AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg spurte om vi kunne ta det i morgen da jeg er sliten etter å ha jobbet fra 0630 til 2200. Måtte ta det nå, lenge til forfallsdato. Snakk om 300 kr. Han mente jeg betalte den to ganger ble sur og gikk. Er dette grei oppførsel? Anonymkode: d71fe...bed
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte om vi kunne ta det i morgen da jeg er sliten etter å ha jobbet fra 0630 til 2200. Måtte ta det nå, lenge til forfallsdato. Snakk om 300 kr. Han mente jeg betalte den to ganger ble sur og gikk. Er dette grei oppførsel? Anonymkode: d71fe...bed Altså, tipper du vet svaret på det selv. Anonymkode: 44f89...dbc 7
petterm Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte om vi kunne ta det i morgen da jeg er sliten etter å ha jobbet fra 0630 til 2200. Måtte ta det nå, lenge til forfallsdato. Snakk om 300 kr. Han mente jeg betalte den to ganger ble sur og gikk. Er dette grei oppførsel? Anonymkode: d71fe...bed Ikke greit å bli sur. Hvis du har lagt den inn på forfall så kan du bare slette den ene betalingen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Klarer han ikke betale regninger selv? Anonymkode: 23a64...e15 29
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Trenger hjelp til å betale regninger i 2020? Med mindre man er 90 år så er vel det nok til å snu i døra Anonymkode: b4853...3bf 9
mjauritz Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Alle kan havne i den feilet at man faktisk manglet 300,-. Det har skjedd med meg også før (ikke etter jeg begynte å jobbe fulltid, men som student og i litt ustabil arbeidssituasjon kunne slikt faktisk skje. Ikke døm folk, da, det kan skje den beste). Så lenge det ikke er gjentagende at han ikke betaler regningene så syntes jeg ikke det er en big deal. Da kan det hende at han ble skikkelig flau over å skulle spørre deg om hjelp, og når du betalte dobbelt tenkte han kanskje at han skulle skylde deg 600,- som han ikke hadde. Hva vet jeg, men jeg kan jo forstå at hvis han allerede er stresset og flau og kanskje har måtte tenke både 1 og 2 ganger over å spørre deg, så kan en sånn feil være litt... irriterende? Hvis dette er noe som skjer ofte, da er det gjerne en annen sak 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Altså, nei, men mange kan vel bli litt stresset hvis noe slikt skjer, og da er man ikke alltid rasjonelle. Meg og ei venninne skulle bestille flybilletter en gang og bestilte feil dato, og da ble stemningen ganske amper fordi vi begge ble stressa og mente den andre var den som trykka feil. Men vi roet oss jo ned igjen da vi fikk kansellert, og er fortsatt gode venner. Så det må jo ikke nødvendigvis bety at han er en drittperson (selv om 300 kroner er en litt liten sum å bli opprørt over, med mindre dere sliter økonomisk). Anonymkode: 20d91...81a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, nei, men mange kan vel bli litt stresset hvis noe slikt skjer, og da er man ikke alltid rasjonelle. Meg og ei venninne skulle bestille flybilletter en gang og bestilte feil dato, og da ble stemningen ganske amper fordi vi begge ble stressa og mente den andre var den som trykka feil. Men vi roet oss jo ned igjen da vi fikk kansellert, og er fortsatt gode venner. Så det må jo ikke nødvendigvis bety at han er en drittperson (selv om 300 kroner er en litt liten sum å bli opprørt over, med mindre dere sliter økonomisk). Anonymkode: 20d91...81a Har ikke felles økonomi. Jeg spurte først om vi kunne vente da jeg er så sliten etter jobb. Betalte fra hans konto, ikke min.Han ble også sur da jeg spurte om vi kunne vente til i morgen. Anonymkode: d71fe...bed
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke felles økonomi. Jeg spurte først om vi kunne vente da jeg er så sliten etter jobb. Betalte fra hans konto, ikke min.Han ble også sur da jeg spurte om vi kunne vente til i morgen. Anonymkode: d71fe...bed Men hvorfor må du hjelpe han med det? Uansett, det høres lite ut å bli sur for. Anonymkode: 770eb...30f 5
Kenelz Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har ikke felles økonomi. Jeg spurte først om vi kunne vente da jeg er så sliten etter jobb. Betalte fra hans konto, ikke min.Han ble også sur da jeg spurte om vi kunne vente til i morgen. Anonymkode: d71fe...bed Men hvorfor måtte DU gjøre det? Hans konto = Kan gjøre det selv. Oppførselen hans = Hahahh, adios. 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 Høres ut som at han trenger støttekontakt og økonomisk verge Anonymkode: 1a8b1...bca 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som at han trenger støttekontakt og økonomisk verge Anonymkode: 1a8b1...bca Han er ikke norsk. Bodd her i mange år, men mye han ikke klarer/skjønner Mulig han gikk fordi han følte seg dum? Uansett synes ikke jeg det er ok å bli sur for så lite. Anonymkode: d71fe...bed 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han er ikke norsk. Bodd her i mange år, men mye han ikke klarer/skjønner Mulig han gikk fordi han følte seg dum? Uansett synes ikke jeg det er ok å bli sur for så lite. Anonymkode: d71fe...bed De betaler vel regninger i andre land? Nettbank er ikke akkurat en norsk oppfinnelse Anonymkode: 1a8b1...bca 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Skal godt gjøres å Betale en regning to ganger i dag.. Anonymkode: 6bd5a...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han er ikke norsk. Bodd her i mange år, men mye han ikke klarer/skjønner Mulig han gikk fordi han følte seg dum? Uansett synes ikke jeg det er ok å bli sur for så lite. Anonymkode: d71fe...bed Da får du lære han slik at han blir selvstendig. Når du er uthvilt og opplagt selvfølgelig. Anonymkode: 23a64...e15 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #18 Skrevet 25. november 2020 Like sur enda. Ba han sjekke nettbanken, i og med han beskylder meg. Men, det trenger han ikke da han er sikker. Han skulle aldri be meg om hjelp igjen. Anonymkode: d71fe...bed
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #19 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Like sur enda. Ba han sjekke nettbanken, i og med han beskylder meg. Men, det trenger han ikke da han er sikker. Han skulle aldri be meg om hjelp igjen. Anonymkode: d71fe...bed Det er jo bra at han har tenkt å klare det selv heretter. Og er det betalt to ganger får han ringe og be om penger tilbake. Siden det er en regning er det et firma han kan ringe til, og de gir igjen overbetalinger. Anonymkode: 18137...d5c 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #20 Skrevet 25. november 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Han er ikke norsk. Bodd her i mange år, men mye han ikke klarer/skjønner Mulig han gikk fordi han følte seg dum? Uansett synes ikke jeg det er ok å bli sur for så lite. Anonymkode: d71fe...bed Han har bodd her i mange år, og dette er hans første regning? Anonymkode: 644e6...75a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå