AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hallo! Spørsmål knyttet til den berømte fødebagen. Skal føde på Ullevål, og der er det som kjent ganske strengt. Far får først komme inn når man er i aktiv fødsel, og går han ut av sykehuset- ja, da kommer han ikke inn igjen. (Slik jeg har skjønt det). Så hvordan pakker man med tanke på at man ikke kan hente ting i bilen/ få andre til å levere ting etc. Det må jo bli voldsomme mengder med ting og tang å ha med? Eller? Anonymkode: ccee1...1bb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Jeg har ikke pakket voldsomme mengder med ting, faktisk mye mindre denne gang enn sist (fikk erfare hva jeg trengte og ikke). Rekner jo ikke med at jeg må bli mere enn 2 maks 3 døgn. Jeg har pakket til baby i stelleveska og til meg i en liten bag. Dersom noe uforutsett skulle oppstått slik at jeg må bli lenger så rekner jeg med det finnes en løsning på hvordan man evt får det man mangler dersom det sku vert helt krise. Kanskje kunne noen på sykehuset hentet ting ute (poenget er jo at færrest mulig skal inn på sykehuset). Tror ikke det ville blitt behov for det uansett, man får mat, drikke, klær (sykehuspysj), bind, bleier, klær til baby og de mest nødvendige tingene der uansett. Jeg har selv tenkt å benytte meg av egne klær til både meg selv og baby altså, men om man må bli lenger enn forventet så skal det nok gå fint likevel. Anonymkode: 1e22c...3c2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Jeg har også lurt litt på dette. Jeg tenker å pakke en god andel snacks og mat, da jeg ikke kan spise det som serveres av sykehuset, og må spise mye oftere enn det som serveres.. Av utstyr blir det nok ikke pakket mer enn sist, for sykehuset har det meste, men den maten... Det er min store bekymring. Sist dro jo far og handlet på matbutikken på hjørnet hver dag og fikk seg slik en liten luftetur. Lå i 5 døgn pga komplikasjoner... Anonymkode: a2987...841
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Jeg vet jeg blir liggende i minst 2 dager etter fødsel og at jeg mest sannsynlig må settes i gang. Her blir det ekstra snacks og drikke i bagen + strikketøy og ipad dersom igangsetting tar lang tid og jeg må være der lenge. Jeg må legges inn ved igangsetting. Anonymkode: 4bef7...598 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Jeg måtte være på sykehuset i 5 døgn sist, og det var faktisk ganske lite jeg egentlig trengte. Av truser brukte jeg bare nettingtrusene de hadde der, så de kunne jeg latt være å pakke. Sykehusskjorten kan helt fint brukes i stedet for vanlig topp, om du går tom. Jeg klarte meg med én bukse, men var greit å ha en i reserve i tilfelle lekkasjer. Ellers et par amme-bh'er og nok sokker. Kindle (som jeg ikke fikk brukt, for jeg ble mom-shamet av en jordmor allerede første dagen med at "Nå skal du se på babyen din, ikke på en skjerm!"... Lader, og nødlader til mobilen. Slippers, og litt toalettsaker. Alt fikk fint plass i en kabinkoffert. Anonymkode: 35746...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Jeg pakket stor bag nettopp på grunn av det du suer. Det jeg ikke tenkte på var at far ikke fikk være med inn å bære den for meg. Mitt tips er trillekoffert😅 Anonymkode: c3b17...35b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Snacks og brus. 🙃 Hadde ikke det sist gang. Sjampo, balsam, såpe, svære truser, bukser som sitter komfortabelt.. Anonymkode: ecb10...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Besøkende kan ringe posten og komme med ekstra klær/ nødvendige ting, og bli møtt av sykepleier fra post som henter sakene ved inngangen til kvinneklinikken.. Anonymkode: b882a...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Bærer man med seg alt inn selv? For hvis det ikke er aktiv fødsel, så skal man vel dra hjem igjen? Anonymkode: ccee1...1bb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bærer man med seg alt inn selv? For hvis det ikke er aktiv fødsel, så skal man vel dra hjem igjen? Anonymkode: ccee1...1bb Ja. Man skal uansett ikke pakke med seg halve heimen. Det er lite plass på rommene, og de anbefaler ikke å pakke mer enn hva som får plass i en kabinkoffert. Anonymkode: 35746...9fa
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Ok, jeg er litt treig idag, men man tar altså med seg bagen inn selv om man ikke vet om man får bli eller ikke? Anonymkode: ccee1...1bb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, jeg er litt treig idag, men man tar altså med seg bagen inn selv om man ikke vet om man får bli eller ikke? Anonymkode: ccee1...1bb Ja. Det er jo bare å ta den med seg ut igjen om du ikke får bli Det er ikke noe større problem enn det. Anonymkode: 35746...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 Jeg fødte nylig på Ullevål, og partner får som kjent være med fra aktiv fødsel. Partner får også komme på besøk i besøkstiden mellom 16 og 19 hvis mor er på barsel. I tillegg får partner være med på barselhotellet. Regelen har også blitt litt snillere, slik at partner kan komme på barselhotellet selv om han/hun må forlate sykehuset hvis mor og baby må tilbringe en natt på barsel. Dette fikk jeg vite i løpet av oppholdet på sykehuset, og er ikke oppdatert informasjon på hjemmesiden til OUS. Mye ligger altså til rette for at partner får komme på besøk og ta med seg ekstra ting du eller baby trenger, så sant partner er frisk :) Og så kan jo reglene og praksis endres fort, så det sikkert lurt å pakke ut i fra en tanke om at du har det meste du trenger i fødebagen (klær til deg selv og babyen hvis du skal på hotellet, f.eks.). Anonymkode: 8b021...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå