AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Jeg har flyttet mye rundt, og føler ikke at jeg hører til noe sted. Det er ingen steder jeg virkelig kan tenke meg å bo resten av livet, få barn, jobbe og bli gammel. Jeg er 27 år, gift, bor og jobber i Oslo. Vi vet at vi ikke ønsker å bli værende her når vi skal få barn, som ikke er så lenge til. Jeg har skilte foreldre som bor nå på to helt forskjellige steder i landet. Mor bor på X, og far bor på Y. Mannen min kommer fra Y og har begge foreldrene sine der. Vi ønsker å bo ett sted resten av livet, for at barna våre skal ha ett hjemsted å høre til (som jeg føler jeg mangler), stabilitet og forutsigbarhet. Ønsker ikke å flytte mens barna går på skole f.eks, for da må de starte på nytt med venner, ny skole, nytt sted osv. Stedet vi bodde før, la oss kalle det A, er ett lite sted hvor både mannen min og jeg har mange gode venner. Noen har barn og andre ikke. De fleste vennene våre tenker å flytte derfra innen 5 år. Det er relativt billig å bo i A, og dyrt å bo i Y. Jeg liker A, men uten nettverket vårt er det ikke ett aktuelt sted å flytte til. Vi flyttet derfra for at jeg skulle studere for 4 år siden, og mannen fikk drømmejobben og jeg fikk en annen godt betalt jobb etter studie. Jeg kan stort sett jobbe i hele landet, men er vanskelig å få jobb i det heletatt så jeg må ta vikariat i hele landet for å få nok erfaring til å få fast der jeg evt. ønsker å bil værende. Mannen har en utdanning som også kan brukes i hele landet, men stedene som har mest spennende jobber er i Y, A og Oslo. Det er ca 8 timer med bil mellom A, X og Y. Har du noen tips til hvordan vi bør prioritere hvor vi flytter for å trives. Bør vi forsøke å flytte ett helt nytt sted? Flytte til Y hvor begge har aktuelle jobb og familie, men det er dyrt der og vi har ingen venner? Flytte til A hvor vi har stort nettverk, aktuelle jobber og det er billig, men ingen familie? Anonymkode: 5b9c2...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå