Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hallo.

Er jeg litt smålig når/hvis jeg synes det er litt dust å prioritere hyttetur med kamerater nå, rett før jul? Dette er kamerater man ikke omgås på daglig basis, og det er kamerater fra flere deler av landet.

Jeg vil jo selvsagt være grei, og det kommer sikkert til å skje, og han reiser fra et sted med mye smitte til et sted med mindre smitte (men det kommer også en tilreisende fra en region med mye smitte igjen).

Jeg tenker på pandemien og restriksjonene. Vil ta følingen på KG-mafiaen - for dere vet best, ammarait? Vi har egentlig tenkt å reise til samme sted (omtrent) til jul, selvsagt hvis svigers synes det er ok da. Så han får jo evt. mulighet til å treffe sine kjære kamerater da.

Ikke det - jeg skjønner godt (veldig godt) behovet for kompisheng nå i denne perioden, men det går jo både imot råd om å gjøre unødvendige fritidsreiser og anbefaling om å begrense sosial kontakt.

Hvis det er teit - hva bør jeg evt si eller gjøre for å få ham til å innse det? Eller skal jeg bare gi en god blaffen i det (det går jo sikkert greit??)

(Gjemmer seg)

Anonymkode: 611b6...25b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er temmelig tåpelig. 

Jeg skjønner veldig godt ønske om å treffe kompisene, og særlig om det er sjelden de treffes. 

Men ikke nå. Nå er det dugnad. Nå er oppfordringern å ikke treffe så mange, og da holde seg til noen få personer. Som de man skal feire jul med. 

Anonymkode: c2f9d...b19

• Liker 2
Skrevet

Dere har lov å dra på tur. Hvorvidt det er lurt avhenger av hvordan dere organiserer dere. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem?

Anonymkode: 8e096...31a

• Liker 3
Skrevet
VinterRose skrev (Akkurat nå):

Dere har lov å dra på tur. Hvorvidt det er lurt avhenger av hvordan dere organiserer dere. 

Ja, jeg er hjemme da (med barna). Dette er "guttetur" med få kamerater. De er visstnok maks fem stk. Det går jo helt sikkert bra... Kanskje det er bare jeg selv som må gå i meg selv og tenke på hvorfor jeg synes det er ego... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, si det. Det er en unødvendig fritidsreise og "unødvendig" sosial kontakt. Men - det går jo sikkert bra. Får se mellom fingrene på det kanskje? 

Skrevet

Det går bra. Så lenge ingen av de har korona. Hvis en har det er dere fucked. Og jula muligens ødelagt.
Jaja. hver sin prioritering.

Anonymkode: 732fd...2a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei hallo.

Er jeg litt smålig når/hvis jeg synes det er litt dust å prioritere hyttetur med kamerater nå, rett før jul? Dette er kamerater man ikke omgås på daglig basis, og det er kamerater fra flere deler av landet.

Jeg vil jo selvsagt være grei, og det kommer sikkert til å skje, og han reiser fra et sted med mye smitte til et sted med mindre smitte (men det kommer også en tilreisende fra en region med mye smitte igjen).

Jeg tenker på pandemien og restriksjonene. Vil ta følingen på KG-mafiaen - for dere vet best, ammarait? Vi har egentlig tenkt å reise til samme sted (omtrent) til jul, selvsagt hvis svigers synes det er ok da. Så han får jo evt. mulighet til å treffe sine kjære kamerater da.

Ikke det - jeg skjønner godt (veldig godt) behovet for kompisheng nå i denne perioden, men det går jo både imot råd om å gjøre unødvendige fritidsreiser og anbefaling om å begrense sosial kontakt.

Hvis det er teit - hva bør jeg evt si eller gjøre for å få ham til å innse det? Eller skal jeg bare gi en god blaffen i det (det går jo sikkert greit??)

(Gjemmer seg)

Kjempeflott at mennesker har et sosialt nettverk tenker jeg. 

Hva er det verste som kan skje mener du? 

• Liker 2
Skrevet
Mezinchaleft skrev (Akkurat nå):

Det verste?

Definitivt at han blir smitta og at vi av den grunn må være hjemme i julen istedenfor å reise vekk til svigers. Og selvsagt da at vi og blir smitta osv, osv,. 

Det skjer sikkert ikke, da. Det er sikkert bare jeg som er smålig og som helst vil ha ham hjemme her hos meg/oss...

• Liker 1
Skrevet
Mezinchaleft skrev (1 minutt siden):

Koronasmitte. Spredning av smitte. At noen må sitte i isolasjon hele julen. For eksempel. 

Det er en pandemi nå, og det er faktisk både påbud og anbefalinger - og en av de tingene som er sterkest anbefalt, er å begrense antall personer man er med, som i ikke bare antall om gangen, men totalt antall ulike mennesker man ser. Det er også anbefalt å ikke gjøre unødige fritidsreiser. 

Det DU gjør, går ut over andre. Om du sprer smitte, påvirker det andre. Blir han smittet på hyttetur, drar han smitten med seg og sprer smitten. Og ødelegger andres julefeiring. 

• Liker 4
Skrevet

Det er en årlig tradisjon og en har allerede kjøpt flybilletter. Men jeg tenker vel at de kunne utsatt dette til situasjonen er litt mer avklart, f.eks over nyttår.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en årlig tradisjon og en har allerede kjøpt flybilletter. Men jeg tenker vel at de kunne utsatt dette til situasjonen er litt mer avklart, f.eks over nyttår.

Det synes jeg absolutt de bør gjøre. Utrolig rart å kjøpe flybilletter og ikke tenke på koronaen.. 

Det er så dårlig gjort å sette folks julefeiring på spill for en hyttetur. Utsette den til over jul, mener nå jeg. Det er så sterke oppfordringer om å droppe alt av vennefester og julebord og denslags, nettopp for å unngå at smitten ødelegger julen for andre. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det verste?

Definitivt at han blir smitta og at vi av den grunn må være hjemme i julen istedenfor å reise vekk til svigers. Og selvsagt da at vi og blir smitta osv, osv,. 

Det skjer sikkert ikke, da. Det er sikkert bare jeg som er smålig og som helst vil ha ham hjemme her hos meg/oss...

Jeg har forståelse for at det ikke er gøy å være syk, så den ser jeg. 

Skrevet

ja, nei det - hvorfor i all verden skal man tenke litt annerledes midt i en pandemi.. Det er jo en kjent sak at "ikke jeg" får noe slikt liksom.. kjør på, dra på tur - og så får du la han gå i karantene hjemme til en negativ test er fremlagt etterpå :P

Anonymkode: c3b9e...093

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg absolutt de bør gjøre. Utrolig rart å kjøpe flybilletter og ikke tenke på koronaen.. 

Det er så dårlig gjort å sette folks julefeiring på spill for en hyttetur. Utsette den til over jul, mener nå jeg. Det er så sterke oppfordringer om å droppe alt av vennefester og julebord og denslags, nettopp for å unngå at smitten ødelegger julen for andre. 

Men hva i huleste bør jeg i så fall si? Uten at jeg blir en bitchete bitch. 

Jeg tror egentlig ikke at jeg kan si noe særlig til det uten at jeg blir det - haha. Han vet jo allerede at jeg ikke er superbegeistret over prioriteringen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Koronasmitte. Spredning av smitte. At noen må sitte i isolasjon hele julen. For eksempel. 

Det er en pandemi nå, og det er faktisk både påbud og anbefalinger - og en av de tingene som er sterkest anbefalt, er å begrense antall personer man er med, som i ikke bare antall om gangen, men totalt antall ulike mennesker man ser. Det er også anbefalt å ikke gjøre unødige fritidsreiser. 

Det DU gjør, går ut over andre. Om du sprer smitte, påvirker det andre. Blir han smittet på hyttetur, drar han smitten med seg og sprer smitten. Og ødelegger andres julefeiring. 

Ja, det er noe virus for tiden nå, men vi trenger ikke å ta helt av heller. Så farlig er det faktisk ikke. 

Du høres stresset ut. Ta deg en øl og slapp av. Pust med magen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva i huleste bør jeg i så fall si? Uten at jeg blir en bitchete bitch. 

Jeg tror egentlig ikke at jeg kan si noe særlig til det uten at jeg blir det - haha. Han vet jo allerede at jeg ikke er superbegeistret over prioriteringen...

Vis til myndighetenes koronaanbefalinger. Enkelt og greit. Det er ikke DU som kommer med disse rådene, det er myndighetene. 

• Liker 2
Skrevet
Mezinchaleft skrev (Akkurat nå):

Ja, det er noe virus for tiden nå, men vi trenger ikke å ta helt av heller. Så farlig er det faktisk ikke. 

Du høres stresset ut. Ta deg en øl og slapp av. Pust med magen. 

Hehe - ja, men jeg vet godt hvor skuffet barna blir hvis vi må være hjemme. Vi har alltid feiret med besteforeldre. Hvis besteforeldrejul utgår uansett, så får han bare dra, tenker jeg. Da blir det jo bare oss uansett. Men nå synes jeg liksom det er ekstra vanskelig å planlegge nettopp pga denne turen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fordi man anbefales å omgås færrest mulig mennesker nå? 
Å samle en gruppe kompiser fra flere landsdeler nå er ganske teit..

Anonymkode: 6dde8...d06

• Liker 1
Skrevet

Det er en unødvendig hyggetur som jeg tenker fint kunne blitt utsatt til over nyttår. En ting er at det er liten sannsynlighet for å bli smittet, men det er en sjanse og skulle det skje, så kan man ødelegge for så mange andre enn seg selv. Vis bare til myndighetenes råd og dra frem samvittighet oppi det kanskje. Det å tenke litt lenger enn sin egen nese. Alle må bidra, så vil livet gå fortere tilbake til normalen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...