Gå til innhold

Kunne du bodd et sted der det kun bodde gamlinger? F eks Bekkestua.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig for deg beboerne er i samme aldersgruppe som deg eller at det er en viss variasjon. Jeg bor sentralt i Oslo og her det alle typer mennesker i alle aldre. Trives med det.

Anonymkode: 2ddb8...088

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Har du sluttet å slå din kone?"

Du presenterer en løgn i trådtittelen. Det er alltid ugreit.

Anonymkode: cd24c...28a

• Liker 7
Skrevet

Jeg liker at det er variert men det er selvsagt ikke et krav. For meg er boligen det viktigste.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor gjerne der det kun er gamlinger, for det er de stedene barnefamilier overtar. Og vi er barnefamilie. 

Anonymkode: 62fa0...749

• Liker 4
Skrevet

Vi kjøpte bolig i et nytt boligområde da der var to-tre boliger bygget. Nå er det vel 30-40 hus her. Merker nå etter noen år at det er helt feil. Ja, det er kjempehyggelige naboer, og et flott område. Problemet er at de fleste er småbarnsforeldre. Våre barn har forlengst flyttet ut. Vi er liksom på helt forskjellige stadier i livet. Jeg henger ikke med barna mine uti gaten, slik de andre mødrene gjør, så får ikke etablert noe særlig kontakt med de andre konene.. Gata er liksom på baksiden av huset vårt, og jeg kan ikke bare henge der i håp om at noen skal dukke opp heller. 😜 Akkurat nå står dey ei jente og hyler/ skriker like utenfor stuevinduet mitt. Sånt er jeg også ferdig med. Kunne kanskje trives bedre et sted med pensjonister, men de har muligens for mye fritid og blander seg i alt. Jeg liker stillhet, privatliv og frihet, så blir nok hus på landet neste gang. 😂

Anonymkode: 78f85...add

Skrevet

Jeg er fra Bekkestua og det er ikke så mange «gamlinger» her akkurat. Prisene på Bekkestua har steget kraftig de siste 20-årene og skviser (dessverre) ut de eldre. 

Bekkestua har alle aldre og er universelt utformet med varmekabler i gatene

Anonymkode: 3ca66...a71

• Liker 1
Skrevet

Alt er bedre enn å være omrinet av barnefamilier og skik og mas.

Anonymkode: b50e1...a04

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

universelt utformet med varmekabler i gatene

Det er sikkert derfor det kun bor eldre mennesker der. 

Anonymkode: d9855...5dc

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt er bedre enn å være omrinet av barnefamilier og skik og mas.

Anonymkode: b50e1...a04

Hva tror du skjer når de eldre dør eller velger å selge for å kjøpe en lettstelt leilighet? Jeg liker Bekkestua og kunne tenkt meg å bo der, men det er mange år siden jeg flyttet derfra. Bodde ikke på selve Bekkestua, men i Nadderudveien. Nå bor jeg i Oslo, det er kun nostalgi som får meg til å ønske meg tilbake, men også at det er fint der. Det var fint der, med julegatene, hest med slede og små butikker. 

Endret av Jytte
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bor gjerne der det kun er gamlinger, for det er de stedene barnefamilier overtar. Og vi er barnefamilie. 

Anonymkode: 62fa0...749

Dette! Da vi flyttet hit vi bor nå var det masten bare gamlinger her, og nå er det masse nye barnefamilier kommet til, og ingen kjenner noen, så alle har lyst til å bli kjent. Det er helt supert!

Anonymkode: bad38...2e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er fra Bekkestua og det er ikke så mange «gamlinger» her akkurat. Prisene på Bekkestua har steget kraftig de siste 20-årene og skviser (dessverre) ut de eldre. 

Bekkestua har alle aldre og er universelt utformet med varmekabler i gatene

Anonymkode: 3ca66...a71

Det er motsatt. Det er kun de eldre som har råd til leilgheter på Bekkestua. De selger husene sine og flytter inn i en leilighet.

Du tror på myten om fattige eldre? Eldre er rikere enn noen gang.

Anonymkode: 2ddb8...088

• Liker 2
Skrevet

Som andre sa. Flytter du nå i et område med gamlinger, er dette et område med mange barnefamilier i løpet av neste 5-10 år. :) 

Anonymkode: c2c96...ec2

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor på Bekkestua og naboene mine er i alderen 24–74. Omtrent like mange barnefamilier med små barn som det er pensjonister. Flesteparten av naboene mine er middelaldrende med hjemmeboende tenåringer. 

Anonymkode: b80ff...599

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...