AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hei 😄 Jeg har fjernet to visdomstenner og lurer på om det er noen her som har skikkelig god peiling på ord og uttrykk innen tannlegefaget 😄 På fakturaen min står det mange ord i beskrivelsen av operasjonen som jeg ikke forstår, men som jeg er veldig nyskjerrig på hva betyr, bla. disse: " Infiltrasjon og blokk. Konvoluttsnitt. Oppklapping. Fjernet bein buccalt. Tann ut in toto. Irrigasjon. God hemostatse." Noen som vet? Anonymkode: b2195...690
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Infiltrasjon og blokk er de måtene bedøvelse er blitt satt på. Konvoluttsnitt er «fasongen» man har åpnet opp i bløtvevet på. Oppklapping, fjernet ben buccalt: Bløtvevet er brettet til side, og bein er fjernet på kinnsiden av tannen. Tann ut in toto: tannen er fjernet hel. Irrigasjon: skylling med fysiologisk saltvann. God hemostase betyr at blødning stanset innen normal tid. Anonymkode: df4cb...749
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Tusen takk. Litt kult å lære 😄 TS Anonymkode: b2195...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå