Gå til innhold

God nok grunn til å være hjemme fra jobb i dag?s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har sovet dårlig i hele natt, og vært tett i nesen og hostet. Jeg har vært den som har tatt meg av han, men samboeren min har fått sovet i fred. Nå om morgenen har gutten fremdeles hoste, og samboeren min skal egentlig ha seinvakt. Jeg kjenner at jeg egentlig kunne trengt avløsning etter natten, men vet ikke om arb.giver kan forvente at jeg jobber, siden samboer likevel er hjemme.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c2af6...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gått på jobb.

Anonymkode: 006bb...f6a

• Liker 14
Skrevet

Du får ikke fri fra jobb fordi du er trøtt og samboeren din attpåtil er hjemme. 

Anonymkode: c27bd...bca

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde tatt sykt barn.  Du skal liksom fungere på jobb også... 

Anonymkode: 9b651...89d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde reist på jobb, mest sannsynlig. Fordi det ofte hjelper på når man får ting å holde på med. Hvis ikke hadde jeg sendt sambo på jobb, og selv vært hjemme med barnet. 

Anonymkode: 1e254...304

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

MEN jeg forstår ikke hvorfor samboeren din ikke stod opp og du fikk sove? Det er jo det dere må gjøre, når han kan sove på dagtid?  Hvorfor hadde du han på natten ? 

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykt barn dager er for «nødvendig tilsyn med syke barn». Ikke for å hente seg inn selv. Barnet har tilsyn fra far.

Anonymkode: f7f17...b6a

• Liker 9
Skrevet

Arbeidsgiveren din trenger vel ikke å få vite at samboeren din er hjemme og skal ha seinvakt?

Anonymkode: 89b22...3cf

• Liker 3
Skrevet

Hva jobber du som da? Det har mye å si. Og er du mye borte fra jobb ellers?

Anonymkode: eda8b...e4e

• Liker 1
Skrevet

Mannen din burde tatt natta siden du skal på jobb.  Du klarer å være trøtt en dag på jobb, legg deg heller tidlig i kveld.

Anonymkode: 06776...4e8

• Liker 2
Skrevet

Bare du selv ts som vet hva som føles riktig.

Anonymkode: 6e07b...27e

• Liker 1
Skrevet

Du kan bruke egenmelding, ikke sykt barn-dager. Arbeidsgiver har ikke noe med hvorfor du er syk. Men den egentlige problemstillingen er mannen din, som begynner sent og likevel ikke tok nattevåket. 

Anonymkode: 2c6df...156

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Man fungerer helt fint på jobb selv om man har sovet litt lite en natt. 

Snodig dette hvor lav terskelen er til å ta et sykt barn eller egenmelding hos enkelte.

Til ettertanke, slike velferdsgoder kommer deg til gode hvis du virkelig blir syk en gang i fremtiden. Plutselig står du der med en skade eller sykdom, og virkelig har behov for den egenmeldingsdagen, men du har brukt de opp på annet flisspikkeri de siste 12 måneder. 

TS; mannen din er hjemme, så han tar selvfølgelig hånd om barnet. 

Anonymkode: 16ae1...670

• Liker 4
Skrevet

Har samboeren din foreldreansvar overfor barnet?

Jeg klarer ikke å fungere over hodet hvis jeg er trøtt, så jeg hadde meldt pass. Men kan du ta egenmelding i stedet for sykedag? Det passer bedre.

Anonymkode: 67f33...807

Gjest Blondie65
Skrevet

Her burde mannen din ha tatt seg av barnet sitt siden han kan sove frempå til senvakt.

Jeg hadde aldri brukt egenmelding for meg selv eller barnet i dette tilfellet fordi det rett og slett er misbruk av det. Du velger jo selv, selvsagt. 

Du får ta for deg mannen din og spørre hvorfor han ikke kan ta seg av barnet sitt slik at du får sove.

Skrevet

Altså, arbeidsgiver forventer jo at du jobber... Og jeg hadde selvsagt gått på jobb. Gjorde det da mange ganger da barnet var lite og jeg hadde tilsvarende netter som deg. Det betyr ikke at jeg ikke hadde LYST til å bli hjemme, men man gjør jo ikke det....

Jeg jobber ikke som hjernekirurg eller noe, mulig man bør vurdere annerledes der.... Men i de aller fleste yrker kan man gjøre en ok jobb med lite søvn en natt eller to!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skulle brukt egenmelding hver gang jeg har vært mye våken med ungene hadde jeg vært borte flere ganger hver eneste måned.

Anonymkode: 3182c...c33

• Liker 8
Skrevet

Jeg tok egenmelding en gang barnet mitt hadde holdt på hele natta. Da jeg våknet neste morgen var jeg så sliten i kroppen at jeg bare gråt. Jeg har ingen mann da. Gutten min bar frisk og dro i barnehagen, men jeg tok en egenmeldingsdag med god samvittighet. Er aldri borte fra jobb og trår til ekstra om jeg kan, så det hadde jeg ikke dårlig samvittighet for. Lytt til kroppen og kjenn etter. 

Anonymkode: 7ee0b...2d3

Skrevet

Alle greier å gå på jobb etter en natt med lite søvn.

Det er ikke arbeidsgiver som skal måtte betale for at dere ikke har fordelt oppgavene i hjemmet. 

Skrevet

Det er veldig enkelt for mange å si at lite eller ingen søvn ikke er noen unnskyldning for å bruke en egenmelding. Alle takler lite søvn ulikt. Jeg takler det ekstremt dårlig; blir svimmel, kvalm og gråter mye for ingen verdens ting. Samboeren min takler det mye bedre, og fungerer fint dagen etter. 
Du må kjenne på det selv, også kommer det jo litt an på hva du jobber med. 
Jeg pleier å ringe arbeidsgiver hvis jeg har hatt en skikkelig dårlig natt (sliter med søvn periodevis), så tar vi en vurdering sammen. 

Anonymkode: 36024...a97

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...