jeg også når jeg las innlegget. 

Anonymkode: 111db...8cc

• Liker 1
Skrevet
Middelmådig skrev (18 minutter siden):

Dette må jo være den verste tingen man kan gjøre mot en person som syns å snakke om sex og følelser er helt ulidelig...

Det med Amsterdam var et eksempel. Paret kan like gjerne reise til London på musical og fotballkamp hvis de foretrekker det. Poenget er en alene-helg borte fra barna der parforholdet dyrkes, noe som kan lede til gode samtaler uten avbrytelser og masse sex på hotellrommet. Hvis mannen ikke klarer dette, etter mange års forhold, så mener jeg de har mye større problemer enn et litt traurig sexliv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det med Amsterdam var et eksempel. Paret kan like gjerne reise til London på musical og fotballkamp hvis de foretrekker det. Poenget er en alene-helg borte fra barna der parforholdet dyrkes, noe som kan lede til gode samtaler uten avbrytelser og masse sex på hotellrommet. Hvis mannen ikke klarer dette, etter mange års forhold, så mener jeg de har mye større problemer enn et litt traurig sexliv. 

For et menneske som har brukt 50+ år på å bli slik, så gjør du ikke en revolusjon på en helgetur. Det er langsiktig påvirkning og små drypp som må til.  Hvis mannen rett og slett ikke er seksuell av seg, så nytter det trolig ikke.  

Ts;  hvis du har vært på KG i en stund, så er ikke en unormal tilstand du beskriver. Ubalanse i lyst og evne, og at den ene parten ikke evner, eller trenger å snakke om seksuallivet,  er ganske vanlig.  

Anonymkode: 40930...1d3

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette tenkte jeg også når jeg las innlegget. 

Anonymkode: 111db...8cc

Enig. Det er ikke bare mannen som har problemer med å kommunisere

Anonymkode: b22a1...23a

Skrevet

Mmmm.....

Jeg forstår deg, men også ham. Det er jo litt sent å komme med dette flere barn og MANGE år senere i den mengden?

Han liker kjedelig kjappis - og 15 år etter vil du ha analsex og nudes.

Altså 🤷‍♀️

Anonymkode: 7a2a2...327

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mmmm.....

Jeg forstår deg, men også ham. Det er jo litt sent å komme med dette flere barn og MANGE år senere i den mengden?

Han liker kjedelig kjappis - og 15 år etter vil du ha analsex og nudes.

Altså 🤷‍♀️

Anonymkode: 7a2a2...327

Veldig mange er ikke vant til å være åpne om sex, antagelig pga oppvekst, venner e.l. Kanskje særlig på hans alder? Tror det har skjedd en stor endring der yngre er mer åpne både muntlig og i seksuell praksis. Prøv å gi han masse komplimenter, vis at du har lyst på ham. Vær forsiktig med noe som minner om kritikk, da kan du oppleve motsatt effekt. 

Anonymkode: 7a862...6c3

Skrevet (endret)

Mannen min er heller ikke en som snakker no særlig om sex.

Men vi gjør det vi vil i senga,og nyter hverandre.

jeg er ofte den som tar initiativ,og får ofte 'er trøtt,sliten'-av naturlige årsaker.

så jeg kjenner meg igjen i det du skriver.

men med mannen min sin tilstand,er det desverre bare noe jeg må leve med-selvom det avogtil er utfordrende,

Endret av Linda_
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes han høres normal ut. 

Min mann opplevde lenge at å «prate om sex» var at jeg fortalte ham om alt jeg hadde lyst til og som han burde gjøre bedre/annerledes. Jeg mente det ikke som kritikk, men kan ikke akkurat klandre ham for at han ikke likte å prate om sex.

Men vi har tatt tak. Før forventet jeg nesten at det var ham som skulle ta tak - nå tar jeg initiativ selv til diverse i senga. Før gikk «sexprat» ut på å prate om problemer - nå prater vi om det vi liker uten å kritisere eller kreve. Før fortalte jeg ham hva jeg ville han skulle gjøre - nå har jeg innsett at det eneste jeg egentlig kan endre, er det jeg selv gjør.

Vi har også hatt nytte av tilfeldige spørsmål om sex. Det blir liksom mer lystbetont.

Kanskje det kan være noe for dere?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...