AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Så usikker på om vi burde få et barn til, vi har et barn på 2 og lurer på å få en til for at det skal bli mindre ensomt. Selv elsker jeg friheten vi har med en, og også usikker på om jeg har kapasitet til en til. Det som plager meg er at jeg føler det blir egoistisk å kun få et barn. Noen som har hatt det slikt? Hva endte dere opp med? Anonymkode: d846b...847
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Det er egoistisk å få barn punktum, spesielt om man gjør det i frykt for at det skal bli ensomt. Anonymkode: 20a3c...50c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Vi var også veldig usikker. Vi landet på å få en til. Jeg leste masse om enebarn, og det er ikke så fælt, altså. Forskning viser at enebarn ikke har noe verre barndom enn dem med søsken. De er ikke mer ensomme, og blir oftere flinkere sosialt. Men, problemet med å være enebarn kommer når man blir voksen, og spesielt når foreldrene blir gamle og skrøpelige. Da er det tungt å være alene om ansvaret, og alene om sorgen når de dør. Om man i tillegg ikke har egen familie, og ikke er nær søskenbarn o.l., blir man ofte veldig alene. Vi valgte å få en til hovedsaklig fordi jeg hadde veldig lyst til at barnet mitt skulle ha søsken. Jeg ville aldri vært enebarn selv. Anonymkode: 06477...c19
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Jeg er enebarn og har enebarn. Både jeg og barnet har det veldig bra 😊 Anonymkode: 9d9d9...cb6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Jeg syns ikke det er egoistisk å kun få et barn. Det er mye mer jobb med to barn så jeg skjønner godt at folk kun ønsker ett barn. Anonymkode: 4bfdb...920 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Jeg har to tette og det veltet lasset. Ble skilt. Anbefaler å stoppe på et barn. Anonymkode: e28f5...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå