Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en venninne som nettopp har mistet jobben og sliter veldig med økonomien. Jeg støtter med det jeg har til overs, men hvor kan man ellers få hjelp? Vet at Frelsesarmeen deler ut mat, vet dere om lignende ting? Tenker både med mat, men også gaver til ungene. 

Anonymkode: e0496...d40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor i landet hun bor. 

Flere steder har "hjelp oss å hjelpe" og lignende grupper. Men de finnes ikke overalt. 

Anonymkode: 1be58...07c

Skrevet

Hun bor i Oslo.

Skrevet

Vet at Frelsesarmeen gir ut gavekort hos matbutikker.

Anonymkode: cc751...bcd

Skrevet

Hun trenger hjelp med transport? Hør på Facebook om noen skal samme vei

Skrevet

Finn.no har en side som heter hjelp til jul. Det er tradisjon for min familie å finne noen å hjelpe. Man legger ut en annonse også får man henvendelser fra folk som ønsker å hjelpe noen.

Skrevet

Hun er altfor stolt til å kontakte privatpersoner for hjelp, jeg tror at det er lettere om det er organisasjoner. Er også usikker hvordan jeg skal gå frem for å foreslå dette slik at hun ikke føler seg nedverdiget. 

Skrevet

Frelsesarmeen pleier vel å dele ut en gave og to til barnefamiliene mener jeg, . Det blir nok voldsom pågang dette året så sørg for å "melde" venninna di på i tide. Har et par venninner som er i frelsesarmeen her i byen hvor jeg bor og de sier pågangen har vært enorm de siste månedene, de sliter med å få inn nok varer og ting til alle... Hjelp og å hjelpe er og et alternativ, annonse på finn...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er altfor stolt til å kontakte privatpersoner for hjelp, jeg tror at det er lettere om det er organisasjoner. Er også usikker hvordan jeg skal gå frem for å foreslå dette slik at hun ikke føler seg nedverdiget. 

Det forstår jeg, hadde ikke klart det selv, verken av organisasjoner eller privatpersoner. Men må man så må man og hun har barn å ta hensyn til så hun har jo ikke akkurat så mange valg om hun ikke vil skuffe barna. 

Skrevet

Ser mange som sliter på Finn også i år. en kjempesmell for mange mye pga korona

Anonymkode: 60896...66f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser mange som sliter på Finn også i år. en kjempesmell for mange mye pga korona

Men de vil bare ha penger. Forståelig nok det, men jeg gir ikke penger til folk jeg ikke kjenner og ikke kjenner livssituasjonen til.

Anonymkode: 7cc1f...3e3

Skrevet

Ser i innlegg at noen av de har fått hjelp i fjor og, så de håper de får hjelp i år. Jeg skulle vel ønske jeg kunne hjelpe noen, men har ikke god økonomi og må bruke pengene på meg selv og sønnen min. Men blir trist av å tenke om om mange mennesker i dette landet sliter skikkelig nå til jul. Virker slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 18.11):

Men de vil bare ha penger. Forståelig nok det, men jeg gir ikke penger til folk jeg ikke kjenner og ikke kjenner livssituasjonen til.

Anonymkode: 7cc1f...3e3

Har ikke sett en eneste en på Finn som bare vil ha penger. De ber om gaver til barna, litt mat, og gjerne brukte ting. 

Skrevet

Mange som tilbyr Julehjelp også ser jeg på Finn. Bra er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...