Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er slemt å si at noen har «bollekinn»? Datteren min kom hjem fortvilet fra skolen og fortalte at noen hadde sagt at hun hadde bollekinn

Anonymkode: fd34a...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke akkurat en positiv kommentar da... det er et uttrykk for at man har tjukke kinn. Det kan være sårende nok det.

Anonymkode: 180f4...e7a

• Liker 1
Skrevet

Eh, da jeg var yngre var det populært med bollekinn. Blåste opp kinnene når vi skulle ta bilder, figurer på nett hadde bollekinn, brukernavn brukte å vær (eks) B0LLEK1NN 

Osv. 

Kommer vel helt an på mennesket. 

Anonymkode: c1bb9...a59

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det trenger ikke være negativt. Det kommer litt an på hvordan folk sier det. Bollekinn kan bety at du er søt eller det kan bety at du er feit. Vanskelig å vite hva personen mente når man ikke var der selv🤷‍♀️ Men det er jo åpenbart at det såret henne, du får prøve å trøste så godt du kan :) og finne ut litt mer. Se om det var en uheldig kommentar en gang, eller om det er mobbing som foregår.

Endret av Humle Brumle
Skrevet

Jeg syns ikke det er slemt å si nei. 

Anonymkode: a6ea6...cb2

• Liker 3
Skrevet

Verken slemt eller snilt. Det er i grunn bare fakta - hvis det stemmer da. Hvis ikke det stemmer, så er det bare en bom, et forsøk på å være slem som feilet.

Anonymkode: 37e68...b01

• Liker 1
Skrevet

Slemt eller ei, det er sårende nok for din datter å høre det ettersom hun tok det opp hjemme tenker jeg. Hadde det ikke gjort inntrykk på henne ville hun ikke nevnt det hjemme, det er bare en indikasjon på at hun tenker på det. Jeg ville fått vondt i magen dersom min datter kom hjem og fortalte at noen hadde sagt det til henne. Jeg syns ikke det er akseptabelt, jeg snakker ofte med min datter om at man skal være snille med hverandre og snakke fint om og med hverandre. Hun går i 1. klasse. 

Anonymkode: aeb5c...3de

Skrevet

PS. Her er det viktig at du som forelder forteller dattera di at hun er nydelig som hun er. Din jobb er nå å sørge for at andre ikke ødelegger hennes selvbilde ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

PS. Her er det viktig at du som forelder forteller dattera di at hun er nydelig som hun er. Din jobb er nå å sørge for at andre ikke ødelegger hennes selvbilde ❤️ 

Ja vi snakker mye om det, og jeg forteller hun at hun er nydelig som hun er❤️ Og at ingen andre er lik henne! Og nei hun har ikke bollekinn, men uansett om noen har det eller ei er det ikke vits å kommentere tenker jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja vi snakker mye om det, og jeg forteller hun at hun er nydelig som hun er❤️ Og at ingen andre er lik henne! Og nei hun har ikke bollekinn, men uansett om noen har det eller ei er det ikke vits å kommentere tenker jeg

Det er kjempefint at du gjør. Hadde det vært mi datter som hadde sagt det til noen, hadde jeg kommet til å snakket mye med henne om hvordan det kan få noen til å føle seg. Er så synd at ikke alle foreldre skjønner dette. Er utrolig sårt med slike kommentarer fra andre barn. Å kommentere at noen har "bollekinn", skjønner jeg ikke hvordan folk mener er en grei ting å si? Det er ikke greit med slike kommentarer spør du meg. Punktum.

Skrevet

Du kan jo benytte anledningen til å forklare at folk sier mye rart og at man ikke skal ta seg nær av det? Ikke lær henne at hun skal la seg krenke av detaljer. 

Anonymkode: 5afb1...b55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo benytte anledningen til å forklare at folk sier mye rart og at man ikke skal ta seg nær av det? Ikke lær henne at hun skal la seg krenke av detaljer. 

Anonymkode: 5afb1...b55

Jeg støtter denne. Også kan man forklare at ikke alle har lært seg hva som er greit og ikke greit å si, men at man ikke skal bry seg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...