Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, har snakket med de jeg stoler mest på for og få råd, men har litt lite nettverk så tenkte og forhøre meg her så jeg kan få flere sitt synspunkt. 

Vi har vært sammen i 8år, litt av og på hvor man gjør det "slutt" når man krangler, barnslig og usunt, jepp. 

Han sendte meg alltid lange meldinger etter slike krangler eller hvis han hadde gjort noe, så beklaget han seg, fortalte hvor mye jeg betydde osv. 

Men nå, altså, hvor skal man starte. 

Jeg har virkelig gjort alt jeg kan for og få til en god samtale mellom oss og har fortalt han hvor viktig det er og kommunisere, og spesielt når han da kan lage flere dårlige dager pga de minste bagatellene. Han mener da at jeg er en kontrollfreak, siden jeg syns det er viktig og sette seg ned sammen for og snakke og løse ting sammen, men han pleier og si "jeg har ikke noe problem, så løs dine egne ting", jeg sier da at "vi er to i et forhold og da løser vi ting sammen", men nei glem det. 

Han har også det siste året så og si tråkket på meg og forteller meg alt jeg gjør feil, sier feil, feil klær, feil holdning, altså med mer. 

Nå er han kommet til det stykket at han har en holdning som er slik, "jeg skal aldri dele noe med deg, jeg skal aldri være ærlig med deg, skal aldri si noenting til deg, ikke et ord en gang", sånn kan han holde på hele dagen før kvelden kommer og han unnskylder seg for alt, fordi jeg prøver og føre en samtale og på alt jeg sier så er det "unnskyld, unnskyld", før det snur igjen og han er direkte motbydelig i væremåten. 

Jeg kjenner at jeg snart må gå, fordi jeg orker ikke dette. Han gir meg stillhet, ignorerer meg, og virker egentlig som han ikke ønsker noe med meg å gjøre. 

Jeg har vurdert og gi han det samme behandling tilbake, i si en 2 ukers tid, stillhet, korte svar, avvisende, jeg kommer ikke til og kalle han skjellsord slik han gjør med meg, eller komme med tomme trusler slik som han. Men bare gi han stillhet rett og slett. Jeg tror ikke det løser noe? Men uff, jeg trenger desperat råd. 

Anonymkode: ceee2...b87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk heller tiden din på å finne deg en ny plass å bo på å gå videre. Du vet at dette er et usunt forhold.

Det blir ikke bedre med tiden, verken forholdet eller bruddet. 

• Liker 8
Skrevet
Missk89 skrev (24 minutter siden):

Bruk heller tiden din på å finne deg en ny plass å bo på å gå videre. Du vet at dette er et usunt forhold.

Det blir ikke bedre med tiden, verken forholdet eller bruddet. 

Du mener at det blir en dømt sak uansett, for og si det slik. 

Han er absolutt ikke lett og ha med og gjøre nå, man går på eggeskall, samtidig setter han seg selv i offerrollen senere. Veldig slitsomt for psyken kjenner jeg. 

Skrevet

Hvorfor er du sammen med denne fyren? Kjærlighet? Er du mer glad i ham enn i deg selv?

Anonymkode: e16ec...7d0

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at det blir en dømt sak uansett, for og si det slik

Han er absolutt ikke lett og ha med og gjøre nå, man går på eggeskall, samtidig setter han seg selv i offerrollen senere. Veldig slitsomt for psyken kjenner jeg. 

Du sier selv at du må snart gå samt at det er slitsomt for psyken din, så ja.

Ingen forhold er verdt å ødelegge seg selv for. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med denne fyren? Kjærlighet? Er du mer glad i ham enn i deg selv?

Anonymkode: e16ec...7d0

Oi, den der kan man faktisk reflektere over. 

Jeg er selvfølgelig mer glad i meg selv, det er meg jeg skal leve hele livet med. Og ha en som tråkker en ned og egentlig bare viser at han ikke ønsker meg noe godt, det vil jeg ikke ha. Derfor jeg ble så rådvill og tenkte hva skal jeg gjøre, skal jeg behandle han som han behandler meg, eller skal jeg gå? Det er jo så mye manipulering også og trusler. Som bare gjør det vanskelig og gå. Men jeg kjenner at jeg er på nippet til og ikke orke dette mer. 

Skrevet
Missk89 skrev (1 minutt siden):

Du sier selv at du må snart gå samt at det er slitsomt for psyken din, så ja.

Ingen forhold er verdt å ødelegge seg selv for. 

Ja, for han gir ingenting av seg selv. Klager på meg. Det er feil at jeg spør om vi kan prate, da maser jeg. Og jeg får rett og slett en dødskald skulder ifra han, mens han er så hyggelig mot alle andre rundt seg. Og jeg spør meg selv "hva i helsikes har jeg gjort feil, galt, for og fortjene dette? Mens han er så hyggelig mot alle andre" 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oi, den der kan man faktisk reflektere over. 

Jeg er selvfølgelig mer glad i meg selv, det er meg jeg skal leve hele livet med. Og ha en som tråkker en ned og egentlig bare viser at han ikke ønsker meg noe godt, det vil jeg ikke ha. Derfor jeg ble så rådvill og tenkte hva skal jeg gjøre, skal jeg behandle han som han behandler meg, eller skal jeg gå? Det er jo så mye manipulering også og trusler. Som bare gjør det vanskelig og gå. Men jeg kjenner at jeg er på nippet til og ikke orke dette mer. 

Å behandle han på samme måte oppnår du lite på annet enn krangling og bortkastet tid desverre. 

• Liker 3
Skrevet
Missk89 skrev (Akkurat nå):

Å behandle han på samme måte oppnår du lite på annet enn krangling og bortkastet tid desverre. 

Signerer denne og i tillegg, så ødelegger du din egen integritet.

Du er bedre enn dette og han kommer ikke til å endre seg. Denne typen mennesker gjør aldri det.

Du fortjener å være fri, elsket for den du er og å kjenne deg lykkelig, trygg, ivaretatt og tilfreds i lik grad med alle andre.

Tror aldri jeg har skrevet dette her inne før; men dump han. 
Jeg var deg og jeg burde gått tidligere enn jeg gjorde.

Det blir vanskelig og det blir vondt og han kommer virkelig til å eskalere i ukvemsord og nidrige handlinger, jeg lover deg. 
Men det går over og du skal ikke ha det sånn som dette. Det går under kategorien vold i nære relasjoner og det er ikke normal atferd å holde på som han gjør om man er glad i noen. 
Han er feilen her, ikke la han få deg ned i knestående der du til slutt tror på all drite  og giften han slenger rundt seg.

Han trebger hjelp og å jobbe med seg selv, men innser det mest sannsynlig aldri og du får ikke timebetalt for å være søppelkassen hans. 

Det stresset og den sorgen han på fører deg, går utover helsen din og mest sannsynlig aner du ikke hvor stor skade han har påført deg, før du har fått han på avstand pg opprettholdt avstanden en god stund.

Lykke til, tenker masse på deg❤️

Anonymkode: 079d9...9fa

• Liker 5
Skrevet

Han er ikke helt go han der. Noe han kan få proff hjelp med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Signerer denne og i tillegg, så ødelegger du din egen integritet.

Du er bedre enn dette og han kommer ikke til å endre seg. Denne typen mennesker gjør aldri det.

Du fortjener å være fri, elsket for den du er og å kjenne deg lykkelig, trygg, ivaretatt og tilfreds i lik grad med alle andre.

Tror aldri jeg har skrevet dette her inne før; men dump han. 
Jeg var deg og jeg burde gått tidligere enn jeg gjorde.

Det blir vanskelig og det blir vondt og han kommer virkelig til å eskalere i ukvemsord og nidrige handlinger, jeg lover deg. 
Men det går over og du skal ikke ha det sånn som dette. Det går under kategorien vold i nære relasjoner og det er ikke normal atferd å holde på som han gjør om man er glad i noen. 
Han er feilen her, ikke la han få deg ned i knestående der du til slutt tror på all drite  og giften han slenger rundt seg.

Han trebger hjelp og å jobbe med seg selv, men innser det mest sannsynlig aldri og du får ikke timebetalt for å være søppelkassen hans. 

Det stresset og den sorgen han på fører deg, går utover helsen din og mest sannsynlig aner du ikke hvor stor skade han har påført deg, før du har fått han på avstand pg opprettholdt avstanden en god stund.

Lykke til, tenker masse på deg❤️

Anonymkode: 079d9...9fa

Da må jeg bare spørre deg, hvordan klarte du å gå? Jeg føler liksom jeg har stått i dette lenge nok, og han tråkker meg ned hver dag. 

Som isted, skulle han plutselig vise meg noe på dataen også ser jeg på det og svarer, også sier han "nei, fuck it glem at jeg snakket med deg, pst, faen, siste gang"..Det er jo "kjempe hyggelig" og høre.. Han kan som sagt prøve og føre en samtale med meg på kveldene også angrer han seg, og snakker til seg selv. Så jeg har jo sagt "kanskje du ikke skal si noe når du angrer så veldig hver gang du sier noe, det blir jo for dumt", og han "ja unnskyld, unnskyld, unnskyld".. 

Når man skal legge seg feks, så kan jeg si "gidder du å åpne vinduet litt?" (vinduet er på hans side) så får jeg nei eller null respons, eller miming om at jeg skal gjøre det selv. Så kan jeg si "vinduet er på siden din, du trenger bare og strekke deg, gidder du?", så åpner han ikke vinduet og jeg må strekke meg over han og helt til vinduet også lukker jeg opp og da "unnskyld, unnskyld, unnskyld".. 

Nei han er rett og slett så jævlig motbydelig mot meg. 

Skrevet

Hvis han hadde utøvd vold mot deg, hadde du blitt værende eller hadde du dratt? 

Skrevet
Missk89 skrev (14 minutter siden):

Hvis han hadde utøvd vold mot deg, hadde du blitt værende eller hadde du dratt? 

Det spørs vel om han klarer å få hun til å syntes synd på han, etter at han har utøvd vold mot hun.

Anonymkode: 73620...f52

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det spørs vel om han klarer å få hun til å syntes synd på han, etter at han har utøvd vold mot hun.

Nettopp, hun blir utsatt for psykisk vold men velger fortsatt å bli... Er vel ikke langt unna at det går over til fysisk vold mot henne. 

Skrevet
Missk89 skrev (8 minutter siden):

Nettopp, hun blir utsatt for psykisk vold men velger fortsatt å bli... Er vel ikke langt unna at det går over til fysisk vold mot henne. 

Spiller det noen rolle?

Dersom hun ikke forstår sin egen situasjon så er hun past the point of rescue, og da kan det være det samme.

Kanskje hun trives som en narsissist.

Skrevet

Her må du finne styrke til å gå videre, uten han. Denne mannen er åpenbart ikke bra for deg, og du fortjener en som behandler deg med omsorg og respekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.12):

Tja, har snakket med de jeg stoler mest på for og få råd, men har litt lite nettverk så tenkte og forhøre meg her så jeg kan få flere sitt synspunkt. 

Vi har vært sammen i 8år, litt av og på hvor man gjør det "slutt" når man krangler, barnslig og usunt, jepp. 

Han sendte meg alltid lange meldinger etter slike krangler eller hvis han hadde gjort noe, så beklaget han seg, fortalte hvor mye jeg betydde osv. 

Men nå, altså, hvor skal man starte. 

Jeg har virkelig gjort alt jeg kan for og få til en god samtale mellom oss og har fortalt han hvor viktig det er og kommunisere, og spesielt når han da kan lage flere dårlige dager pga de minste bagatellene. Han mener da at jeg er en kontrollfreak, siden jeg syns det er viktig og sette seg ned sammen for og snakke og løse ting sammen, men han pleier og si "jeg har ikke noe problem, så løs dine egne ting", jeg sier da at "vi er to i et forhold og da løser vi ting sammen", men nei glem det. 

Han har også det siste året så og si tråkket på meg og forteller meg alt jeg gjør feil, sier feil, feil klær, feil holdning, altså med mer. 

Nå er han kommet til det stykket at han har en holdning som er slik, "jeg skal aldri dele noe med deg, jeg skal aldri være ærlig med deg, skal aldri si noenting til deg, ikke et ord en gang", sånn kan han holde på hele dagen før kvelden kommer og han unnskylder seg for alt, fordi jeg prøver og føre en samtale og på alt jeg sier så er det "unnskyld, unnskyld", før det snur igjen og han er direkte motbydelig i væremåten. 

Jeg kjenner at jeg snart må gå, fordi jeg orker ikke dette. Han gir meg stillhet, ignorerer meg, og virker egentlig som han ikke ønsker noe med meg å gjøre. 

Jeg har vurdert og gi han det samme behandling tilbake, i si en 2 ukers tid, stillhet, korte svar, avvisende, jeg kommer ikke til og kalle han skjellsord slik han gjør med meg, eller komme med tomme trusler slik som han. Men bare gi han stillhet rett og slett. Jeg tror ikke det løser noe? Men uff, jeg trenger desperat råd. 

Har du hørt podcasten "havarikommisjonen"? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...