Gå til innhold

Hva trengs til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini skal starte neste uke, og her er det jeg ser for meg: vinterdress, regntøy, støvler, tøfler, body, strømpebukse, bukse, genser, fleecesett, bleier, stellekluter, våtservietter til tur, lue, votter, buff/hals. 

Mer han trenger? Overtenker jeg, er ikke alt nødvendig? Første barn og har fått minimalt med info fra bhg så lurer veldig 😅

Anonymkode: a0ec2...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ørten utstyrslister på nett. 

Og du kan også sende mail til bhg og spørre om hva de ønsker barnet skal ha. 

De aller færreste ber deg ha med kluter og våtservietter. Det har de. Du må forsyne med bleier, og evt salve. 

Anonymkode: ad741...1e3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det finnes ørten utstyrslister på nett. 

Og du kan også sende mail til bhg og spørre om hva de ønsker barnet skal ha. 

De aller færreste ber deg ha med kluter og våtservietter. Det har de. Du må forsyne med bleier, og evt salve. 

Anonymkode: ad741...1e3

Åja :) 

Sønnen min tåler bare én type våtservietter, derfor tenkte jeg å ta med for sikkerhets skyld :) 

Skrevet

Hvis barnet skal sove i vogn ute så er det lurt å ha med varme sokker til å sove i :-) jobber selv i barnehage å synes det er helt supert når barna har gode varme sokker når de skal sove ute, tøfler blir for klumpe å harde :-) 

Anonymkode: fd5fe...d72

• Liker 2
Skrevet

Vannflaske og matboks 

Anonymkode: 0bee5...a85

Skrevet

Jeg ser du skriver bukse og genser, og jeg regner med du mener til innebruk (skifteklær) men jeg vil også legge til ullklær - enten heldress eller bukse og genser. Det kan være fint både til soving og utelek. Det spørs jo helt hvor du bor og hvor kaldt det blir, men mange steder i landet er ikke fleece nok 😅

En ting jeg ofte savner er tynne votter og tjukke sokker til soving, som en over her skrev er tøfler upraktiske til dette. Mange barn har bare store votter som er både vind- og vanntette, men det er upraktisk i vognen. Men igjen, det kommer an på om barnet sover inne/ute, hvilken vognpose dere har og hvor kaldt det blir.

Jeg foreslår at du spør barnehagen, evt så gir de fort beskjed om de savner noe. Det ser ut som du har det aller meste! :)

Anonymkode: 1d51a...e2a

• Liker 1
Skrevet

- 2 sett med skift, gjerne ullundertøy.

- Vinterdress.

- Er det snø hos dere? Da er det ikke nødvendig med regntøy og støvler før til våren.

- Ulltøy som lag nr 2, enten dress eller bukse og genser. Du kan bruke fleece også, men ull er best.

- Votter.

- Lue.

- Vintersko.

- Innesko.

- Tynne votter og ullsokker til soving.

- Buff/ hals,  evt balaclava.

Det kan være at du får en utstyrsliste tildelt når dere er på tilvenning. Evt får du spørre de ansatte hva de trenger at er i barnehagen.

Anonymkode: e1e46...efc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis barnet skal sove i vogn ute så er det lurt å ha med varme sokker til å sove i 🙂 jobber selv i barnehage å synes det er helt supert når barna har gode varme sokker når de skal sove ute, tøfler blir for klumpe å harde 🙂

Nei barna sover inne i seng - bare de som «må» som sover ute. Min sover godt inne så regner med det blir det 😄 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vannflaske og matboks 

Anonymkode: 0bee5...a85

Men det tar jeg vel med hver dag, er vel ikke noe som står der? 

Takk for alle svar :) Vi har ikke særlig snø, bare slaps og dritt - tenkte derfor å ta med regntøy/støvler alt nå 😄

Skrevet

Det er ikke alle barn som trenger å skifte jevnlig, så du kan la skiftekurven bestå av klær i neste størrelse (altså litt for store)

Anonymkode: 3a814...827

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber har ikke barna med seg vannflasker hver dag, der har alle med seg egen vannflaske når de begynner som skal stå i barnehagen hele tiden så alle har tilgjengelig vannflaske hele dagen. Vi skyller dem å bytter vann hver dag, og vasker de i oppvaskmaskin hver fredag og ved behov. Og matboks har ingen med siden de får alle måltidene i barnehagen. 

Men dette er jo veldig forskjellig fra barnehage til barnehage. Og dette er jo informasjon som barnehagen skulle sendt ut på forhånd slik at du hadde visst hva de forventer at dere skal ha med dere av utstyr. Men det viktigste er som du skriver at de har gode og varme klær til inne og utebruk. Det er bare til å spørre de ansatte hvis du lurer på noe, de blir nok bare glad for å hjelpe. Lykke til med barnehagestart ! 😊

Skrevet

Og for all del husk og merke alle klær med navn!! Til og med sokker og annet smått, for da finner det alltid veien tilbake til riktig hylle, hvis ikke så er det lett for at det forsvinner dessverre 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei barna sover inne i seng - bare de som «må» som sover ute. Min sover godt inne så regner med det blir det 😄 

Men det tar jeg vel med hver dag, er vel ikke noe som står der? 

Takk for alle svar :) Vi har ikke særlig snø, bare slaps og dritt - tenkte derfor å ta med regntøy/støvler alt nå 😄

Da anbefaler jeg kattnakken vinterregndress 😄

Anonymkode: e1e46...efc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...