AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Jeg er nesten 50 år og har mistet all sexlyst. Overgangsalder, alle de typiske symptomene. Jeg har ikke latt mannen min skjønne det enda, men det er vel bare et tidsspørsmål. Og jeg gruer meg. Har dårlig samvittighet. Han er flott. Ett år eldre enn meg, høy, slank, sunn, trent, potent, en attraktiv mann som jeg er veldig glad i. Han er veldig seksuell, har alltid vært veldig erotisk. Vi har alltid hatt mye sex. Jeg burde være stolt og føle meg heldig. Han steller seg selv, flat mage, stort kjønn som han barberer som om han var en ungdom. Han tar i meg og har sex med meg og elsker meg. Men lysten min - bare forsvant! Det er til å gråte av. Han fortjener ikke dette. Anonymkode: 9b937...da3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Få time til fastlegen din. Det finner medisiner som fjerner mye av dette Anonymkode: 059e6...516
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Du kan jo gp til lege/gynekolog før du gir opp? Anonymkode: 1a2db...834
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Det er for tiden en masse tråder som omhandler at den ene har lavere sexlyst enn den andre i et parforhold. I disse trådene er det mannen som har mindre lyst enn dama, men det er vel relevante diskusjoner der allikevel. Skal disse trådene legges til grunn så er det dessverre ikke mye håp for forholdet. Men diskusjonen tar vel kanskje en annen retning siden du er kvinne med lav sexlyst? Anonymkode: e00a6...bd2
Skogshuldra Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Det er blitt mer og mer vanlig å behandle kvinner for slike utfordringer i overgangsalderen med hormoner. Testosteron er det du trenger for sexlysta (anbefaler Tostran 2% gel - har prøvd Testim, men det funka ikke på meg og STINKA!) - og østrogen/orogesteron om du også trenger å dempe andre plager. Det har nå blitt forsket så mye på HRT (hormone therapy replacement) og farene ved dette er forsvinnende liten. Og jeg lover deg - ca 3 uker etter oppstart av testosteron , får du og mannen din livet tilbake Hør med fastlegen din, og om du ikke får gehør der - oppsøk en privat lege. Jeg kan anbefale den kvinnelige hormonspesialisten på Medicus i Oslo - var hos henne selv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er nesten 50 år og har mistet all sexlyst. Overgangsalder, alle de typiske symptomene. Jeg har ikke latt mannen min skjønne det enda, men det er vel bare et tidsspørsmål. Og jeg gruer meg. Har dårlig samvittighet. Han er flott. Ett år eldre enn meg, høy, slank, sunn, trent, potent, en attraktiv mann som jeg er veldig glad i. Han er veldig seksuell, har alltid vært veldig erotisk. Vi har alltid hatt mye sex. Jeg burde være stolt og føle meg heldig. Han steller seg selv, flat mage, stort kjønn som han barberer som om han var en ungdom. Han tar i meg og har sex med meg og elsker meg. Men lysten min - bare forsvant! Det er til å gråte av. Han fortjener ikke dette. Anonymkode: 9b937...da3 Dette stemmer ikke i følge brukere på KG. Kvinners sexlyst bare øker og øker for hvert år som går, og har ingen relevans for menopause/overgangsalder. Mest sannsynlig, i følge brukere på KG så er mannen årsaken til at din sexlyst har dabbet av. Tar han sin del av husarbeidet, følger han opp barna, er det andre plikter han ikke tar ansvar for som direkte kan knyttes til at din lyst på sex har falt? Han bedriver ikke psykisk, fysisk eller materiell vold? Kanskje du bør oppsøke hjelp, kontakt ei venninne, eller mer profesjonell hjelp slik som krisesenter? Man må bare elske svarene man får på KG. Så kjære TS, om jeg kan komme med et råd så vil det være: snakk med mannen din om dette. Har dere et trygt og godt forhold så skal det ikke være noen krise å snakke om dette. Dere to finner helt sikkert ut av det, hvilke løsninger som passer for dere. Er det en ting du ikke skal gjøre så er det å ikke snakke med mannen din om det. Det er den eneste tingen du ikke skal gjøre. Tvi tvi Anonymkode: 070ae...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå