AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Kom tilbake på jobb i dag etter 3 uke sykemelding. Jeg har vært langt nede og hatt det trasig. Dette vet kollegaene mine. Da jeg kom tilbake får jeg høre.. det har vært sååå travelt når du har vært syk, og vi har ikke fått vikar for deg.. ikke at du skal tenke på det altså.. (men måtte vare gni det litt inn, gi meg litt dårlig samvittighet). Ingen har spurt meg om hvordan jeg har det, eller vist interesse. men annen kollega er nå på felgen og er utslitt.. til henne sier hun.. gå å ta deg egenmelding, støtter opp og legger tilrette.. var rett og slett tungt å komme tilbake i dag.. Anonymkode: b33b8...899
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Ja, dette er det kyniske arbeidslivet. Jeg skjønner at det er trasig for deg. Forsøk å ikke ta det de sier til deg, det er ikke ditt problem. Ville heller ha svart at det er synd at det ikke tas høyde for sykefravær hva gjelder bemanning. Jeg er student og har 0%-kontrakt, men jobber relativt mye. Jeg blir behandlet bedritent på jobb. Jeg blir ikke ansett som en kollega engang. Det er ikke alt jeg får lov til å gjøre, og gjett om jeg får høre hvor travelt det er og at de ikke har nok kompetanse på jobb når jeg har gått 5 nattevakter på rad i tillegg til studier. Man føler seg temmelig verdiløs. Jeg kan ikke si noe fordi jeg som sagt er student og har en 0%-kontrakt, og trenger gode ord for å komme meg videre der. Men hvis jeg hadde hatt en fast stilling ville jeg absolutt ha vært bestemt på at de heller må kontakte ledelsen når det gjelder bemanning ved sykefravær. Anonymkode: 680bf...fab
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, dette er det kyniske arbeidslivet. Jeg skjønner at det er trasig for deg. Forsøk å ikke ta det de sier til deg, det er ikke ditt problem. Ville heller ha svart at det er synd at det ikke tas høyde for sykefravær hva gjelder bemanning. Jeg er student og har 0%-kontrakt, men jobber relativt mye. Jeg blir behandlet bedritent på jobb. Jeg blir ikke ansett som en kollega engang. Det er ikke alt jeg får lov til å gjøre, og gjett om jeg får høre hvor travelt det er og at de ikke har nok kompetanse på jobb når jeg har gått 5 nattevakter på rad i tillegg til studier. Man føler seg temmelig verdiløs. Jeg kan ikke si noe fordi jeg som sagt er student og har en 0%-kontrakt, og trenger gode ord for å komme meg videre der. Men hvis jeg hadde hatt en fast stilling ville jeg absolutt ha vært bestemt på at de heller må kontakte ledelsen når det gjelder bemanning ved sykefravær. Anonymkode: 680bf...fab Jeg svarte med at.. det er jo skikkelig dumt at sjefen ikke har fått tak i vikar. Skyvde ansvaret bort fra meg selv. For det er faktisk ikke mitt ansvar hva sjefen gjør om jeg er sykemeldt. Mellomlederen min er grei, men hun skifter meninger og holdninger etter humøret og hva som passer henne best. Hun er usikker på seg selv, og kappa blåser etter vinden. hun kan kritisere meg for noe, men gjør det samme selv.. når jeg konfronterer henne med det, så er det alltid.. jaja, men det er ikke så farlig da. men «farlig» om jeg gjør det.. slike ting påvirker humøret mitt. Angrer nesten på at jeg kom tilbake på jobb i dag.. burde vært sykmeldt lenger. Legen sa det var bare å ringe om jeg trengte lengre sykmld. dette du beskriver er så typisk!! Enkelte føler seg bare så viktige når de får trykket ned andre, og får andre til å føle seg små og usikre. Anonymkode: b33b8...899 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå