AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Etter at jeg har fått hund, har jeg merket flere støvlus rundt vann- og matskål til hunden. Fant ca. 10 stk. i går rundt og under vannskålen. Andre som også sliter med det samme? Har gått gjennom kjøkkenskaper, men fant ingen støvlus der. Prøver å støvsuge og tørke bort vanndråper etter hunden, men blir slitsomt å gå rundt med papir for å tørke opp hele tiden. Anonymkode: 4965c...97b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Dessverre så liker støvlus seg der det er fuktig. Heldigvis er de ikke skadedyr, og er forholdsvis enkel å bli kvitt. Jeg hadde problemer med støvlus bare fordi jeg la ny eikeparkett på gulvet, det kom etter lekkasje fra taket i blokka og så forsikringen som reparerte det. * Støvsug ofte for å få bort maten til støvlusen * Hold luftfuktigheten nede, det skaper muggsopper som vi ikke kan se. Er det mye søl av vann, så risikerer du at skjeggkre og støvlus har en festmiddag der. * Vasking frarådes, matskap og gulv skal støvsuges, slik at du ikke tilfører noe fukt. * Fjern alt av papir som de elsker å bo på, dette gjelder for alle skadedyr og generelt. Pakk inn verdisaker av papir inn i plast. * Varme, det tørker ut ved lav luftfuktighet fra oppvarming. Anonymkode: 51cf8...9ba
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Takk for tips! Anonymkode: 4965c...97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå