AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Etter jeg ble arbeidsløs klarer jeg ikke å gjøre noe. Brukte å stå opp 7 og trene og starte dagen. Men nå sover jeg til 11 og ser serier dagen lang. Jeg absolutt hater dette. Flere som har det sånn? Anonymkode: 00cb3...91c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Ikke uvanlig. Anonymkode: 04b8c...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Jeg har barn, så jeg må stå opp tidlig uavhengig av jobb – men ja, å være arbeidsløs er rimelig kjipt. For min del er det største problemet den sparsomme økonomien, aldri kunne unne seg noe og alltid snu på krona. Det er veldig kjedelig. Anonymkode: f90b2...699 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Mangel på kreativitet. Når en ikke blir satt til noe en skal gjøre, evner en ikke å gjøre dette selv. Anonymkode: ae74a...2ac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke uvanlig. Anonymkode: 04b8c...7a6 Skjønner jo ærlig talt ikke hvorfor noen ønsker å være arbeidsløs. Jeg føler meg utenfor samfunnet og forferdelig lat og ensom. Liksom mister meg selv helt. Anonymkode: 00cb3...91c 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Jeg har vært arbeidsløs siden juli, og har på en måte tatt det som en lang ferie mens jeg søker. Men nå er jeg egentlig lei og ganske ensom.. Anonymkode: 99f6f...a02 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært arbeidsløs siden juli, og har på en måte tatt det som en lang ferie mens jeg søker. Men nå er jeg egentlig lei og ganske ensom.. Anonymkode: 99f6f...a02 Jeg har vært arbeidsløs siden desember, men nå starter jeg endelig i ny jobb i januar. Hold ut, snart kommer det noe! ☺️ Anonymkode: f90b2...699 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært arbeidsløs siden juli, og har på en måte tatt det som en lang ferie mens jeg søker. Men nå er jeg egentlig lei og ganske ensom.. Anonymkode: 99f6f...a02 Jeg er 2 mnd inn som arbeidsløs, og merker hvor kraftig det går utover selvtilliten og humøret mitt. Det er faktisk ikke så greit å være lat. Vi mennesker er jo ikke skapt til å bare sitte på ræva. Anonymkode: 00cb3...91c 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner jo ærlig talt ikke hvorfor noen ønsker å være arbeidsløs. Jeg føler meg utenfor samfunnet og forferdelig lat og ensom. Liksom mister meg selv helt. Anonymkode: 00cb3...91c Rart du ikke skjønner at folk greier å fylle dagene med alt mulig annet enn jobb...? Anonymkode: ae74a...2ac
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 2 mnd inn som arbeidsløs, og merker hvor kraftig det går utover selvtilliten og humøret mitt. Det er faktisk ikke så greit å være lat. Vi mennesker er jo ikke skapt til å bare sitte på ræva. Anonymkode: 00cb3...91c Men hvorfor lar du deg sitte på ræva? Anonymkode: ae74a...2ac 1
PetterKanin Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 Synes det var ganske godt jeg, en tiltrengt pause fra arbeidslivet for mange. Det med å stå opp er jo bare å bestemme seg for å stå opp. 1
Lisa Rowe Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 Det er vanskelig å opprettholde rutiner uten å ha noe fast som tvinger deg opp. Jeg har vært langvarig arbeidsløs og har et varierende funksjonsnivå, men i mine gode perioder (som nå) så står jeg opp klokken 5 hver morgen for å trene. Etter det har jeg så mye energi i kroppen at jeg ikke klarer å legge meg ned igjen. Kanskje du og kunne tatt opp trening? Eller gått mer turer for å fått litt aktivitet i hverdagen? Du kan også bruke denne tiden på å dyrke hobbyer og andre interesser? 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 Det kunne vært verre. Du kunne vært ufør. Da hadde du ikke orket å disponere fritiden Anonymkode: e422d...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kunne vært verre. Du kunne vært ufør. Da hadde du ikke orket å disponere fritiden Anonymkode: e422d...d8c Noen uføre klarer dette. Ikke alle er ute av drift 100% Anonymkode: ae74a...2ac 2
Gjest Skrevet 25. november 2020 #15 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Etter jeg ble arbeidsløs klarer jeg ikke å gjøre noe. Brukte å stå opp 7 og trene og starte dagen. Men nå sover jeg til 11 og ser serier dagen lang. Jeg absolutt hater dette. Flere som har det sånn? Anonymkode: 00cb3...91c Så du hadde intet annet i livet enn jobben din?
Nuka Skrevet 25. november 2020 #16 Skrevet 25. november 2020 Å være arbeidsledig passer til de færreste, også de som er tvungent arbeidsledig. Man mister motivasjonen jo lengre inn i søken etter ny jobb det går og avslagene begynner til slutt å tynge en. Prøv å motivere deg selv til å gå turer, finne på ting og gjøre noe ut av perioden. Har gått på og av arbeidsledig i 12 år, det er lite givende. Nå har jeg grunnlag til delprosent ufør, men forsøker likevel å skaffe meg jobb selv om avslagene er 100/1 når jeg søker. Har akkurat tatt kompetanseheving i form av maskinførerkurs noe som gjør mulighetene større og jeg sitter med nytt mot selv om jeg skal gjennom en prosess for å kartlegge restarbeidsevnen min først. For de som ikke har samme utfordringene kan man prøve seg på kompetanseheving på et annet nivå, men husk å tving deg til å fylle dagene med et eller annet som er givende samtidig hvis ikke kan du miste motivasjonen på det meste totalt. Lykke til 🌺 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #17 Skrevet 25. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner jo ærlig talt ikke hvorfor noen ønsker å være arbeidsløs. Jeg føler meg utenfor samfunnet og forferdelig lat og ensom. Liksom mister meg selv helt. Anonymkode: 00cb3...91c Folk tror uføre lever herrens glade dager. Anonymkode: 11f69...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #18 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk tror uføre lever herrens glade dager. Anonymkode: 11f69...5cc Noen gjør det, andre ikke. Anonymkode: ae74a...2ac 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #19 Skrevet 25. november 2020 Synes det rett og slett er leit at mennesker føler at livet kun har verdi når de har en jobb. At de ikke klarer å fylle dagene med noe om de ikke har en jobb og gå til. Og jo, noen mennesker er skapt til å "sitte på ræva" hele dagen. Jeg er det blant annet. Jobber kun fordi jeg har familie og må bidra til å forsørge barna. Hadde jeg vært barnløs og singel, hadde jeg ikke jobbet mer enn jeg absolutt måtte Anonymkode: 193d5...850
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #20 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kunne vært verre. Du kunne vært ufør. Da hadde du ikke orket å disponere fritiden Anonymkode: e422d...d8c Min mor er ufør, og hun står opp kl 07, legger seg kl 22, og disponerer fritiden sin godt. Hun er for syk til å jobbe, men ikke for syk til å leve. Anonymkode: f90b2...699 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå