Gå til innhold

Hva er galt med barn og "sminke"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 4 1/2 som fikk seg sminke i gave av oldeforeldre og hun klasjer det på. Samboer blir forbrilsk og sier alt må vaskes vekk til hun skal i barnehage. Fordi hun har ei venninde som fikk hunnkjeft og styr av barnehagen fordi hun lot en datter dra i barnehage med sminke på seg.

Hvorfor er det så farlig? Sier ikke at jeg vil dolle opp ungen men dette er jo selvsminking fordi hun synes det er gøy.

Anonymkode: f25b5...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke godt for huden med alle de kjemikalene.

• Liker 1
Skrevet

Min førsteklassing hun elsker også sminke og kunne gjerne hatt det på på skolen om det var opp til henne. Men jeg tenker det blir som med leker man ikke skal ha med på skolen. Det er en lek man leker, når man er ferdig tar man det av.

Anonymkode: 85fdb...6d5

• Liker 4
Skrevet

Litt tidlig for barn og måtte sminke seg i barnehagealder.... Det blir en lei trend. Gjør som med leker, man rydder/vasker det vekk når man er ferdig. Dessuten er det ikke bra for huden å gå med dette hele dagen

Anonymkode: 00e06...dd6

• Liker 4
Skrevet

Sminke kan barna gjøre når de er hjemme og leker sminkedame, som min kalte det når hun lekte med det. Men ikke når en skal i barnehagen.

Anonymkode: 5be52...edb

• Liker 1
Skrevet

Sminke kan man holde på hjemme. Man sender ikke barna i barnehagen med trynet fullt av sminke. 

Anonymkode: 5c553...aa2

Skrevet

Herregud, ingen barn på 4 år bruker sminke?!!
Jeg husker jeg snik-tok bestemor sin mascara og leppestift i 5 klasse, hun sa jeg skulle vaske det bort med en eneste gang.

Det er ikke normalt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gitt min datter på snart 3 år lov til å prøve neglelakk. Hun har også kommet hjem fra bhg med neglelakk de har tatt på det. Tar ikke det så tungt. Men sminke i ansiktet hadde jeg aldri tillatt.

Anonymkode: 4558f...dbf

Skrevet

Det handler vel om at det skal være en lek, som noen sier over her. Og så kan jeg ihvertfall si om meg selv at jeg syns jeg er mye finere med sminke på enn uten. Hvis jeg går med mye sminke i en periode, så syns jeg faktisk at jeg ikke er fin nok uten.

Det vil jeg ikke risikere at barnet mitt skal føle. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...