Gå til innhold

Forsøker sykepleierne å utnytte coronasituasjonen til å tvinge seg til høyere lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som sykepleierforbundet liker å komme med skremselspropaganda, ti tross for at Norge ikke er i nærheten av noen krise. 

Kjør debatt!

Anonymkode: aec9b...afc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvsagt ikke pga corona. De holder alltid på sånn. 

Anonymkode: ea940...310

Skrevet

Rull inn du'a... Som alle andre yrkesgrupper benytter de sjansen til å belyse en urettferdig og ussel lønn. De gjør en fantstisk og viktig jobb, og bør bli lønnet deretter!!

Hilsen en som har vært veldig syk.

Anonymkode: c2152...fec

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Rull inn du'a... Som alle andre yrkesgrupper benytter de sjansen til å belyse en urettferdig og ussel lønn. De gjør en fantstisk og viktig jobb, og bør bli lønnet deretter!!

Hilsen en som har vært veldig syk.

Anonymkode: c2152...fec

De får gå inn for privatisering sånn at de flinkeste sykepleierne får langt bedre betalt. 

Skrevet

Sykepleierne har ikke dårligere lønn enn andre yrkesgrupper på sykehus med tilsvarende lang utdanning, som radiografer, bioingeniører, fysioterapeuter m.m.. de har litt bedre enn dem faktisk! 
De andre gjør også en fantastisk jobb og sykehuset stopper opp uten dem også!

Anonymkode: 1b12f...30e

• Liker 1
Skrevet

De av sykepleierne som knapt har pause eller nesten ikke kan gå toalettet i løpet av vakten, fortjener betydelig høyere lønn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykepleierne har ikke dårligere lønn enn andre yrkesgrupper på sykehus med tilsvarende lang utdanning, som radiografer, bioingeniører, fysioterapeuter m.m.. de har litt bedre enn dem faktisk! 
De andre gjør også en fantastisk jobb og sykehuset stopper opp uten dem også!

Anonymkode: 1b12f...30e

Ja, de gjør også en fantastisk jobb. Men: Sykepleiere har faktisk et større ansvar, og de fortjener alle pengene de kan få.

(Nei, jeg er ikke sykepleier, men jeg har hørt på flere jeg kjenner fortelle om de sinnssyke dagene sine på jobb. Full respekt herfra! Dere er helter.)

Anonymkode: 8a509...34e

Skrevet

Jeg syntes sykepleierne skriker for høyt ja!  Det er sutring og klaging fordi det er så mye å gjøre og mye pasienter pga corona (ikke fra alle selvfølgelig). Men var det ikke  derfor de ble sykepleiere? Fordi de ønsket å hjelpe folk. 

Jeg kjenner flere ansatte på sykehus som syntes denne klagingen er helt sinnsyk! I tillegg har det ved mange sykehus vært mindre å gjør da nesten alt annet var satt på pause for å frigjøre plass og personell til coronapasienter. 

Dessuten visste de hva lønnen lå på før de valgte denne utdannelsen. Og så dårlig tjener de ikke. 

Anonymkode: e2e2b...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...