Tyv1 Skrevet 25. november 2020 #21 Skrevet 25. november 2020 (endret) 1 korinter 15:1-4 skrev (1 time siden): Nei, det stemmer ikke. Stjernene skulle vert helt andre på nattehimmelen som er vendt i forskjellige retninger om vi forflytter oss rundt solen i løpet av ett år. Men vi ser de samme stjernene hele året, og polaris er i senter. Derfor er det ikke overaskende om astrologer (som studerer hvordan stjernene beveger seg) stusser, og heller tror på den gamle kosmologiske forståelsen med hvelving osv. De har nok muligens også blitt oppmerksom på propagandaen fra NASA. Hva er det som ikke stemmer? Altså... Hvordan ser vi de samme stjernene hele året? Du kan foreta et eksperiment på egen hånd som illustrerer dette. Finn deg en stor flate. Plasser noe i midten og beveg deg rundt dette i en stor sirkel. Snurr i tillegg rundt din egen akse hele tiden og se opp. Du beveger deg nå på akkurat samme måte som Jorda går rundt sola. Dersom du er innendørs så vil du se taket hele tiden. Du ser ikke gulvet eller veggene. Hvis du i tillegg setter en prikk i taket og ser på den mens du gjør denne øvelsen så vil du ( i tillegg til å bli en smule kvalm) se at alt dreier rundt denne prikken. Prikken i dette tilfellet illuderer Nordstjernen (Polaris). Setter du opp kameraet utendørs en natt noen timer så ser du den effekten tydelig på dette bildet. Endret 25. november 2020 av Tyv1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #22 Skrevet 25. november 2020 2 hours ago, 1 korinter 15:1-4 said: Nei, det stemmer ikke. Stjernene skulle vert helt andre på nattehimmelen som er vendt i forskjellige retninger om vi forflytter oss rundt solen i løpet av ett år. Men vi ser de samme stjernene hele året, og polaris er i senter. Derfor er det ikke overaskende om astrologer (som studerer hvordan stjernene beveger seg) stusser, og heller tror på den gamle kosmologiske forståelsen med hvelving osv. De har nok muligens også blitt oppmerksom på propagandaen fra NASA. Her er og en video om du har et åpent sinn: om du har et åpent sinn mr korinter så er dette grunnleggende mekanikk egentlig, at stjernhimmelen er den samme. Derimot: om du har et lukket sinn så er det ikke så enkelt å ta til seg kunnskap, og fristende å holde seg i konspirasjonsteoriene om at Nasa etc skal lure oss. Altså nasa, + alle andre astronomer og fysikere i hele verden, samt alle hobbyastronomer - alle sammen har gått sammen om å narre oss. Sannsynlig? Anonymkode: 7c1ef...94a 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #23 Skrevet 25. november 2020 Midgard skrev (2 timer siden): Det som ville vært overraskende er 1. At astrologer faktisk studere hvordan stjerne beveger seg 2. Fra 1. At de konkluderer med at de IKKE beveger seg (Du vet vel at astrologi bare er humbug, sprøyt og vas, uten rot i virkeligheten) I India er astrologi vitenskap. Tror du må sette deg litt mer inn i det for å konkludere som du gjør. Vet du noe om astrologi? Men jeg skal medgi at det er ingen eksakt vitenskap, da det er mye tolking av energier som er involvert i det. Hvilken energi Mars sender ut som er forskjellig fra Venus, er det selvsagt vanskelig å måle vitenskapelig. Visste du forresten at astrologer har ventet på 2020 med skrekkblandet spenning? Om man googler astrologi og 2020 kan man finne artikler fra før dette året der det står at energiene er veldig like de som har vært under verdenskriger. Det er mange astrologer som har skrevet artikler om dette. Kan forresten nevne at i de Indiske Vedaene finner man indikasjoner på at de har visst i tusener av år at jorda er rund og går rundt sola. Samtidig som at astrologiens opprinnelse er svært knyttet til India. http://www.vedicpress.com/the-earth-is-round-in-the-vedas/ https://stoicsadhu.com/history-of-spherical-earth-idea-in-india/ Jeg stiller meg også helt uforstående til at en astrolog kan mene jorden er flat. Det gir ingen mening. Anonymkode: d1291...d62
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #24 Skrevet 25. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: I India er astrologi vitenskap. Tror du må sette deg litt mer inn i det for å konkludere som du gjør. Vet du noe om astrologi? Men jeg skal medgi at det er ingen eksakt vitenskap, da det er mye tolking av energier som er involvert i det. Hvilken energi Mars sender ut som er forskjellig fra Venus, er det selvsagt vanskelig å måle vitenskapelig. Visste du forresten at astrologer har ventet på 2020 med skrekkblandet spenning? Om man googler astrologi og 2020 kan man finne artikler fra før dette året der det står at energiene er veldig like de som har vært under verdenskriger. Det er mange astrologer som har skrevet artikler om dette. Kan forresten nevne at i de Indiske Vedaene finner man indikasjoner på at de har visst i tusener av år at jorda er rund og går rundt sola. Samtidig som at astrologiens opprinnelse er svært knyttet til India. http://www.vedicpress.com/the-earth-is-round-in-the-vedas/ https://stoicsadhu.com/history-of-spherical-earth-idea-in-india/ Jeg stiller meg også helt uforstående til at en astrolog kan mene jorden er flat. Det gir ingen mening. Anonymkode: d1291...d62 Christian Paaske gjør nettopp det. Han er i dag praktiserende astrolog og astrologisk fagredaktør i magasinet Medium siden 2007. Samtidig er han 100% sikker på at jorda er flat og er dekket av en kuppel. Anonymkode: e59d5...b15
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #25 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Astrolog kan alle kalle seg. Er ingen utdanning eller beskyttet tittel. Idioter finnes overalt Anonymkode: 03567...4f8 Likevel kan man nå ta dette tullestudiet med støtte fra lånekassen. Ikke mange måneder siden jeg leste det. Anonymkode: b2110...cad
Midgard Skrevet 25. november 2020 #26 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg stiller meg også helt uforstående til at en astrolog kan mene jorden er flat. Det gir ingen mening Om noe er vitenskap har ingenting med hvilket land det snakkes om. Astrologi er ikke vitenskap. Det gir ingen mening å mene jorden er flat punktum. Og det har ingenting med astrologi å gjøre 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #27 Skrevet 25. november 2020 Midgard skrev (5 minutter siden): Om noe er vitenskap har ingenting med hvilket land det snakkes om. Astrologi er ikke vitenskap. Det gir ingen mening å mene jorden er flat punktum. Og det har ingenting med astrologi å gjøre Sa du, som har studert astrologi hvor lenge...? Anonymkode: d1291...d62
Midgard Skrevet 25. november 2020 #28 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): året der det står at energiene er veldig like de som har vært under verdenskriger Hvilke energier ? Hva er måleenheten ? Hvor mye energi er det ? Hva brukes til å måle disse energiene ? Hvordan kalibrere man instrumentene ? Hva var energien i 1910 og hva var den i årene frem til i dag. Hvordan har du belegg for å si dette? Ser du litt hvorfor det ikke er vitenskap nå ? 1
Midgard Skrevet 25. november 2020 #29 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa du, som har studert astrologi hvor lenge...? Anonymkode: d1291...d62 Jeg har studert vitenskap ikke astrologi. Du vet... du kan ikke kalle vitenskap selv om du ønsker det skal være det.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #30 Skrevet 25. november 2020 Midgard skrev (7 minutter siden): Jeg har studert vitenskap ikke astrologi. Du vet... du kan ikke kalle vitenskap selv om du ønsker det skal være det. Se der ja, du mener mye om noe du ikke vet noe om. Syns du det er en vitenskapelig fremgangsmåte? Anonymkode: d1291...d62
Midgard Skrevet 25. november 2020 #31 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Se der ja, du mener mye om noe du ikke vet noe om. Syns du det er en vitenskapelig fremgangsmåte? Anonymkode: d1291...d62 For det første er det ikke sant. For det andre er det totalt irrelevant. Svar nå heller på de spørsmålene om energier som du MÅ ha kjennskap til og svar på, om det er vitenskap. En enkel test som vi begge allerede vet svaret på.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #32 Skrevet 25. november 2020 Midgard skrev (7 minutter siden): For det første er det ikke sant. For det andre er det totalt irrelevant. Svar nå heller på de spørsmålene om energier som du MÅ ha kjennskap til og svar på, om det er vitenskap. En enkel test som vi begge allerede vet svaret på. Nei det er faktisk ikke irrelevant at man uttaler seg så sterkt om noe og ikke vet en dritt om det, og så forventer å bli tatt alvorlig. Anonymkode: d1291...d62
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #33 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Christian Paaske gjør nettopp det. Han er i dag praktiserende astrolog og astrologisk fagredaktør i magasinet Medium siden 2007. Samtidig er han 100% sikker på at jorda er flat og er dekket av en kuppel. Anonymkode: e59d5...b15 Ja og dette finner jeg helt uforståelig. Han må vite lite om røttene til astrologien. Anonymkode: d1291...d62
Midgard Skrevet 25. november 2020 #34 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei det er faktisk ikke irrelevant at man uttaler seg så sterkt om noe og ikke vet en dritt om det, og så forventer å bli tatt alvorlig. Anonymkode: d1291...d62 Jo det er det. Det er ikke jeg som avgjør om det er vitenskap eller ikke. Alt jeg sier og gjør vil ikke få astrologi til å bli mer (eller mindre) vitenskap. Hvorfor det ikke er vitenskap tror jeg du er smertelig klar over. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #35 Skrevet 25. november 2020 Midgard skrev (59 minutter siden): Jo det er det. Det er ikke jeg som avgjør om det er vitenskap eller ikke. Alt jeg sier og gjør vil ikke få astrologi til å bli mer (eller mindre) vitenskap. Hvorfor det ikke er vitenskap tror jeg du er smertelig klar over. I India har de avgjort at det er vitenskap. Kanskje de som har vært involvert i den avgjørelsen faktisk vet hva astrologi er. Anonymkode: d1291...d62
Midgard Skrevet 25. november 2020 #36 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): I India har de avgjort at det er vitenskap. Kanskje de som har vært involvert i den avgjørelsen faktisk vet hva astrologi er. Anonymkode: d1291...d62 Problemet er at de ikke vet hva vitenskap er. Astrologi følger ikke den vitenskapelige metode men snarere oppdiktet sprøyt. Det at du ikke har mulighet til å forsvare påstandene dine vedr. disse energiene du nevnte tidligere bare understreker dette. 1
Isambard Skrevet 25. november 2020 #37 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sa du, som har studert astrologi hvor lenge...? Anonymkode: d1291...d62 Ingen fornuftige mennesker studerer astrologi. Det er en fjollete overtro. Jeg skal ikke klandre de som trodde på det for 3000 år siden, men de ante jo ikke hva sola og månen var. 1
Isambard Skrevet 25. november 2020 #38 Skrevet 25. november 2020 1 korinter 15:1-4 skrev (7 timer siden): Man ser slett ikke samme stjernehimmelen sommer vinter og vår. Om høsten står Svanen i sør. På vinteren Orion. På våren Løven. Den som har laget illustrasjonen og stiller spørsmålet er ubegripelig kunnskapsløs. 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #39 Skrevet 25. november 2020 Isambard skrev (20 minutter siden): Ingen fornuftige mennesker studerer astrologi. Det er en fjollete overtro. Jeg skal ikke klandre de som trodde på det for 3000 år siden, men de ante jo ikke hva sola og månen var. Astrologene som levde for 3000 år siden visste godt hva sola og månen var. Anonymkode: d1291...d62
Isambard Skrevet 25. november 2020 #40 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Astrologene som levde for 3000 år siden visste godt hva sola og månen var. Anonymkode: d1291...d62 Nei. Man visste ikke at månen var en klode med fjell før Gallileo så på den med kikkert. De trodde himmellegemer var perfekte kuler eller skiver, og helt forskjellig fra ting på jorden. De visste i alle fall ikke hva solen var. De kjente ikke til kjernefysikk. De trodde også månen og solen var like store. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå