Gå til innhold

Hva likte dere minst med å bo hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva opplevde dere var mest positivt da dere flyttet ut etter vgs?:) 

Skrevet

At jeg slapp å leve trøkket opp i min mor som forskjellsbehandlet meg og mine brødre så jævlig. Alltid ble guttene favorisert.....grrr! Jeg blir forbannet bare jeg tenker på det ennå, 30 år senere.

• Liker 3
Skrevet

Bestemme hva jeg skulle ha til middag hver dag helt selv ;)

Anonymkode: ee045...630

• Liker 2
Skrevet

Maset! Gjør ditt og gjør datt. Var deilig når jeg endelig kune styre selv. Jeg liker å rydde og vaske, men hater når jeg for beskjed om det 😅 

Anonymkode: 22b0a...354

• Liker 2
Skrevet

Slapp det hersens nyfamilie-kaoset på begge sider. Foreldre som fikk nye kull da jeg var over 10 år gammel, en tenåringstid hvor jeg måtte leve i en bag og hvor ingen av de voksne hadde overskudd til meg eller hva som foregikk i livet mitt, for de hadde 2-3 små unger, nye partnere og full pakke. Følte meg veldig ensom og veldig overbelastet og invadert på samme tid.

Flyttet hjemmefra da jeg var ferdig på videregående som 19-åring. Er nå 30 og nyter å bo med min fine kjæreste i vår egen leilighet, fremdeles barnløse - alt er ryddig, stille og rolig :) 

Anonymkode: 63489...83e

• Liker 3
Skrevet

Jeg likte minst (hatet) at moren min også bodde der.

Anonymkode: cbae2...926

• Liker 1
Skrevet

Flyttet på hybel da jeg var 16 år. Da hadde jeg fått nok av 50/50-dritten og ville, som foreldrene mine, ha 1 hjem og slippe å flytte annenhver uke. 

Anonymkode: f7baf...328

• Liker 2
Skrevet

Flyttet / gikk på folkehøyskole et år før jeg startet på vgs, og rett til hybel når jeg kom tilbake fra folkehøyskolen. Det jeg opplevde som mest positivt (av mange mange ting) er at jeg bare hadde meg selv å ta vare på. Pluss vgs og deltidsjobb, det var utrolig deilig å ha så lite å gjøre som da. Fram til da hadde jeg vært mor, kokk, husholderske, punching-bag og psykolog for resten av familien så lenge jeg kunne huske. 

Anonymkode: 31fee...b5a

Skrevet

Hadde rom på loftet. Hver gang min mor var der oppe(gjerne 5 ganger i løpet av en time) så skulle hun absolutt inn for å snakke med meg. Hele. Forbanna. Tiden. Dette ble verre etter at jeg flytta ut og kom hjem en gang i blant. Jeg forstår at hun savner meg, men alvorlig talt. 

Jeg kan bestemme selv hva jeg vil ha til middag og jeg kan spise etter klokka 20:00!!(min mor mente at jeg ville bli feit om jeg spiste et rundstykke 20:01...) 

Maset. Ble bedt om å støvsuge daglig eller tørke støv eller vaske hyller. Min mor hadde jo nærmest angst av at jeg skulle ha én dag der jeg ikke gjorde noe. 

Jeg kan nå ligge på sofaen uten å få spørsmål om jeg er syk. I denne familien ligger man ikke og slapper av på sofaen nemlig!:jolie:

Blir ikke spurt om jeg har trent hver eneste dag. Får heller ikke sure og dømmende blikk hver dag. Min mor kunne seriøst stå i døra på rommet mitt og stirre på meg i flere minutter før hun til slutt gikk. Om jeg spurte hva det var så kunne hun svare noe slikt ala: «Du blir feit om du ligger der hele dagen.» «Gjør noe mer fornuftig.» «Du begynner å få dobbelhake.» 

Nå som jeg bor for meg selv får jeg heller telefoner fra henne, Yey!:heiajente: Så nå får jeg heller spørsmål over telefon om hva jeg gjør, om jeg har trent, om jeg skal gå en tur senere og hva vi har hatt til middag(vil påpeke at jeg er glad i moren min altså, ble veldig negativt dette her :P ) 

Anonymkode: 416ae...344

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vokst opp med 3 søsken, så huset vårt har alltid vært nedrent av barn, masse nabounger og venner inn dørene hele tiden. Foreldrene mine har alltid hatt det ganske rotete, så det ble litt voldsomt for meg til tider. Det er vel de to tingene jeg likte minst. At det alltid var mye bråk og folk overalt, og rot. Ellers kunne jeg stort sett gjøre som jeg hadde lyst til. Har ikke strenge eller masete foreldre i det hele tatt 😛 

Anonymkode: eed5a...988

Skrevet

Maset om å rydde haugen med brukte klær fra saccosekken min.

Og for å sette det i kontekst var jeg en særdeles ryddig ung mann å ha i hus fra jeg var 12-13 år. Jeg holdt resten av rommet ryddig, hadde aldri masse tallerkener og glass stående der inne eller at det var skittent. Jeg ryddet opp etter meg både på kjøkkenbenk og -bord. Jeg vasket badet til meg og min yngre søster hver uke. Jeg måket snø nærmest daglig om vinteren, og klippet gresset ukentlig om sommeren. Jeg bistod med alt mulig av "vaktmesterarbeid" rundt om på huset og tomta. Jeg var skoleflink, aldri i trøbbel, kom hjem til rett tid og var en særdeles enkel ungdom å ha med å gjøre.

Likevel skulle mor like forbasket mase om den jævla kleshaugen.

Skrevet

Det var en megastor frihet å endelig kunne røre seg i ''fellesområdene'' uten å føle at jeg måtte liste meg for å ikke få kjeft for ett eller annet jeg ikke hadde gjort rett. Slapp å liste meg inn døra etter skole og jobb. Kunne vaske klær når jeg selv ville, vaske og rydde når jeg selv ville, lage middag når jeg selv ville. Onanere hvor jeg ville😂 
Største friheten var privatliv, at ingen snoket i tingene mine og skulle ''ta'' meg på noe. Dagbøkene mine var endelig bare mine.  

Anonymkode: 229d0...09f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Onanere hvor jeg ville😂 

😂

Skrevet

Bestemme selv hva jeg skal ha til middag og hva jeg vil drikke til(bare vann i hverdagen i vår familie og jeg hatet det) 

Gå i joggebukse hver dag uten å få blikk og dømmende kommentarer. 

Var og veldig deprimert og trengte komfort og familien hjalp IKKE til. Forholdet ble bedre etter jeg flyttet for meg selv. 

Anonymkode: d37ac...0ec

• Liker 1
Skrevet

Ingenting å klage på, men jeg var skilsmissebarn som delte tiden mellom to hjem. Det var veldig slitsomt i lengden, så når jeg flyttet ut (mens jeg gikk på vgs) følte jeg meg bedre. Bo ett sted i stedet for to, mye bedre.

Anonymkode: 43e1d...39e

Skrevet

Presset på meg. Om at jeg måtte være takknemlig for alt jeg fikk, som i realiteten var ting mor eller far syns jeg burde ha, men som ikke var egne ønsker. Evige diskusjoner om utdanning, og at ingen skjønte hva det fikk ut på, og det ble derfor stillet urealistiske krav. Ris på rumpa og ørefik. Evig sarkasme. Og "Du er dum som ikke vet" gjør leksene dine, som svar på alt. 

Anonymkode: b0d29...f47

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

At jeg måtte stå opp tidlig i helgene. Når jeg endelig hadde fri så fikk jeg ikke lov til å sove ut. Ikke lov å legge seg å slappe av igjen etter jeg hadde stått opp heller. Var ikke så nøye med å fyre så mye når det var kaldt, så da satt jeg der å frøs da uten å kunne legge meg under dyna.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

At faren min bodde der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...