Gå til innhold

Must haves til kjøkkenet - for deg som er matglad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stavmikser

Stor stekepanne

Mandolin

Le creuset gryte

Gode kniver

Stort skjærebrett

Anonymkode: 83d20...427

Skrevet (endret)
5 hours ago, Lauv said:

Ser mange nevner gode kniver og det er viktig, men en god knivsliper vel så viktig.

Støtter denne, en god knivsliper er viktig.

Kjøkkenet blir så ufattelig mye bedre med gode kniver, det betyr overraskende mye!

Sånn ellers vil jeg (også) anbefale en slow cooker, det er kjekt og kan brukes til så mangt.

Stavmikser er en fin sak, en jernpanne er knallbra, det samme er en jerngryte. En real wokpanne er også gull, men den må evne å varme oppover langs sidene, og ikke bare i bunn, som en del gjør (mistenker for tynt gods).

Endret av Jaybird
Skrevet
1 hour ago, skrue said:

Mye fancy som nevnes her og ikke uenig, men den dingsen jeg bruker mest er: https://www.cg.no/aanonsen-stekespade-i-tre

Kjøp gjerne to stykker. 

Enig i denne, hvis ikke denne er på plass, så kan du gjerne kjøpe et par.

Muligens det mest brukte verktøyet på mitt kjøkken.

Skrevet

Kjøkkenvekt (batteridrevet). I mange år drev jeg og slumset med å f.eks. måle opp 350 gram mel med litermål eller skjære opp 250 gram smør. Helledussen så mye lettere det er med en kjøkkenvekt! Jeg har en tynn en som står på høykant sammen med kokebøkene.

Anonymkode: 5890a...e6e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjøkkenvekt (batteridrevet). I mange år drev jeg og slumset med å f.eks. måle opp 350 gram mel med litermål eller skjære opp 250 gram smør. Helledussen så mye lettere det er med en kjøkkenvekt! Jeg har en tynn en som står på høykant sammen med kokebøkene.

Anonymkode: 5890a...e6e

Det har jeg også, så enklere å bake eller veie når man kan nullstille vekta. Ellers støtter jeg stavmikser (det trodde jeg alle hadde?). 

Anonymkode: 49432...221

Skrevet

Römertopf 😜 En god ostehøvel, en god hvitløkspresse, pizzahjul/rivjern fra Microplane, Bamix deluxe, jerngryte/jernpanne, gode oljer av ulike slag (oliven olje osv), gode kniver, gode krydderkvern, bok av favorittkokk. 

Anonymkode: 4584f...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...