AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #41 Skrevet 29. november 2020 Maleficenta skrev (På 27.11.2020 den 19.51): Høres gøy ut men tungetale og slikt greie høres sykt ut Jeg fikk aldri "ånden", og snakket aldri i tunger selv, men jeg reagerte egentlig aldri på de som gjorde det. Det virket hverken rart eller sykt der og da. Det var bare slik det var. Anonymkode: 63fb7...e80
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #42 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk aldri "ånden", og snakket aldri i tunger selv, men jeg reagerte egentlig aldri på de som gjorde det. Det virket hverken rart eller sykt der og da. Det var bare slik det var. Anonymkode: 63fb7...e80 Samme her. Anonymkode: b6551...c9e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #43 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 20.00): Til info: statskirken er allerede nedlagt. Den norske kirke får riktignok overført penger fra staten, men det gjør faen meg de andre trosamfunnene også. Hilsen ateist som aldri sier fanen, men denne tråden fikk meg til å bruke det. Anonymkode: 21bae...834 Takk, du har et poeng der. Statstøtte til religion i det hele tatt, burde opphøre fullstendig. Anonymkode: 67653...940 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #44 Skrevet 3. desember 2020 Haakman skrev (På 27.11.2020 den 1.07): Ingen svar sannsynligvis fordi ingen, eller svært få, har gått fra en frimenighet til statskirken. Tipper det er svært sjeldent Jeg har. Eller jeg var først i statskirken,så en pinsemenighet, nå statskirken igjen. Jeg var ganske ung da jeg begynte å gå på Filadelfia( som var mitt nærmeste sted) Har fortsatt sympati for mye av det pinsebevegelsen står for, men det ble for mange mennesker som sa en ting og gjorde noe annet for min del. Anonymkode: bcc16...57b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #45 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 8.03): Jeg forlot en frikirke fordi jeg ikke likte det som skjedde i menigheten. Menigheten fremsto som liberal på overflaten, men medlemmene var ekstremt fordømmende når du kom tettere innpå dem. Men jeg tror jo fremdeles på den hellige treenighet, og da ble Den norske kirken (Statskirken som det var da) det mest naturlige for meg å melde overgang til. Det er den samme troen, men litt ulik praktisering, og det er greit for meg. Jeg savner litt av musikken og den frimodigheten som frimenigheten hadde, Den norske kirken er mer traust og gammelmodig, men samtidig er det en høytidelighet og ro der som frimenigheten ikke hadde. Anonymkode: 63fb7...e80 Dette kunne jeg skrevet. Helt enig. Anonymkode: bcc16...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå