Gå til innhold

Burde jeg ta det opp med mannen eller er jeg hormonell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer litt på om det bare er jeg som er hormonell eller om jeg burde ta det opp med mannen min..? 

Jeg er gravid i 26 uke med nr to. Jeg er større, slitnere og eldre enn med første. Lite sexlyst (gjør det fordet), og kjedelig sex også. Samtidig orker jeg ikke så mye på kveldene fordi jeg tar meg av alt med barn og hjem og han jobber mye, og kommer ofte ikke hjem før 1730,1800.. 

Han har vært veldig mye ute med venner i det siste, ute og spiser osv. Maten her blir ikke alltid spist. Fordi han må tidlig opp, legger han seg gjerne tidlig så vi får veldig lite tid sammen bare oss to. 

Jeg skulle ønske vi kunne gjøre noe koselig sammen. Jeg vil pynte meg for han og lage noe god mat, vil gjerne gi ham en gave (ikke noe store greier, kake eller noe) . Men føler meg så teit fordi jeg er svær, blir som å pynte en søppelsekk liksom. 

Det er jo forståelig at han vil være ute med vennene sine og ha det gøy enn her hjemme. Og selvsagt skal han få gjøre dette, men det begynner å bli ofte, det er et eller annet hver uke. 

Hva burde jeg gjøre? Hva er det som passer seg best? 

Anonymkode: 0bafb...b59

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være hormoner, kan være det ikke er. Hva vet vel vi om deg som ikke kommer via deg?

Og hvis det ikke er hormoner, så er rådet å fikse livet ditt. For å fikse selvfølelsen din, dersom det er det noe som gir deg dårlig selvfølelse. Negativ innflytelse fra noen f.eks?

Anonymkode: 94d2c...5dd

• Liker 3
Skrevet

Han er ofte ute og spiser NÅ, midt i en pandemi? Nei, vet du hva. Han får holde seg hjemme med familien. Ville jeg sagt til han også

Anonymkode: 111d4...909

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være hormoner, kan være det ikke er. Hva vet vel vi om deg som ikke kommer via deg?

Og hvis det ikke er hormoner, så er rådet å fikse livet ditt. For å fikse selvfølelsen din, dersom det er det noe som gir deg dårlig selvfølelse. Negativ innflytelse fra noen f.eks?

Jeg har dårlig selvtillit fra før, så slik jeg ser ut nå gjør det ikke akkurat bedre. Vil gjerne få den opp, men vet ikke helt hvordan. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er ofte ute og spiser NÅ, midt i en pandemi? Nei, vet du hva. Han får holde seg hjemme med familien. Ville jeg sagt til han også

Ikke alle som bor i Oslo da.. 

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har dårlig selvtillit fra før, så slik jeg ser ut nå gjør det ikke akkurat bedre. Vil gjerne få den opp, men vet ikke helt hvordan. 

Ikke alle som bor i Oslo da.. 

Det er da smitte i hele Norge, ikke bare i Oslo.

Har man valgt å ha familie får han være sammen med den også

• Liker 11
Skrevet

Men altså.. Får du møtt noen venninner da..? Når han alltid er avgårde, jobber sent og er avgårde med kompiser.. Likt burde jo være likt. Er det meningen at dette skal fortsette når nr 2 er født? Var du alene om å bestemme deg for å få barn? Hva gjør han i hjemme for deg, med deg, med barnet? 

Greit nok om han tjener inn penger til familien. Men det blir jo nesten som å ha en tenåring boende hjemme som man knapt nok ser. Dere må ta vare på parforholdet. Nei, du ser nok ikke ut som en søppelsekk, herreli land.. Du er gravid! Det er ikke meningen du skal se ut som en synål nå, kroppen din gjør en heftig innsats for å lage et barn av ditt og mannens kjøtt og blod. Han burde vise deg hvor takknemlig han er for deg og for at du gir han dette barnet. 

Avtal en dag med han, fredag så skal du og meg ut og spise, eller da skal vi lage mat sammen og kose oss, eller, eller, eller.. Lag en avtale. 

Og du. Snakk litt med mannen din om hvordan du har det og hvordan han har det og hvordan dere kan løse ting for fremtiden sammen. Siden dere nå får 2 barn sammen som dere må ta vare på BEGGE TO. 

Anonymkode: 39c64...82e

• Liker 18
Skrevet

Ooooog... Du ser sikkert flott ut, det må bare skinne gjennom fra innsiden også. Det er det flotteste når noen har det ekstra glimtet i øyet. Ikke fordi de ser bra ut, men fordi de ER bra. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men altså.. Får du møtt noen venninner da..? Når han alltid er avgårde, jobber sent og er avgårde med kompiser.. Likt burde jo være likt. Er det meningen at dette skal fortsette når nr 2 er født? Var du alene om å bestemme deg for å få barn? Hva gjør han i hjemme for deg, med deg, med barnet? 

Greit nok om han tjener inn penger til familien. Men det blir jo nesten som å ha en tenåring boende hjemme som man knapt nok ser. Dere må ta vare på parforholdet. Nei, du ser nok ikke ut som en søppelsekk, herreli land.. Du er gravid! Det er ikke meningen du skal se ut som en synål nå, kroppen din gjør en heftig innsats for å lage et barn av ditt og mannens kjøtt og blod. Han burde vise deg hvor takknemlig han er for deg og for at du gir han dette barnet. 

Avtal en dag med han, fredag så skal du og meg ut og spise, eller da skal vi lage mat sammen og kose oss, eller, eller, eller.. Lag en avtale. 

Og du. Snakk litt med mannen din om hvordan du har det og hvordan han har det og hvordan dere kan løse ting for fremtiden sammen. Siden dere nå får 2 barn sammen som dere må ta vare på BEGGE TO. 

Jeg har ingen venninner, så har ikke helt samme prioriteringene som han. Det var faktisk hans ønske om å få flere barn, og jeg synes det virket fint. Han er en kjempegod pappa for datteren vår, hun er så glad i ham og de har et fint bånd.. 

Det blir ikke rart å spørre om vi skal gå ut å spise liksom? Jeg føler meg så teit. Magen står skikkelig utover.. Jeg vil bare ha det gøy. Samme hva ut og spise kebab eller kino jeg bryr meg ikke, bare ha det litt koselig.. 

Får prate litt med ham. Håper bare han forstår at jeg er seriøs.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ooooog... Du ser sikkert flott ut, det må bare skinne gjennom fra innsiden også. Det er det flotteste når noen har det ekstra glimtet i øyet. Ikke fordi de ser bra ut, men fordi de ER bra. 

❤️❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er da smitte i hele Norge, ikke bare i Oslo.

Har man valgt å ha familie får han være sammen med den også

Nei, men det er ikke portforbud heller. 

Men du har et poeng. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skrev en måte hvordan du kak, men du ignorerte det. Lykke til videre hvert fall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skrev en måte hvordan du kak, men du ignorerte det. Lykke til videre hvert fall.

Da beklager jeg, jeg mente ikke å ignorere. Du skrev fikse livet ditt, også nevnte du om noen gir meg dårlig selvfølelse.. Det er selvsagt åpenbart at det er livet mitt eller noe jeg bør fikse, men jeg vet ikke hvordan.. Dumt du mente jeg ignorerte det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da beklager jeg, jeg mente ikke å ignorere. Du skrev fikse livet ditt, også nevnte du om noen gir meg dårlig selvfølelse.. Det er selvsagt åpenbart at det er livet mitt eller noe jeg bør fikse, men jeg vet ikke hvordan.. Dumt du mente jeg ignorerte det.

Sånn er det. Lykke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sånn er det. Lykke til.

Du og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du og. 

Takk.

Skrevet

Det høres ut som han svikter i å ta vare på deg. Det er ikke han som fortjener noe gave!

Du er ikke hormonell, jeg skjønner ikke hvorfor du spør om det en gang. Du har behov og følelser, du fortjener at de blir anerkjent av han. Har ingenting med hormoner å gjøre, jeg synes det er trist at du lurer på om du er urimelig. Du ønsker bare å bli sett. Du har verdi! Ta det opp med han, så tar du det derfra. 

Anonymkode: 67fcf...855

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som han svikter i å ta vare på deg. Det er ikke han som fortjener noe gave!

Du er ikke hormonell, jeg skjønner ikke hvorfor du spør om det en gang. Du har behov og følelser, du fortjener at de blir anerkjent av han. Har ingenting med hormoner å gjøre, jeg synes det er trist at du lurer på om du er urimelig. Du ønsker bare å bli sett. Du har verdi! Ta det opp med han, så tar du det derfra. 

Anonymkode: 67fcf...855

Hva mener du, er det noen som ikke har det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen venninner, så har ikke helt samme prioriteringene som han. Det var faktisk hans ønske om å få flere barn, og jeg synes det virket fint. Han er en kjempegod pappa for datteren vår, hun er så glad i ham og de har et fint bånd.. 

Det blir ikke rart å spørre om vi skal gå ut å spise liksom? Jeg føler meg så teit. Magen står skikkelig utover.. Jeg vil bare ha det gøy. Samme hva ut og spise kebab eller kino jeg bryr meg ikke, bare ha det litt koselig.. 

Så du har ikke noe spesielt å finne på når du har din "fritid"? Trene, ut og drive med hobbyer, gå tur, dra på svømming, dra på cafe helt i fred, skaffe nye venner, trille gruppe, (barselgruppe over Facebook var jeg medlem av, det var før corona da så vi kunne faktisk finne på litt), eller andre ting. Du skal jo ikke "bare gå hjemme". Selv om noen også trives med det. Det er jo flere steder i de fleste kommuner man kan "treffe" andre mennesker så du kan få litt annen sosial input enn barn og mann. Med mindre du har jobb, klarte ikke å se om du hadde det i teksten din :)

Jo, det er nå bare å invitere mannen på en date 😁 ikke noe i veien for det, er absolutt ikke teit det. Er jo for å dyrke og ivareta forholdet dere har. Du sier ting bare som de er, at du kjenner et savn etter å tilbringe litt kvalitetstid med han. Er da mange som fortsatt har date selv om man er i et forhold. Gjør ting ekstra hyggelig, levende lys, en god prat, digg mat osv. Bare å være kjærlige og kjenne seg litt nær hverandre kan gjøre litt underverker for dere begge. 

Lysten et helt vanlig at kan være både høyere, lavere og midt på treet i en graviditet. Alt er normalt. 

Kan jo være du kjenner litt ekstra på ting med alle hormoner i kroppen, men det skal da ikke være noe i veien for et ønske om å bli sett, tatt vare på og bli litt verdsatt av mannen din heller. De fleste har et behov for nærhet. Dere kan jo gjøre en avtale, én kveld i uka skal dere gjøre litt ekstra ut av kvelden sammen. Hva enn dere finner på. 

Kos deg med gravid magen også, det er meningen at magen skal vokse, er et tegn på en sunn og frisk baby. Husk å ta vare på deg selv litt også, om det så er å kjøpe en ting du har lyst på, ta et langt bad eller bare være litt i fred og ro. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er mannen din for svarte! MANNEN DIN! Så klart kan du snakke med han, be han om ting, dele dine følelser med han, si hva du vil når du har lyst å gjøre noe med han. 

Spør han
"Skal vi dra på kino denne helga?"

"Skal vi dra ut å spise? Har skikkelig lyst på kebab"

"Blir du med ut på senteret?"

"skal vi gå en tur sammen ut? Hadde vært så koselig "

Og du TS, drit i at magen din ser ut som en kule, det er jo et barn oppi der, så klart magen er rund. Vær stolt over den.

Anonymkode: 6f2b5...f93

• Liker 6
Skrevet

Får så vondt av deg. Har friskt i minnwt hvordan det var å være gravid. Men jeg hadde en mann som gav meg mange kompliment, sa jeg var vakker. 

Han prioriterte familie, og å avlaste meg. 

Du sier du ikke har venner. Hvorfor ikke? Og hvorfor blir du aldri invitert med til hans venner? 

Han jobber lange dager og i tillegg skal han sosialisere seg mye..? Klart du kan sette foten ned. Det hadde jeg gjort for lengst dersom jeg var deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...