Gå til innhold

Dritt lei husarbeid og logistikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet til et punkt jeg aldri noen gang ønsker å få meg en mann igjen. Ikke en gang kjæreste. Kanskje ons i ny og ne. 

det å ga en mann i livet tærer både fysisk og psykisk. Langt mer krevende enn en fulltidsjobb. 

flere kvinner som føler på det i coronatiden med hjemnekontor?

Anonymkode: e8063...4e5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yep. Planlegger å gå fra min mann så fort jeg har fått ny jobb. Jeg er møkkalei guttevalper som ser på konene sine som en mor de også kan ligge med 

Anonymkode: 79780...078

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Yep. Planlegger å gå fra min mann så fort jeg har fått ny jobb. Jeg er møkkalei guttevalper som ser på konene sine som en mor de også kan ligge med 

Hva slags tragisk krek er du sammen med egentlig?

Anonymkode: 5e74c...a93

• Liker 7
Skrevet

Finn deg en bedre mann da. Finnes faktisk menn som ikke har noe problem med å gjøre husarbeid på eget initiativ.

Anonymkode: 8aa0c...f1c

• Liker 6
Skrevet

Hvor er vaskehjelpen ?

det lurer jeg på ... 

Anonymkode: bd64f...a63

Skrevet

Merket det for lenge siden. Det er sikkert like mye min egen feil, men resultatet blir det samme. I et forhold forsvinner jeg. 

Har vært singel i noen år, og stortrives med det! 

Anonymkode: 6e29c...8c2

• Liker 3
Skrevet

Kjenner jeg blir glad for at jeg har en mann som på eget initiativ lager middag, handler, skifter bleier, vasker klær, kopper og hus og har forståelse for at jeg også er sliten etter jobb. 

Jeg føler meg ganske sikker på at vi deler husarbeidet 50/50. Vi kan han ei uke hvor han er utslitt og jeg gjør mesteparten, men vi kan også ha ei uke hvor jeg ikke orker gjøre noe og han må tre til. 
Bodd sammen i 6 år nå så dette er ikke en forbigående fase. 

Hvor gamle er mennene deres? Har ett inntrykk av at de "late" mennene som synes at husarbeid er kjerringarbeid ofte er 40 pluss... 

Vi er i tjueårene. 

Forøvrig anbefaler jeg på det varmeste Roborock robotstøvsuger. 
I en hverdag med småbarn og hund hvor ingen av oss orker støvsuge hver dag (myyye røyting) ble robot løsningen. Det støver generelt mindre i hele huset når støvsugeren går daglig. 

Anonymkode: c2571...644

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor må du ha ny jobb først? Er det kanskje han som forsørger deg?

Anonymkode: 70901...5b8

• Liker 1
Skrevet

Samme er det for menn, å slite med en kvinne som skal dele alt 50/50.

Mitt beste tips: Svært få mennesker passer til å bo sammen fast. Derfor man heller bo hver for seg, være kjærester. Kun tilbringe kvalitetstid sammen. Ikke leve sammen, kun møtes for sex, kos, nærhet og hygge :) 

Glem alt som heter A4-livet med barn og partner, ideen funker ikke for de fleste. Kanskje for 10%.

Anonymkode: 0049b...c5e

• Liker 3
Skrevet

95% av alle forhold har mer eller mindre problemer. 60-80% er det kvinner som bryter ut. Så er det et problem som menn har ansvar for. Virkelig 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme er det for menn, å slite med en kvinne som skal dele alt 50/50.

Hvorfor er det å slite med en samboer som vil dele arbeidet 50/50?

• Liker 5
Skrevet
RoH skrev (1 minutt siden):

95% av alle forhold har mer eller mindre problemer. 60-80% er det kvinner som bryter ut. Så er det et problem som menn har ansvar for. Virkelig 

Nei.

Kvinner skal jekke ned på de kravene sine.

Siden 60-80% av kvinner bryter ut 

så kvinner er problemet og ikke menn !

Anonymkode: f94da...83c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor må du ha ny jobb først? Er det kanskje han som forsørger deg?

Anonymkode: 70901...5b8

Jeg hadde jobb ( med høyere lønn en han til og med! :)  )frem til koronaen brøt ut.

Så ønsket jeg å prøve ut parterapi med tanke på problemene vi har men det vil ikke han fordi han syns at den ordningen  vi har nå er jo så fin. Så nå er det nok og han kan få lov til å bo i ett møkkahus mens jeg tar ungene og flytter så snart det lar seg gjøre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Finn deg en bedre mann da. Finnes faktisk menn som ikke har noe problem med å gjøre husarbeid på eget initiativ.

Anonymkode: 8aa0c...f1c

Utfordringen er at de fleste menn gidder å gjøre noe husarbeid i begynnelsen. Så blir de mindre og mindre kompetent etterhvert som de blir tryggere på sin partner. Etter barn kan de gjøre "hva de vil", for da er jo damen stuck.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.

Om menn spiller seg ut på sidelinjen med å være så utrivelige å leve med at damene heller vil leve alene, så vet jeg ikke om alternativet er at kvinnene justerer kravene. Det må jo være den som ikke vil leve alene som må justere oppførsel for å tiltrekke en samboer.

Anonymkode: ebc2a...534

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei.

Troll.. 

Det er da like ofte mannfolka som bryter ut av ett forhold en kvinnene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei.

Lol nei, jeg kan love deg at hvis jeg treffer en ny mann så har jeg enda høyere krav til han nå en før. Men mange av dere men synes jo nærmest å tørke seg selv i ræva etter dobesøk er for høyt krav fra dama i våre dager.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde jobb ( med høyere lønn en han til og med! :)  )frem til koronaen brøt ut.

Så ønsket jeg å prøve ut parterapi med tanke på problemene vi har men det vil ikke han fordi han syns at den ordningen  vi har nå er jo så fin. Så nå er det nok og han kan få lov til å bo i ett møkkahus mens jeg tar ungene og flytter så snart det lar seg gjøre.

Exen min var sånn. Han vaska ikke før jeg maste på han x antall ganger. 

Til slutt orka jeg ikke mer. Har noen felles venner fortsatt og noen hadde vært hjemme hos han og det er helt kriiise der. Bremsespor i dasset, belegg i vasken, gammel søppel, grov møkk som ligger overalt og sure boxere og tskjorter som flyter rundt i hele leiligheten. Stabel med pizzaesker som er på strl med en voksen mann. Luuurer på hvorfor han ikke greier få seg ny dame... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Exen min var sånn. Han vaska ikke før jeg maste på han x antall ganger. 

Til slutt orka jeg ikke mer. Har noen felles venner fortsatt og noen hadde vært hjemme hos han og det er helt kriiise der. Bremsespor i dasset, belegg i vasken, gammel søppel, grov møkk som ligger overalt og sure boxere og tskjorter som flyter rundt i hele leiligheten. Stabel med pizzaesker som er på strl med en voksen mann. Luuurer på hvorfor han ikke greier få seg ny dame... 

Høres kjent ut. Min mann hadde en kompis (før jeg ble sammen med han og i begynnelsen av forholdet før vi flyttet sammen ) som pleide å komme hjem og  vaske hos han sånn annenhver måned fordi han ikke orket å være der sånn som det så ut. En annen turte ikke å ta med barna sine fordi stedet var så møkkete og dermed ikke hygienisk for to unger som kryper rundt. Tredje nærmest snudde i døra og sa " her orker ikke jeg å spise " . Jeg var jævlig ung og blendet av forelskelse, og var sikker på at jeg såklart skulle klare å forandre han men nei. 

Skrevet
Gasellen skrev (17 minutter siden):

Hvorfor er det å slite med en samboer som vil dele arbeidet 50/50?

Når det er kampen, at alt skal deles likt. Noen som sjelden funker, så går ting til helvete.

Når er forhold til slutt bare handler om dette, da gidder man ikke.

Man gjør det som må ordnes, enten det er å vaske/rydde, skifte  hjul på bilen etc. Klippe gress. Når man starter å gnåle om at man gjør for mye så er alt kjørt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei.

Merkelig logikk. Kvinnene bryter ut fordi de

1) tar ansvar for sin egen misnøye.

2) ikke alene skal være hushjelp, kokk, økonomiansvarlig, innkjøpsansvarlig, ha hovedansvar for evt. barn etc.  i tillegg til full jobb. 

3) ikke gidder å bruke tid på å lære opp voksne menn i hvordan (og hvorfor) man fordeler pliktoppgavene i et hjem.

Kvinner bryter ut fordi (noen) menn er late, uansvarlige og egoistiske.

Anonymkode: df13a...1aa

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...