philippa starck Skrevet 4. august 2005 #1 Skrevet 4. august 2005 Ble litt overrasket idag - jeg kjenner en dame gjennom treningen. "Kjenner" som man bare gjør det på et treningssenter. Jeg var sikker på at denne damen var høyt utdannet, med en eller annen høy stilling i et solid firma. Men da jeg gikk på Rema for å handle - så treffer jeg damen i fruktdisken i Remauniform! Jeg ble faktisk utrolig overrasket! Snakk om å dømme folk! Jeg har også opplevd en annen jeg "kjenner" og som jeg var OVERBEVIST om var sykepleier også jobbet i matvarebutikk. Og en gang på tv så jeg en fyr ble intervjuet, og tenkte at han var en litt sånn dum bolekis.....og så viser det seg at fyren er professor i kiropraktikk!! Hender det at dere har oppfatninger om folk som viser seg å være feil?
Alterna Skrevet 4. august 2005 #2 Skrevet 4. august 2005 I mitt yrke har jeg lært å ALDRI dømme folk av utseende - de kan se ut som fattige sosialklienter mange av de - men så viser det seg å være heelt motsatt! (rike eller et skikkelig bra betalt yrke..) Aldri, aldri døm noen på forhånd - førsteinntrykket stemmer ikke alltid!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #3 Skrevet 4. august 2005 Jeg har også et yrke der man skal passe seg for å dømme folk etter føsteintrykket, jeg er hotellresepsjonist. Men etterhvert utvikler man jo en slags magefølelse, som stort sett slår til, men ikke alltid, desverre. Noen ganger oppdager man at de man trodde var ærlige, skikkelige folk, driter i sengene og tømmer minibaren og stikker fra regninga. Andre, som kan se rufsete ut, eller ser ut som kjeltringer, kan vise seg å være hyggelige, fredelige og ærlige gjester. Har oppdaget at bikere, som jo kan se litt skumle ut, er svært så skikkelige mennesker. Aldri noe tull med de, her på huset i alle fall!
Bønna Skrevet 4. august 2005 #4 Skrevet 4. august 2005 Andre, som kan se rufsete ut, eller ser ut som kjeltringer, kan vise seg å være hyggelige, fredelige og ærlige gjester.← Hvis du er en kjeltring, er det ganske dumt å lage seg et utseende som en kjeltring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå