AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Del Skrevet 25. november 2020 Hm, jeg sliter litt med at magen min er stor i forhold til kroppen. Jeg er 1,60 og veier 52 kilo. Men da jeg målte midjemålet så så jeg at den er 78 cm. Altså, magen min er lengre ut enn brystene mine. Og når jeg er litt oppblåst blir det enda verre. Jeg sliter mye med oppblåsthet. Men mye koronauvaner har nok lagt krem på kaken så her må noen innstramminger og litt morsjon tilbake på timeplanen:) Litt øl og forskjellig i helgene tror jeg har mye av skylden for den siste ekspansjonen. Men jeg sliter hele tiden med at magen er stor, selv når jeg morsjonerer, lever sunt, ikke drikker alkohol osv. Selv om jeg er ganske fornøyd med kroppsvekten min, så er det ikke sånn at jeg føler meg komfortabel i kjole. Magen buler bestandig ut. Folk har spurt om jeg er gravid osv. Før pleide vekten å ligge fast på 49kilo, noe som er litt i underkant, og menstrasjonen har begynt å komme litt mer jevnlig da jeg fikk de par kiloene ekstra. Så jeg vil egentlig beholde vekten, men magen må jeg gjøre noe med. Før kunne jeg bruke small i bukse, nå har medium blitt for trangt. Jeg må ha sånne vide bukser med strikk for å få plass til vommen 🤦♀️ Men nok om det. Har dere noen tips til trening nå i disse koronatider? Hvilke rutiner pleier dere selv å ha? Anonymkode: 73d3d...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Del Skrevet 25. november 2020 Dette er nok ikke det du vil høre, men det høres ut som dette bare er din kroppsfasong. Lite man kan gjøre med det annet enn å akseptere det. Det er fint at du ønsker å komme i litt bedre form etter utskeielser gjennom pandemien, men det er viktig at du ser det tidspunktet der nok er nok. Personlig har jeg en helt annen kroppsfasong enn deg. Jeg har en veldig slank midje, men lårene mine er dvaske. Det går greit når jeg står, men de siver ut mer enn jeg tenker er vanlig når jeg setter meg ned eller ligger. Siden jeg sliter med litt andre ting som ikke er så relevant her har jeg ingen faste treningsrutiner, men jeg tar som regel trapper i stedet for heis (mange trapper på studiested og arbeidsplass), og tar som regel to trinn av gangen. Jeg har ikke vært så flink de siste månedene, men man skal ikke kimse av de små tingene. I tillegg til de andre treningsrutinene du kommer til å sette i gang med, kan du også forsøke å implementere et par små hverdagslige ting som du gjør som vil hjelpe på helheten sakte, men sikkert. Anonymkode: 7b418...4d5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Del Skrevet 25. november 2020 Jeg hadde smal midje da jeg var yngre men etterhvert har jeg også fått stor mage. Jeg regner med det er vektoppgang som er årsaken og at av ulike grunner har det lagt seg rundt midjen. Selv tror jeg årsaken er kosthold (sukker), alder (dårligere fordøyelse) og luft (for lite mosjon). Skjønner deg godt jeg, magen min er i veien og det er ikke pent. Tipper det ikke skader med noen innstramminger slik du skriver og mosjon. Selv har jeg smått redusert sukkerinnholdet (det gjelder mer enn bare godteri men også fruktjuice f.eks.) og har begynt å jogge. Før korona trente jeg ofte og regelmessig og da hadde jeg en kropp jeg var stolt over. Jeg løftet vekter og gikk på spinningtimer. Som avveksling løp jeg ute. Tipper du har fått det samme som meg #koronakropp 😆 Anonymkode: 66010...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Del Skrevet 25. november 2020 Hvis du syns 78 er mye, kan jeg trøste deg med at jeg har mer. Tenker selv å komme ned til 75 cm der, men der stopper jeg også. Nå er jeg en god del høyere enn deg da, men har en kraftig oppbygning. Hofter og brystmål er nesten identiske hos meg. Sliter med å finne fine jakker fordi damejakker ofte er små. Anonymkode: 36b9e...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Del Skrevet 25. november 2020 52 kg er jo lite da... Så du må begynne med styrketrening og sunn proteirik mat . Anonymkode: 8771e...507 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Del Skrevet 25. november 2020 Noen bærer den ekstra vekten på magen, og må ha veldig lav fettprosent for at siste rest skal slippe. Veldig kjedelig, men sånn er det. Ellers er det jo selvsagt å anbefale at du får mosjon, gjerne litt styrketrening, sunn og proteinrik mat, og holde søtsaker til lørdagen. Men oppblåstheten kan du nok få gjort noe med ved å gjøre litt enkle grep i matveien. Selv kan jeg ikke spise hvete, gjør jeg det ser jeg ut som jeg er 8 mnd gravid. Holder jeg meg til andre korntyper, evt glutenfritt, er jeg knapt oppblåst i det hele tatt. Så ved en liten fodmap på matvarer du kan reagere på, kan du i det minste unngå enda større mage pga luft. Anonymkode: 79880...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 25. november 2020 #7 Del Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selv har jeg smått redusert sukkerinnholdet (det gjelder mer enn bare godteri men også fruktjuice f.eks.) og har begynt å jogge. Det kan godt hende at du allerede er klar over det, men sukker kommer i mange varianter. Regner med at du ser like mye etter karbohydrater når du er ute og handler, som sukker. Og at du vet forskjellen mellom raske og langsomme karbohydrater. Igjen, det kan godt hende du allerede visste dette. Men likevel verdt å nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Del Skrevet 25. november 2020 Det kan være bare din kroppsfasong ja! Du kan begynne med litt styrketrening for å bli strammere der hvis du vil det, men vær fornøyd med deg selv ❤️ Anonymkode: 25ab9...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Del Skrevet 25. november 2020 oeas skrev (4 timer siden): Det kan godt hende at du allerede er klar over det, men sukker kommer i mange varianter. Regner med at du ser like mye etter karbohydrater når du er ute og handler, som sukker. Og at du vet forskjellen mellom raske og langsomme karbohydrater. Igjen, det kan godt hende du allerede visste dette. Men likevel verdt å nevne. Jeg er klar over at bildet er bredere enn hva jeg ga uttrykk for i innlegget mitt. Men jeg har en uvane med sukker i form av godteri og denne uvanen syns jeg må knekkes først. Det er tross alt ingen næring i godteri og kroppen trenger det ikke. For øvrig spiser jeg mye "ren" eller uprosessert mat som egg, fisk, grønnsaker, korn. Og drikker for det meste vann, kaffe, te og melk. Anonymkode: 66010...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Del Skrevet 25. november 2020 Sukker og stress legger seg som fett rundt magen ( kortisol øker fettlagring der) Har du barn og revnede magemuskler kan det forklare bulende fasong. https://fedon.no/tema/stress-hormoner-og-fettlagring/ https://www.kk.no/helse/mat-som-tar-knekken-pa-magefettet/67756431 Anonymkode: b5301...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #11 Del Skrevet 25. november 2020 Som andre nevner - det har med kroppsfasongen å gjøre. Jeg er mest rett opp og ned og måler omtrent like mye rundt midjen som venninne som veier 14 kg mer, men er heldig som har timeglassfigur. Vi "epler" må bare være litt mer forsiktige med magefettet, spesielt når vi blir eldre. Urettferdig nok. Anonymkode: d64a4...94d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 26. november 2020 #12 Del Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): 52 kg er jo lite da... Så du må begynne med styrketrening og sunn proteirik mat . Anonymkode: 8771e...507 Dette er berre tull, 52kg på 160cm er heilt normalt. Ideelt, nesten, vil eg seie, eg er 160cm og 53kg! 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #13 Del Skrevet 26. november 2020 Jeg er 153 høy og veier 53-54 kg. Har samme midjemål som deg. Føler meg normalvektig. Kunne såklart gått ned noen kg, men ingen krise. Anonymkode: 21840...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå