AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hei! Veit noen om man kan jobbe på sykehjem eller barnehage uten utdannelse og få en ok stillingsprosent som 50% eller mer? Tilfelle jeg ikke skulle komme inn på studievalget mitt. Det er om ca to år, og jeg har nok snitt nå og mest sannsynlig om to år og, men ting kan endre seg. Det er ikke Oslo. Anonymkode: 47c7b...287
Thyra Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Veit noen om man kan jobbe på sykehjem eller barnehage uten utdannelse og få en ok stillingsprosent som 50% eller mer? Tilfelle jeg ikke skulle komme inn på studievalget mitt. Det er om ca to år, og jeg har nok snitt nå og mest sannsynlig om to år og, men ting kan endre seg. Det er ikke Oslo. Anonymkode: 47c7b...287 Man kan det, men det har vel blitt vanskeligere å bli ansatt fordi de med utdannelse blir firetrukket
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 Ville valgt barnehage. Mer bekvem arbeidstid, og litt mindre ekkel jobb. Heller skifte bleie på 1 åringer enn 80 åringer. Anonymkode: bccd3...636
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville valgt barnehage. Mer bekvem arbeidstid, og litt mindre ekkel jobb. Heller skifte bleie på 1 åringer enn 80 åringer. Anonymkode: bccd3...636 Godt poeng, barnehage er førstevalget mitt uansett 😊 Thyra skrev (15 minutter siden): Man kan det, men det har vel blitt vanskeligere å bli ansatt fordi de med utdannelse blir firetrukket Forståelig nok, derfor jeg håper på utdannelsen❤️ Anonymkode: 47c7b...287
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Fast ansettelse med en gang er nok så å si umulig. Men ikke vanskelig å få jobb som ekstravakt og jobbe så å si full uke, men da må du forberede deg på å ikke få vakter før uken før osv. Anonymkode: efb0d...188
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fast ansettelse med en gang er nok så å si umulig. Men ikke vanskelig å få jobb som ekstravakt og jobbe så å si full uke, men da må du forberede deg på å ikke få vakter før uken før osv. Anonymkode: efb0d...188 Ja, og det er jo litt upraktisk sånn i lengden når jeg har barn. Jeg får gjøre så godt jeg kan, så håper på det beste 😊 takk for svar Anonymkode: 47c7b...287
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei! Veit noen om man kan jobbe på sykehjem eller barnehage uten utdannelse og få en ok stillingsprosent som 50% eller mer? Tilfelle jeg ikke skulle komme inn på studievalget mitt. Det er om ca to år, og jeg har nok snitt nå og mest sannsynlig om to år og, men ting kan endre seg. Det er ikke Oslo. Anonymkode: 47c7b...287 Jeg kan kun snakke for sykehjem. Har jobbet som pleieassistent på sykehjem i ca. 7 år, og jeg har alltid hatt mulighet til å jobbe nesten 100%. Noen uker har ikke vært fulle (det vil si jeg har ikke hatt 5 dager men 3 eller 4 dager), mens andre uker har det blitt overtid. Nå avhenger dette av hvor mye fravær det er på arbeidsplassen, om du jobber på et sted hvor alle stillinger er fylt og det er lite sykemeldinger så vil du ikke få så mye jobb. Arbeidsplassen min er inne i en slik periode nå så det er lite jeg får jobbet. Men de trenger alltid folk i helgene, så om du er en person som liker å jobbe helg så kan du tjene gode penger på det. Jeg jobber så og si hver helg og det viser på lønninga for å si det sånn. Jeg liker å jobbe fredag, lørdag og søndag og heller ha "helg" mandag og tirsdag. Det er ikke alltid man kan planlegge ukene sine ordentlig ettersom det er litt uforutsigbart. Jeg er enslig uten barn eller venner og ganske få forpliktelser her i livet, så jeg kan lett ta noen vakter på sparket, og det hender jeg blir ringt noen timer før vakten starter med beskjed om å komme på jobb (jeg får valget altså, hehe). For eksempel i forrige uke så hadde jeg ingen vakter denne uka, men nå i går fikk jeg fire vakter. Husk at du må jobbe turnus og det er ikke for alle (jeg elsker turnus). Å få fast stilling som ufaglært er tilnærmet umulig, eneste du kan få er hver tredje helg eller annenhver helg. Men på noen sykehjem har de andre stillinger hvor pleie og omsorg for de eldre ikke er en del av arbeidet, for eksempel jobb på vaskeri om sykehjemmet har det eller som renholder, men dette varierer fra sted til sted. Fast ansettelse er vanskelig til og med når man er helsefagarbeider også, så det sier sitt. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ville valgt barnehage. Mer bekvem arbeidstid, og litt mindre ekkel jobb. Heller skifte bleie på 1 åringer enn 80 åringer. Anonymkode: bccd3...636 Alt er relativt. Jeg syns unger er ufordragelige og ufyselige og hjelper gjerne en eldre person med vask nedentil enn å hjelpe en utakknemlig liten kjøttpudding... Elsker å jobbe med eldre og jobben min er på ingen måte ekkel. Anonymkode: 5d187...f74 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville valgt barnehage. Mer bekvem arbeidstid, og litt mindre ekkel jobb. Heller skifte bleie på 1 åringer enn 80 åringer. Anonymkode: bccd3...636 For en ting å si. Anonymkode: f6460...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå