Gå til innhold

Samboere uten barn: feirer dere jula sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som er samboere uten barn! Feirer dere julaften/jula sammen og evt. hvordan gjør dere dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt, han er familien min, selv om vi aldri kommer til å få barn. Vi feirer med enten mine eller hans foreldre. Kunne ikke hatt det annerledes.

Anonymkode: 8e8b4...a9d

• Liker 10
Skrevet

Vi feirer sammen, annenvert år hos hans foreldre og mine. 

Anonymkode: c1bdc...aef

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi delte oss opp. Men feiret romjulen sammen 😊

Skrevet

Ja, vi feirer sammen. Har gjort det i alle år. Vi er fra to forskjellige land, og bor ikke i hjemlandet til noen av oss så noe familiebesøk har vi aldri til jul. Vi har lagd våres egne tradisjoner med julemat, pynting og alt som hører med.

Anonymkode: 04584...9c7

• Liker 2
Skrevet

Nei. Vi drar til hver vår familie på julaften. Vi har vært sammen i 9 år, og dette fungerer fint for oss. 

Anonymkode: 59ba8...597

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt, han er familien min, selv om vi aldri kommer til å få barn. Vi feirer med enten mine eller hans foreldre. Kunne ikke hatt det annerledes.

Anonymkode: 8e8b4...a9d

Samme her også. Den dagen vi flyttet sammen så ble vi vår egen familie. Så vi feirer alltid sammen, enten hos hans familie eller min.

Anonymkode: 76313...68f

• Liker 7
Skrevet

Vært sammen i fem år, og vi har aldri feiret jul sammen, og kommer heller sikkert ikke til å gjøre det med det første. Begge drar hjem til hver sine foreldre. Og vi er over 30. Jeg har ingen planer om å feire jul uten mamma, det er alltid der jula har vært.

Eller vi «feiret» faktisk sammen et år, da vi var i Thailand i juleferien! 

Anonymkode: 3df7e...7ac

• Liker 3
Skrevet

Sammen fra første jul vi var sammen. Annen hver gang hos hverandres familie , noe annet hadde vært unaturlig for oss.

Anonymkode: 7cc39...b01

• Liker 1
Skrevet

Nei, rett og slett fordi vi begge er ganske knyttet til hver vår familie (som vi ikke ser ofte pga. avstand). 

Vi har dog planer om barn i nær fremtid, så det ligger jo i kortene at det blir en endring etter hvert. 

Anonymkode: 31d59...bbd

• Liker 3
Skrevet

Vi er ennå ganske unge, så for oss er det veldig naturlig å reise hjem til jula. Han til sine, jeg og katten til mine. Så møtes vi igjen rundt nyttår. Vi feirer sikkert sammen om noen år, men det er ingen hast. 

Anonymkode: 6105b...31b

Skrevet

Vi har feiret jul sammen siden året før vi ble sammen. Som regel med hans familie, siden min familie bor 6 timer unna. Vi har vært sammen i over 20 år nå, og har ikke barn.

Anonymkode: f93e2...dda

• Liker 3
Skrevet

Ja. Har feiret jul sammen siden vi møttes egentlig. 

Anonymkode: d8657...a38

• Liker 1
Skrevet

Vi har 3 års loop. Hans familie et år, mine neste, og bare han og meg (+ eventuelle venner/gjester) et år. Som regel bare han og meg. 

Anonymkode: 78db3...68a

• Liker 3
Skrevet

Ja, vi feirer sammen. Har gjort det siden vi møttes for mange år siden. Vi er hverandres nærmeste familie, også uten barn. Det er vi to som er familie, alle andre er slektninger. 

Anonymkode: 62f71...1b9

• Liker 3
Skrevet

Ja. Vi bor i umiddelbar nærhet til hans familie, så vi feirer både jul og nyttår med den. Min mor bor 8 timer unna, så med jobb osv så blir det til at vi drar til henne i romjula. 

Anonymkode: ffc3b...caa

Skrevet

Jeg har aldri feiret med samboeren, ikke med forrige heller. Vi kommer fra små familier begge to, så det merkes svært godt om en er borte hjemmefra. Jeg har ikke hjerte til å ditche familien min, og han vil helst være med sin.

Vi har egentlig ikke særlig lyst å feire jul sammen heller, vi liker ikke samme maten og har generelt forskjellige måter å feire på.

Skrevet

Nei, har ikke gjort det foreløpig, selv om  vi er 30. Begge har familie på ulik kant av landet, langt fra der vi bor, og vi ønsker å bruke ferien til å pleie kontakt med dem. Begge har også gamle besteforeldre som neppe har lenge igjen.

Jeg er ikke opptatt av at jula må være så superromantisk. Så ikke noe stort tap for meg om samboer feirer et annet sted. Vi har mye kos sammen i hverdagen uansett. 

Anonymkode: 2f23f...5fb

Skrevet

Gjorde det fra første jula vi var sammen og samboere. Men det var delvis fordi barnløse meg var så lei av å reise til min egen familie, hvor alt dreide seg om min bror og hans barn, og alle planer ble lagt rundt når det passet dem, og jeg ble bedt om nærmest å innpasse med i alle planer jeg ikke hadde vært en del av å legge. Jeg følte jeg feiret noen andres jul, ikke min barndoms jul. Da jeg ble samboer besluttet jeg raskt at vi skulle skape våre egne tradisjoner. Dette er 10 år siden, og jeg har enda ikke reist til familien min til jul. Har nå fått barn, og vi lager egne tradisjoner.

Anonymkode: 579f8...d12

• Liker 2
Skrevet

Ja, det har vi pleid å gjøre. I år blir det ikke sånn. Han bor på andre siden av landet og har mulighet til å reise hjem på grunn av tidlig juleferie. Jeg jobber i butikk tett opp mot jul, og har bare halv annen time hjem til min familie. Godt mulig jeg må feire helt alene i år om smitten øker og en av kundene smitter oss. 

Anonymkode: 3e99d...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...