Gå til innhold

Gjør sex oss knyttet til personen? Fort gjort å bli glad og betatt av en elsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis bra sex, og ofte, og kontakt på mendingen utenom. 
Gjør sex noe med oss? 

Menn, har du blitt betatt/forelsket i ei du kun skulle ha sex med? 
Eller er det mer avhengihet som oppstår med slik sex kontakt over tid? 

Kjenner jeg som dame sliter med å kutte ut min elsker, selv om vi ble enige om det. Kontakt i over 1 år. Jeg har ikke følelser for han, men samtidig gjør det litt vondt å ikke ha kontakt. Er dette normalt? 
Lurer på om han tenker på meg av og til. 

Menn, er det slik at dere tenker på elskere dere har hatt? Blir glad i de? 

Anonymkode: f908e...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ikke mann, men relevant likevel: Min erfaring er at menn stort sett alltid blir forelsket, og gjerne etter kort tid også. De har slitt mye mer med å kutte ut enn det jeg har gjort. 

Dersom du ønsker å ta det et skritt videre i stedet for å kutte ut, har du snakket med ham om det?

Endret av Hippogriff
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er mann. Jeg har hatt sex med flere kvinner og jeg kjenner meg igjen i én ting: Dersom hun og jeg hadde god kjemi, kunne snakke om andre ting enn "sjekketing", og vi hadde sex mer enn én gang - da var ikke forelskelsen langt unna. 

Underveis i livet har jeg ligget med kvinner som egentlig ikke var min type. Men de som var det, i utseende og væremåte, glemmer jeg ikke. Og skulle jeg ha truffet dem igjen ville jeg kjent en sterk, umiddelbar tiltrekning.

Så, ja.

Anonymkode: 306a4...e46

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke egentlig. Ofte opplever jeg at jeg "mister interessen" for den andre etter at vi har hatt sex. Og når jeg har vært forelsket så har sex vært det ekstra krydderet som gjorde det hele bedre - eller vice versa.

Men jeg tror at egentlig svaret på spørsmålet du stiller vil varere med hvor man er i livet og hva man er ute etter?

Husker godt spm til en venninne  for over 10 år siden som gikk ut på dette "skal jeg ha sex med han for å finne ut om jeg elsker han?" , Skal sies at vedkommende er lykkelig gift med unge på vei og nei, det ble ikke han som hun lurte på spm over.

Anonymkode: 4ed00...19f

Skrevet

Følelser styrer man ikke helt selv, så det er ingen fasit svar på dette. For noen får man følelser og andre ikke. Det kommer nok ikke av sexen i seg selv, men helheten og kjemi såklart. 

Anonymkode: ccbeb...7a7

Skrevet

Tror han fikk litt følelser, for trakk seg plutselig litt unna. Jeg var klar på at det ikke ble noe mer enn sex, siden jeg er i forhold. Og det var han klar over. 
Vi fikk en spesiell kjemi. Både med sex og ellers. 
Håper han tenker på meg av og til og aldri glemmer meg. Slik som jeg gjør. 
Tenker ofte på han, og savner kontakten. Men han ville nok gå videre og stifte familie selv. 
Så best jeg bare lar han få fred? 
Lurer på om han hadde ønsket sex med meg igjen en gang? 

Skrevet

For noen uker siden hørte jeg en podcast der en sexolog forklarte at under sex produserer vi et «tilknytningshormon». Derfor kan noen plutselig si «Jeg elsker deg» midt i akten selv om følelser egentlig ikke var med i utgangspunktet.

(Husker ikke hvilken podcast eller hvilken sexolog, men det går jo an å Google det med hormoner hvis du er interessert.)

Skrevet

Ja, det gjør det, sex, nytelse og orgasme knytter oss til personen vi har sex med.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Ofte skaper intimiteten som god sex gir en forbindelse som varer mye lenger enn sexrelasjonen. Det er en slags ikke-romantisk forelskelse.

Andre ganger er jakten bedre enn selve sexen, og da avtar interessen raskt.

Skrevet
Alterego666 skrev (På 26.11.2020 den 12.47):

Ofte skaper intimiteten som god sex gir en forbindelse som varer mye lenger enn sexrelasjonen. Det er en slags ikke-romantisk forelskelse.

Andre ganger er jakten bedre enn selve sexen, og da avtar interessen raskt.

På hvilken måte avtar interessen da?

Anonymkode: 67d71...e57

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På hvilken måte avtar interessen da?

Anonymkode: 67d71...e57

Mener du jakten med å få henne til sengs? 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mener du jakten med å få henne til sengs? 

Ja.

Skrevet
Fioljenta skrev (På 26.11.2020 den 9.16):

For noen uker siden hørte jeg en podcast der en sexolog forklarte at under sex produserer vi et «tilknytningshormon». Derfor kan noen plutselig si «Jeg elsker deg» midt i akten selv om følelser egentlig ikke var med i utgangspunktet.

(Husker ikke hvilken podcast eller hvilken sexolog, men det går jo an å Google det med hormoner hvis du er interessert.)

Oksytosin heter hormonet. Det er det samme hormonet som strømmer gjennom oss når vi ammer for å knytte oss til barnet. 

Anonymkode: 69e4b...221

• Liker 2
Skrevet

Ja det tror jeg, om det er veldig bra sex. Dårlig sex har motsatte virkning. 

Menn virker iallefall å falle veldig og fort dersom det er veldig bra sex, og kvinnen er aktiv, seksuelt trygg og leken. Da er det jammen kjærlighet, altfor fort til tider. Dette med at menn velger bort kvinner som er aktive, seksuelt trygge og lekne kan det skrives utallige tråder om, men sant er det definitivt ikke. Menn digger og faller for kvinner som er trygge på egen seksualitet. 

At det seksuelle er bra tar de egentlig som for stort bevis på at dette er en spesiell relasjon, ment å vare, så de forstår ingenting om kvinnen da ikke føler det samme og dumper dem. 

Det er min erfaring iallefall. 

Anonymkode: 25866...bd7

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er veldig synd på mannen til TS.utro, har elsker, søker forumet for en bekreftelse på at elskeren ikke glemmer henne. Alt er galt her. Jeg får helt vondt av han som faktisk elsker deg. Stakkars mann

Anonymkode: d2e33...bea

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 1.11):

Jeg har blitt glad i alle, og jeg er også veldig lett å bli glad i. Men det kommer nok av at jeg aldri har følt kvinner som "tømmingsobjekt" men behandlet dem med respekt... Tilliten har jeg nok skapt i ettertid, fordi jeg har aldri navngitt dem som mine seksuell partnere til noen. Og det er nok i ettertid man vet hvem man kan stole på, som bonus for tilliten har jeg mange ganger fått besøk...

Det er bare dem jeg har følt at vi kunne fungert som par, jeg har fått følelser for. Utseende og indre verdier er som regel ikke nok, jeg må føle at jeg får luft til å leve. Kvelende forhold dreper alt over tid, så den fella går jeg ikke i to ganger🤭

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 1.11):

Hvis bra sex, og ofte, og kontakt på mendingen utenom. 
Gjør sex noe med oss? 

Menn, har du blitt betatt/forelsket i ei du kun skulle ha sex med? 
Eller er det mer avhengihet som oppstår med slik sex kontakt over tid? 

Kjenner jeg som dame sliter med å kutte ut min elsker, selv om vi ble enige om det. Kontakt i over 1 år. Jeg har ikke følelser for han, men samtidig gjør det litt vondt å ikke ha kontakt. Er dette normalt? 
Lurer på om han tenker på meg av og til. 

Er jo vanskelig å kutte kontakt med vanlige venner også. 
Selv om det ikke er noen kjærlige følelser overhode, så kan det jo være vanskelig å kutte kontakten med en som tar deg til orgasme etter orgasme. 
Vanskelig å lutte kontakten med en som har en perfekt kuk. 
Har eksempler på menn som er helt blåst i huset og jeg ikke har hatt følelser dor i det hele tatt, som har tatt meg til nytelser jeg aldri trodde var mulig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja det tror jeg, om det er veldig bra sex. Dårlig sex har motsatte virkning. 

Menn virker iallefall å falle veldig og fort dersom det er veldig bra sex, og kvinnen er aktiv, seksuelt trygg og leken. Da er det jammen kjærlighet, altfor fort til tider. Dette med at menn velger bort kvinner som er aktive, seksuelt trygge og lekne kan det skrives utallige tråder om, men sant er det definitivt ikke. Menn digger og faller for kvinner som er trygge på egen seksualitet. 

At det seksuelle er bra tar de egentlig som for stort bevis på at dette er en spesiell relasjon, ment å vare, så de forstår ingenting om kvinnen da ikke føler det samme og dumper dem. 

Det er min erfaring iallefall. 

Din personlige erfaring er selvfølgelig mer relevant enn forskning,

Anonymkode: f35ec...21b

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Din personlige erfaring er selvfølgelig mer relevant enn forskning,

Anonymkode: f35ec...21b

Det spørs vel hva forskningen viser, og hvordan spørsmål er stilt. 

Selv om menn kan foretrekke teoretisk at kvinner ikke har hatt veldig mye seksuell erfaring er det likevel ikke nødvendigvis slik at de bryr seg i møte med en kvinne de virkelig liker, i praksis. 

Jeg har iallefall ikke hatt problemer med å få seriøs interesse fra menn, og min omgangskrets av tilsvarende seksuelt bevisste kvinner har heller ikke hatt utfordringer med dette. Tvert imot opplevd tilsvarende som det jeg fremlegger. 

Det er vel det samme som at vi kvinner har en lang ønskeliste angående menn, og forkaster den når vi faktisk faller for noen. 

Jeg endte opp med en mann som er totalt ulik det jeg hadde "bestilt". 

Teori og praksis er ofte veldig ulikt angående tiltrekning og kjærlighet. Hvor relevant det da er å svare teoretisk på ulikt bør tas med en klype salt, når praktisk erfaring viser annet. 

Vi hadde en venninne som var veldig tilbakeholden og dydig, men slet med å finne mann som seriøst ønsket forhold. "Løs opp og stå trygt og sikkert i din kropp og seksualitet, og glem det idealet om at kvinner skal være dydige og forsiktige" rådet vi henne til. Da snudde det for henne. 

Så ja, virkelig erfaring kan til tider bety mer enn teoretisk forskning. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...