Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være astrolog, og samtidig tro jorda er flat og dekket av en kuppel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Isambard skrev (2 timer siden):

Nei. Man visste ikke at månen var en klode med fjell før Gallileo så på den med kikkert. De trodde himmellegemer var perfekte kuler eller skiver, og helt forskjellig fra ting på jorden. 

De visste i alle fall ikke hva solen var. De kjente ikke til kjernefysikk.

De trodde også månen og solen var like store. 

Feil.

Anonymkode: d1291...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Feil

Hvilken dyp vitenskapelig analyse. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

om du har et åpent sinn mr korinter så er dette grunnleggende mekanikk egentlig, at stjernhimmelen er den samme. Derimot: om du har et lukket sinn så er det ikke så enkelt å ta til seg kunnskap, og fristende å holde seg i konspirasjonsteoriene om at Nasa etc skal lure oss. Altså nasa, + alle andre astronomer og fysikere i hele verden, samt alle hobbyastronomer - alle sammen har gått sammen om å narre oss. Sannsynlig?

Anonymkode: 7c1ef...94a

Jeg holdt til samme forståelse som deg for ikke menge år tilbake. Jeg var åpen for ny informasjon og beviser (åpent sinn). Om noe (forståelsen av kosmos) er pensum samme om man er i første klasse på barneskolen eller om man tar en Phd i astrofysikk eller what not betyr ikke at alle vet hva de snakker om, bare at det er det de har lært hele livet av forskjellige grader indoktrinering på skolen. Akkurat som læreren bare lærer bort det de må (fra pensum som er bestemt), betyr ikke at læreren er i en konspirasjon med noen (eller vet hva de snakker om). På samme viset går det helt til man kommer til de som påstår de vet fordi de har sett det selv osv slik som NASA astronauter (som henger i seler). 

Om du velger å holde til det du har blitt opplært i, så er det ditt valg, men kom ikke til meg å si at jeg er den som har et lukket sinn som kan ta til meg ny lære ved gitt bevis. Jeg er åpen for å skifte meninger om alt jeg har blitt lært på skolen ved gitt bevis for at det er indoktrinering av ting som ikke stemmer i virkeligheten, men bare på papiret. 

Du tror kanskje på månelandingen også? Kanskje du er er åpen for å se denne om du har et åpent sinn som du mener:

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 22.52):

Astrologi er troen på at menneskers skjebne og hendelser på jorda kan fortolkes eller påvirkes av himmellegemenes posisjon i forhold til hverandre. 

Lurer litt på hvordan dette kan kombineres med troen på at jorda er flat, at jorda er dekket av en glasskuppel, at solen og månen er lokale, og at andre planeter og stjerner ikke eksisterer?

Hvordan er det mulig?

Anonymkode: e59d5...b15

Hvem kombinerer dette da, siden du spør?

Astrolog er likestilt med annen tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...