Gå til innhold

Telefonmas fra Telenor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Telenor ringte meg både i går og i dag, men jeg har vært opptatt. Det gjaldt noe med sikkerhetstjeneste et eller annet, jeg veit ikke. Men mannen i telefonen var ubehagelig, han virket veldig oppgitt over at jeg sa jeg var opptatt. 

De ringte en gang i juni og jeg tok meg tid, og skjønte ingenting av det jeg skulle gjøre. (gå inn på appen og et eller annet med safe). Jeg gav opp og har ikke hørt noe frem til nå. 

Så han ringte i går, jeg sa det ikke passet og jeg kunne høre at han ble oppgitt. Det var Eh.. Ok ja greit og la på, ikke noe hadet. I dag var jeg også opptatt, og da var det igjen denne tunge pusten og "ja greit" og la på. 

Jeg er hyggelig i telefon, sa sånn "beklager å måtte avbryte deg, men det passer veldig dårlig nå" og han svarte med det jeg nevnte.. 

Får lyst til å poengtere det neste gang han ringer og nå får jeg i hvertfall ikke lyst til å gjøre noe med det de sier. 

Veit noen om disse telefonene fra Telenor? Er det noe jeg burde klage på eller er det jeg som er kjip som ikke tar meg tid til å holde på med tlf? 

Anonymkode: e8c7c...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som svindel. 

Anonymkode: fb749...c2c

Skrevet

Send de en mail og be om en skriftlig redegjørelse dersom det er noe som er viktig at du utfører!

Anonymkode: fe49d...df1

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som svindel eller telefonsalg. Jeg hadde sperret nummeret hvis jeg var deg.

Skrevet

Det er telenor som ringer. De ber deg aktivere safe tjenesten på Mine Sider. 

Det koster 129,-/mnd.. 

Man har absolutt ikke behov for det, noe de gir utrykk for.

Anonymkode: ba788...a66

Skrevet

Hei,

Dette kalles for "lovlig svindel" På lik linje med å selge deg "billigere strømavtale enn du har" (med mange dyre gebyrer som gjør den mye dårligere)

Her er løsningen:

* Reserver deg mot telefonsalg

Hvis en leverandør ringer deg om noe, så er det svindel, for telefonsalg er du reservert for 😆

Anonymkode: 23388...7d8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei,

Dette kalles for "lovlig svindel" På lik linje med å selge deg "billigere strømavtale enn du har" (med mange dyre gebyrer som gjør den mye dårligere)

Her er løsningen:

* Reserver deg mot telefonsalg

Hvis en leverandør ringer deg om noe, så er det svindel, for telefonsalg er du reservert for 😆

Anonymkode: 23388...7d8

Det hjelper ikke å reservere seg mot telefonsalg fra firmaer man allerede enten er eller har vært kunde hos, slik at man står i kunderegisteret deres. Da har de faktisk lov å ringe deg, uansett om du er reservert i Brønnøysund.

Og ts, de som ringer deg, snakker de vanlig på norsk? Ikke engelsk håper jeg?

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det koster 129,-/mnd.. 

Ja det høres riktig ut, han nevnte ingenting om pris sist gang da🙃 

Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Det hjelper ikke å reservere seg mot telefonsalg fra firmaer man allerede enten er eller har vært kunde hos, slik at man står i kunderegisteret deres. Da har de faktisk lov å ringe deg, uansett om du er reservert i Brønnøysund.

Og ts, de som ringer deg, snakker de vanlig på norsk? Ikke engelsk håper jeg?

Neida, de snakker norsk og har norsk nummer.. Han sa også at jeg kunne reservere meg i Brønnøysundregisteret, men jeg har liksom ikke blitt plaget med telefonmas tidligere😅

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 22.37):

Det koster 129,-/mnd.. 

Ikke behov?

Telenor maser skikkelig med den Safe, ja

Anonymkode: 87331...8bb

AnonymBruker
Skrevet

Telenor er helt forferdelig med oppsøkende salg av tilleggstjenester og dyrere abonnementer! Ble så lei at jeg byttet mobilabonnement bare på grunn av det. Reserverte meg til og med mot telefonsalg i systemet deres, men da kom det sms og email stadig vekk i stedet. Selv etter at jeg hadde byttet abonnement kom det regninger på alle ekstratjenestene, for de ble visst ikke oppsagt med abonnementet. Skikkelig ugrei forretningsmodell. Men de tjener jo penger, da. 

Anonymkode: e6131...3eb

AnonymBruker
Skrevet

De fortsetter å ringe og mase. Jeg vurderer å avslutte kundeforholdet 

Anonymkode: 87331...8bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...