Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det gamle stedet der jeg jobbet er det mye tull med. 2017 så gikk den  konkurs, og jeg fikk i 2018 brev fra advokat med lønnskrav. Sendte inn, ett år senere fikk jeg godkjent og utbetalt skyldig lønn og feriepenger. 

Men i 2017 da de fikk konkurs, fikk de ny eier som kjøpte opp, og jeg jobber fortsatt der, med nytt bedriftsnavn, la os si BBB. Denne ble konkurs i 2018. Og jeg fant meg ny jobb. Nå, altså 1,5år senere. Fikk jeg brev fra advokat som også er bostyrer, om lønnskrav fra BBB, og jeg skulle fylle denne og dokumentere for det de skylder meg av lønn osv. Problemet er at jeg husker ikke beløpet de skylder meg. Hvordan dokumenterer jeg dette?  Denne bedriften er det mye tull med, skifter ny eier i hytt og pine(ny eier igjen,og ny konkurs nå) og ny regnskapsfører hele tiden.  Bedriften het CCC frem til 1mnd siden, ny konkurs. Og ny regnskapsfører. Dermed vet ikke den gamle regnskapsførere noe ang skyldig lønn til oss som jobbet der før det ble CCC. 

Da den var BBB, så skylder den oss alle ansatte lønn, men ikke alle husker beløpet fordi det er 1,5 år siden vi slutta.

Anonymkode: 4036f...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bedriften het BBB og gikk konkurs, bare gikk du ut døren og glemte alt i 1,5 år og ventet på at noen skulle ta kontakt?

Har du tatt vare på lønnsslipper fra BBB? Vet du når du fikk din siste lønn? (bør være mulig å finne ut fra bankutskrifter)

Hadde du fastlønn i denne perioden? - Kan du regne ut tiden fra din siste utbetalte lønn frem til konkurs og kreve for denne tiden?

Hadde du oppspart overtid som du skulle hatt utbetalt?

Det er en fare for at du burde vært mer proaktiv etter BBBs konkurs og dokumentert arbeidstid med timelister eller lignende.

Gjest Blondie65
Skrevet

Her hadde jeg ikke giddet å fortsette å jobbe.

Men lønnslipp forteller deg det du trenger å vite. Arbeidskontrakten skal fortelle deg hva du tjener når du starter i selskapet. Bedriften skal også innberette til offentlig myndighet hva du har tjent så noe finner du også på skattemeldingene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...