AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Del Skrevet 25. november 2020 Norgesnett har kontaktet meg, men jeg har allerede opprettet strømavtale hos en annen leverandør. Flyttet nettopp inn i huset. Får jeg da 2 regninger av 2 forskjellige leverandører med strømregning?? Jeg forstår ingenting av dette. De sier jeg må ha nettleie for at alt av strøm skal funke? Noen som kan forklare? Anonymkode: 43bce...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Del Skrevet 25. november 2020 Du betaler nettleie og strøm. Som regel kommer dette i samme regning. Men kan hende du fikk overlappregning da det nye selskapet skal si opp det gamle. I så fall får du disse pengene tilbake Anonymkode: 962ea...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Del Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du betaler nettleie og strøm. Som regel kommer dette i samme regning. Men kan hende du fikk overlappregning da det nye selskapet skal si opp det gamle. I så fall får du disse pengene tilbake Anonymkode: 962ea...87b Men jeg har jo internett fra før av? Det var inkludert i husleia. Hva skal jeg si til norgesnett? At jeg ikke vil ha de eller hva? Anonymkode: 43bce...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemontea Skrevet 25. november 2020 #4 Del Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har jo internett fra før av? Det var inkludert i husleia. Hva skal jeg si til norgesnett? At jeg ikke vil ha de eller hva? Anonymkode: 43bce...752 Det har ikke noe med internett å gjøre 😊 det er strømmen i huset. Strømregningen består av to deler: strøm + nettleie. strømleverandøren kan du velge selv, mens nettleien styres av hvor du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Del Skrevet 25. november 2020 Hei, Jeg skjærte meg selv på dette her med strømavtaler. Når jeg flyttet inn i nybygg hadde jeg ikke noen strømavtale. Det betydde at jeg måtte betale firmaet jeg betaler nettleie til for at de skal levere strøm til meg, og det er ikke billig. Det kalles for leveringsplikt og er der for å sikre at man har strøm til enhver tid selv uten en strømavtale. De fleste strømselskapene nå samarbeider med nettselskapet slik at de håndterer regningen for deg og du betaler bare faktura til dem for nettleie, strømmen osv. slik at du får alt i en regning. Jeg anbefaler også å sjekke hvilken strømavtale du har hvis du har blitt overført til noe annet i ettertid. Jeg fikk noe dyrt søppel fra en av de dårlige firmaene kalt Fjordkraft og byttet med en gang til noe bedre og billigere. Anonymkode: 99723...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 25. november 2020 #6 Del Skrevet 25. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg har jo internett fra før av? Det var inkludert i husleia. Hva skal jeg si til norgesnett? At jeg ikke vil ha de eller hva? Anonymkode: 43bce...752 Alt etter hvilken strømleverandør du har valgt så blir nettleien lagt inn i fakturaen til strømleverandøren, eller dei har ikke denne tilleggstjenesten (dvs du får 2 regninger fra henholdsvis strømleverandør og netteier) Nettleien får eieren av ledningsnettet (strømnettet) i din kommune, som i ditt tilfelle er Norgesnett - Noe som sier meg du bor i en av følgende kommuner: Askøy, Fredrikstad, Hvaler, Nesodden, Røyken, Enebakk eller Ski. Om du som eksempel signerer strømavtale med Tibber, så får du regning fra Tibber på ditt strømforbruk pr måned. I tillegg må du betale leie av strømnettet til din netteier Norgesnett - Som er den absolutt største regningen du får for strømmen pga både en fastdel på kanskje 2500kr pr år, og gjerne 45øre pr forbrukt kWt. Til strømleverandøren (eksempelvis Tibber) betaler du for øyeblikket trolig bare rundt 2-10øre pr kWt. Endret 25. november 2020 av The_Stig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå