AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hei! Til nå er babyen mye på meg og kun jeg som får hun til å sove osv, hun er 100% avhengig av meg.. mannen vil gjerne være mer til hjelp men til nå gjør han kun praktiske oppgaver som å lage mat til meg, bleier og rydde huset. Hvor mye gjør deres menn med baby? Hvor lenge var deres baby kun på mor? er nemlig sånn at mannen har fått tilbud om en høyere stilling med bedre betalt, men dette gjør at han kommer til å jobbe 10 timers dager. Jeg ser ikke på dette som et problem, men redd for at jeg kommer til å føle annerledes når tiden kommer. Anonymkode: 43aba...6e4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Det ville jeg aldri gått med på. Aldri. Det er kun amming babyen trenger mor for, resten kan man dele. Her delte vi på alt unntatt amming fra starten. I de første månedene slet babyen med kveldsuro, og måtte da ligge mye på puppen. Men far skiftet bleier, stelte, badet, koste, holdt, bysset, trøstet, og var med på alt annet enn selve ammingen. Babyen vår var aldri kun på mor, men siden det var jeg som måtte amme, ble det selvsagt mer på meg enn på far. Fra han var 4 mnd, la vi babyen før vi la oss selv, og da la vi babyen annenhver kveld. Hadde jeg vært deg, hadde jeg rett og slett tvunget far mer på banen. Babyen må få anledning til å bli trygg på far også. Babyen kan helt fint lære seg å bli lagt og stelt av far også, men det hadde jo vært lettere for dere om dere hadde øvd på det fra starten av... Har han ikke hatt pappa-perm? Det høres ut som om det trengs... Det høres litt ut som om du ikke lar far slippe til? Anonymkode: 8b6bd...7c6 17
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 De to første ukene som han var hjemme tok han alle bleier, matlaging, rydding og vasking. Etter jobb startet igjen tok han alt han kunne etter jobb. Han tok alltid baby rett etter amming for "pappatid" der jeg kunne få litt fri. Baby sov ofte på ham og han var nesten misunnelig for at jeg kunne amme Baby var ikke glad i pumping og flaske.. Han tok også legging og endel trilleturer. Anonymkode: c8e08...b22 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Hun er avhengig av deg for mat. Resten kan far også gjøre. Hun må vennes til at far kan håndtere henne, skifte bleier, ha øyekontakt osv. så klart han vil gjøre mer med babyen, du må bare la han uten å ile til det sekundet babyen lager en lyd. Anonymkode: e7e53...22e 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Ingen av mine har vært kun på mor noensinne, far har gjort akkurat det samme som meg: mating, bleier, bading, legging, byssing og kos. Når han hadde vært på jobb tok han mesteparten med baby på ettermiddagen. Anonymkode: ba75c...c67 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Vel.. Ser at de fleste andre her hadde en langt mer tilstedeværende pappa til sine barn enn jeg har hatt til mine, iallefall den siste. 4 dager på sykehuset hvor han tok det meste med bleier siden jeg hadde hatt KS og han nesten gikk på veggene. Og ellers fra øyeblikket vi kom hjem og til jeg gikk fra han etter 1,5 år så hadde han tatt 5-10 bleier og 5 min "leketid" en gang i uka.. Anonymkode: b0085...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Vi delte ca 50% hele tiden, fra fødselen. Pappaen var rå på å bysse, kose, legge og gi flaske - pluss selvfølgelig bleier og sånt nødvendig. Bare jeg kunne amme så klart, men det hjalp at vi tidlig begynte med pumping og flaske i tillegg så mannen kunne bidra. Vi pleide å dele slik at pappaen hadde baby litt før jobb, så var jo jeg hjemme alene mens pappaen jobba. Etter jobb når vi begge var hjemme og våkne delte vi på så begge fikk spist og dusja og gjort diverse ærend og hatt egentid. På natta var jeg mest oppe pga ammimg, men pappaen overtok når det var ille. Hadde aldri orka å hatt hovedansvaret selv. Det var en forutsetning å ha en tilstedeværende far at vi i det hele tatt skulle ha barn, og dette snakket vi selvfølgelig om på forhånd. Anonymkode: 3dff3...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel.. Ser at de fleste andre her hadde en langt mer tilstedeværende pappa til sine barn enn jeg har hatt til mine, iallefall den siste. 4 dager på sykehuset hvor han tok det meste med bleier siden jeg hadde hatt KS og han nesten gikk på veggene. Og ellers fra øyeblikket vi kom hjem og til jeg gikk fra han etter 1,5 år så hadde han tatt 5-10 bleier og 5 min "leketid" en gang i uka.. Anonymkode: b0085...4cd Hvorfor får du barn med udugelige fedre? Ikke bare én gang, men flere ganger. Anonymkode: d20dc...953 4
Cer3s Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 Her i hus tar pappaen seg hovedsakelig av toåringen, jeg tar meg av minste på 4 uker. Vi delte nok litt mer ansvar når toåringen var baby, men jeg var uten tvil hovedomsorgsgiver. Og vi trivdes godt sånn, så dere får gjøre det som føles rett for dere 😊 jeg for min del klarer meg helt fint i lange tider alene med baby, ting tar bare litt lenger tid 😁
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 Ti timer pluss pendling? Eller ti timer ute av huset? Vi har begge normale 8-16 jobber med en time pendling hver vei. Jeg var helt utslitt når far kom hjem. Baby sov lite, så var helt avhengig av at han tok baby når han kom hjem. Da var jeg sammen med eldstemann noen timer. Far har fått begge barna til å sove helt fra starten. Eneste jeg har gjort som ikke han gjorde var amming. Anonymkode: 9e4cf...b95 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 Hun er 3 måneder, jeg gjør alt, også alt husarbeid. Han lager god middag i helgene. Han jobber lange dager, pluss 1 time kjøring til jobb og mye frivillig arbeid utenom. Det funker for oss. Det finnes ikke noe fasit, men kjenn på hva som er rett for deg/dere. Anonymkode: bf761...ed3 2
Bokdamen Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 Jeg ville aldri gått med på det, dere skal finne rytmen som familie dette året, og hvis du og mini lager en egen greie med pappa på «utsiden» kan det lang tid å komme ut av det. For de som har babyer som ikke roer seg hos pappa: elastisk bæresjal har funket som en kule i to barseltider hos oss. De bærer fortsatt masse: minsteb har bikket året og pappaen har brukt bæresele hver dag hele permisjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 Jeg synes også det er veldig rart at han ikke har lyst til å bli kjent med sitt eget barn. Om han skal jobbe 10 timer om dagen, når skal ha da være med barnet, mener han? En ettåring er gjerne bare våken 11-13 timer i døgnet. Og far skal være vekke minst 10 av dem? Og hvordan tenker du deg småbarnstilværelsen når far er vekke hele tiden? Skal du både hente og levere i bhg? Skal barnet da ha veldig lange dager i barnehagen, eller skal far sin jobb gå ut over din jobb, så du ikke skal få jobbet normalt? Hva med når barnet blir neda større og skal på fritidsaktiviteter? Anonymkode: 8b6bd...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Med første så gjorde ikke pappaen noe, derfor ble det slutt. Med andre så gjør pappaen akkurat det samme som meg utenom amming, gjort det siden fldselen. Anonymkode: e0858...ba0 1
Nysgjerrig1 Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Her gjør jeg mest. Babyen har fra starten av villet ha mest nærhet til mamman sin, så vi har akseptert det istedenfor å kjempe mot gråt de gangene det skulle være. Det eneste rette er det du føler er rett. Fedre er ikke dårligere om de gjør under 50%. I mine øyne er ikke pappa det samme som mamma den første tiden, men det blitt det nok etterhvert. Til alle som ønsker å kritisere dette; aksepter bare at man kan ha ulike meninger 😊 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #16 Skrevet 26. november 2020 Vi delte på alt fra fødsel. Barnet var like trygg hos begge, men om det var fordi barnet var vant til far like mye som meg vet jeg ikke. Anonymkode: dec49...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #17 Skrevet 26. november 2020 Baby her er snart 10 mnd, jeg er og har vært hovedomsorgsgiver enda. Far er en del med baby når han kommer hjem fra jobb og legger han når jeg er på kveldsvakt ca 1 gang i uka. Jeg kan også dra ut på kveldene uten problem. Jeg som er hjemme i permisjon gjør husarbeid inne, lager middag til han kommer hjem osv. Han gjør utearbeidet. Ganske tradisjonelle kjønnsroller, som vi trives med. Han skal i pappaperm etter jul, og skal få kjørt seg hjemme da 😉 Gjør det som funker for dere! Anonymkode: eeaff...17d 1
supernaturalfan Skrevet 26. november 2020 #18 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 13.59): Hei! Til nå er babyen mye på meg og kun jeg som får hun til å sove osv, hun er 100% avhengig av meg.. mannen vil gjerne være mer til hjelp men til nå gjør han kun praktiske oppgaver som å lage mat til meg, bleier og rydde huset. Hvor mye gjør deres menn med baby? Hvor lenge var deres baby kun på mor? er nemlig sånn at mannen har fått tilbud om en høyere stilling med bedre betalt, men dette gjør at han kommer til å jobbe 10 timers dager. Jeg ser ikke på dette som et problem, men redd for at jeg kommer til å føle annerledes når tiden kommer. Anonymkode: 43aba...6e4 Vår ble flaskebarn allerede dag 2, og siden han var permittert så var vi omtrent helt 50/50 på alt mating, bleier, bading etc.. Han startet i jobb igjen da hun var ca 7mnd eller noe
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #19 Skrevet 26. november 2020 5 minutter siden, supernaturalfan said: Vår ble flaskebarn allerede dag 2, og siden han var permittert så var vi omtrent helt 50/50 på alt mating, bleier, bading etc.. Han startet i jobb igjen da hun var ca 7mnd eller noe Hvorfor det, fikk du ikke til å amme? Anonymkode: 059a7...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 Lite de første månedene, frem til han tok permisjon. Da løsnet det, og vi gjorde like mye Tror han bare måtte finne sin måte å gjøre det på, uten meg som hang over skuldra, så det hjalp veldig at jeg dro på jobb. Jeg ser selv i ettertid at jeg var sånn supernazi hønemor som skulle gjøre alt med baby på en spesiell måte, og forstår egentlig at han ikke turte ta så mye plass da. Anonymkode: cd82e...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå