AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Har akkurat kjøpt nytt rekkehus (HURRA!) men skal pusse opp kjøkkenet. Jeg har drevet og surfet litt, men er usikker på hva prisen kommer på. Jeg legger ved en lenke til en finn annonse som har ca like stort kjøkken som det vi kjøpte (legger ikke ut reell finn annonse her, men så ikke heng dere opp hvordan det ser ut). https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=199456005 Kan noen svare på noen spørsmål angående kjøkken-oppussing?; - Hvor lang tid tok det fra avtalt start-dato frem til kjøkkenet sto ferdig? - Hvis dere valgte at andre skulle sette det opp, tok de også ned det gamle? - Er det levbart i huset når kjøkkenet pusser opp? Sånn utenom å ikke kunne lage mat? Tenkte å pusse på noen andre ting samtidig. Anonymkode: 4316b...652
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Kommer jo helt an på hva du vil gjøre? Rive ned hele det gamle kjøkkenet og sette opp alt på nytt? Eller beholde grunninnredningen i det gamle og bare bytte/fikse skapdørene og mer moderne fliser? Anonymkode: ae86d...7f8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Vi rev ned hele det gamle kjøkkenet, kjøpte fra IKEA skap, benkeplate, hvitevarer og alt til 90 tusen (mange skap og stort kjøkken), hadde montering inkludert og måtte kun betale for elektriker som satt spotter og stikkontakter her og der og under overskapene. Det ble totalt 100 tusen. Anonymkode: f6737...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Vi pusset opp kjøkkenet i leiligheten jeg eide tidligere, i tillegg oppgraderte vi det elektriske (Kjempedyrt!). Tror vi kom på litt over 50 000 for kjøkkenet, men da kjøpte vi faktisk kjøkkeninnredningen brukt fra Finn.no. Vi kjøpte nye hvitevarer, benkeplate, vask og noen nye overskap. Vi fjernet det gamle og satt opp det nye kjøkkenet selv. Prosjektet vårt ble utsatt med to uker grunnet at elektrikeren brakk foten og kunne ikke komme på jobb i løpet av den tiden. Tror det var over en måned uten kjøkken. Det gikk sånn passe. Mye take-away og sånn i den tiden. Anonymkode: 365ae...27d
carinaholly Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Vi valgte nytt kjøkken Nytt parkett, nytt tak og ny maling. Kjøkkenet kom på 98.000kr, parkett 11.000kr, tak husker jeg ikke.. Tok 2 mnd på grunn av IKEA! De glemte å levere noen kjøkkendeler, og når vi endelig fikk delene vi manglet, så oppdaget vi igjen at vi mangler 2 skapsdører igjen. Måtte vente en uke for å få dette. Ble veldig irritert på ikea, men så sier de at dette er ganske vanlig å mangle deler når man får kjøkkenet. Vet ikke jeg.
Promethea Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Vi valgte Norema kjøkken, kjøpte det på kampanje til 60 000. Hvitevarer kom på ca 30000, og de tok med de gamle når de dro. Måtte gjøre endel elektrikerarbeid, det kosta rundt 40 000. Og rørlegger og nytt armatur rundt 15000. Kjøkkenvifte kosta 12000. Vi monterte det selv, det var ganske enkelt. Og kasta det gamle. Det kommer komprimatorbil hit vi bor en gang i måneden. Det gikk fint å lage mat underveis. Brukte airfryer, dampmaskin, steketakke og mikro. Pluss at det ble litt take away.
Brimi Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Kjøpte kjøkken hos Ikea for ca. 90.000,- (inkludert hvitevarer). Kjøpte både skap og stammer. Valgte å leie inn et annet firma enn det Ikea samarbeider med. De skal i utgangspunktet ha ca. 26.000,- + 7.000 for riving av gammelt kjøkken og elektrikeren skal ha 17.000,-. Det kommer nok en regning fra rørlegger også. Som jeg forstod det skulle det ta ca. 1 uke med riving av det gamle kjøkkenet. Er veldig spent på hvordan prosessen kommer til å gå og gleder meg veldig til det nye kjøkkenet er ferdig montert! Dessverre manglet Ikea noe av det vi trenger. Håper det kommer inn snart.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Nytt kjøkken til 100.000kr.inkl montering. Solgt det gamle for 26.000, vi monterer ned gradvis selv for å få malt og forberedt til nytt kjøkken. Leide inn håndverker til å fjerne fliser og sette opp nye gipsplater ca 5.000. Slipt gulvet 35.000. Hvitevarer 80.000, mye rabatt og får 5000 i cash back. Beholder benkeplate i stein, måtte derfor ha steinskjærer til å skjære ut til ny koketopp 5000kr Elektriker ca 30.000 I tillegg kommer maling ca 2000. Ny servant ca 2500, nye lamper ca 5000 osv,osv Blir endel dyrere enn hva jeg hadde håpet på.... Anonymkode: 9c791...7e3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 Vi totalt renoverte kjøkkenet, og utvidet det litt samtidig. Selve kjøkkeninnredning kostet vel ca 50.000 kroner, det er IKEA. Vi monterte alt selv, det var gjort på en dag. Fliser og rørleggerarbeid gjorde vi selv, da mannen er håndverker. Hvitevarer kjøpte vi også på IKEA med gavekort som vi fikk da vi kjøpte innredningen. Det er noen år siden. Elektriker hadde vi to dager, men det var ikke kun kjøkkenet. Totalt sett så tok all jobben fra vi starte, rev ned, bygget opp, elektriker, inn med kjøkkeninnredning og fliser tok ca 2 uker. Og da jobbet vi hele dagen selv, ikke bare ettermiddag/kveld. Vi flyttet kjøleskap inn i stua, og spiste micromat så lenge det pågikk. Anonymkode: 6d7e3...26d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 HTH kjøkken, 350 000. Passe stort. Anonymkode: eef4d...3cb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Rundt 5000 kroner og et par uker med pes på siste utleiebolig jeg gjorde det på. Anonymkode: 4337e...f05 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 HTH-kjøkken til 80K, plus hvitevarer til 40K og steinbenkeplater til 35K. Anonymkode: dae8c...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 On 11/24/2020 at 11:54 PM, carinaholly said: Vi valgte nytt kjøkken Nytt parkett, nytt tak og ny maling. Kjøkkenet kom på 98.000kr, parkett 11.000kr, tak husker jeg ikke.. Tok 2 mnd på grunn av IKEA! De glemte å levere noen kjøkkendeler, og når vi endelig fikk delene vi manglet, så oppdaget vi igjen at vi mangler 2 skapsdører igjen. Måtte vente en uke for å få dette. Ble veldig irritert på ikea, men så sier de at dette er ganske vanlig å mangle deler når man får kjøkkenet. Vet ikke jeg. det er ganske vanlig å mangle deler eller få feile deler ja. Men vi hadde kjøpt kjøkkenet fra kvik og bestilte montering gjennom de, og de delene som var feil, de var byttet i løpet av timer, på samme monteringsdag. Så det ble snakk om bare timer forsinkelse i så fall. Anonymkode: 3bf2c...f23
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Hei, har satt opp mange kjøkken da samboeren min driver med eiendom. Du finner kjøkken i alle priser og str, pris kommer helt ann på hva du skal ha. Skal du ha flatpakk eller møbelkjøkken? Sten eller laminat? Underlimt vask? Skuffer eller skap? Billige eller dyre hvitevarer? Alt dette er ting som du må ta i betraktning. Om du tenker å bare "bytte ut" dagens planløsning med nye stammer og fronter burde det ikke bli så dyrt. HTH har både billige flatpakk og møbelkjøkken. Har bestilt begge og vært veldig fornøyd. Kom på rundt 110 k for 2 høyskap, 6 benkeskap med skuffer, stenbenkeplate, underlimt vask og ventilator i benk. montering. IKEA - Fordelen her er at du kan få mye for pengene. Har bestilt et par kjøkken herfra og det er helt topp Kjøkkenet er kanskje ikke super pent om 20 år... Kungsbacka ser veldig ekslusivt ut til en billig pris. OBS kan være vanskelig med levering så sjekk dette ut FØR du bestiller. Hvitevarer fra ikea er det noen som er fornøyd med og andre som synes er dritt - en ting er i alle fall sikkert, du finner ikke mange andre stekeovner m pyrolyse til den prisen. Epoq - Veldig fornøyd med pris og kjøkken, men ikke alt rundt. Opplevde kundeservise vanskelig og lite forståelse for situasjonen når det manglet delere, tok 2 mnd å få ettersendt.. Kjøkkenet har holdt seg veldig pent. Fordel er at elkjøp har god kjennskap til hvitevarer.. Spørs hvor dere vil legge pengene. Kjøkken på ca 12 moduler, ca 90 k ink hvitevarer. - Erfaringsmessig bør du beregne ca 2 mnd fra du har tegnetimen til kjøkkenet er ferdig. Dette med levering kan avtales relativt tidlig. Ikea kan man få kjøkken på dagen (begrenser valget noe). - Hos oss har ikke montørene tatt ned gammelt kjøkken. Dette er en relativt rask jobb, spesielt om det ikke skal "brukes" eller selges. - Ja huset er levbart når man setter opp kjøkken men det er noen ting å tenke på. Skal dere ha gipsvegger på kjøkkenet eller i taket? Det støver noe voldtsomt og bør tenkes på.. Ellers om dere skal beholde dagens vegg og kun legge nytt gulv eks går det helt fint å bo hjemme. Lykke til med nytt kjøkken! (Beklager evt skriveleif, sliter litt med det). Anonymkode: ba1e8...231 4
BMF Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 1 kveld på å rive ned kjøkken, 2 dager med montering av alt av skrog, skuffer ol. De 2 dagene brukte elektrikeren til å legge inn ny kurser og spottere, komplett kjøkken montert på 2 dager. Flislegging 1 dag. Kjøkken 70.000 på IKEA ferdig bært inn i leiligheten, hvitevarer ca 75.000, elektriker 20.000 (inkl nytt sikringsskap pluss noen nye kontakter, rørlegger 10.000 som var inkl kranen. vi byttet også ut gulvet, så jeg tok ikke med tid/beløp på det.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #16 Skrevet 26. november 2020 Det kommer helt an på hvilket kjøkken du velger og hva som skal gjøres i rommet utenom. Nytt elektrisk? Nye rør? Nytt gulv? Sparkle og male vegger? Ferdigmonterte skrog? Forhåndslimt vask? Proffe montører setter opp kjøkkenet på 2 dager. Men alt rundt tar tid og skal du montere et ikea kjøkken selv må du nok beregne mer tid. Anonymkode: 70617...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå