AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Lang historie kort, mine barn er for store for dette men det blir visst ramaskrik om ikke den forbaska alven finner på hyss i år også! 🙄 (Egentlig så koser jeg meg like mye med dette og i år trenger vi i hvert fall noe artig å lysne opp dagene med) Jeg trenger hjelp til påfunn! Er det noen som har noen gode ideer? Jeg poster min liste med 'pranks' om det er andre som trenger tips. Mange av de er fra pinterest og noen av de kan jeg resirkulere men jeg skulle hatt noen spreke nye... Akkurat nå sitter alven i karantene frem til 1 desember... 1. -Sitte fast i støvsugeren 2. -Lage en løype fra rommene med alle skolebøkene (floor is lava) 3. -Tegne kryssord eller rebus med whiteboard tusjer på oppvaskmaskinen 4. -Brun sjokolademelk i melkekartongen eller en annen farge 5. -Sitte fast i en krukke 6. -Skrive alv med cheerios på gulvet eller kjøkkenbenken 7. -Tre cheerios på julesnøre og lage juletrepynt 8. -Bowle med marshmallows 9. -Pakke inn pennalene/skolesekken/skolebøkene 10. -lage en «løype» i huset med dopapir (over lamper, oppi taket) 11. -Lage en do i klesskapet 12. -ta selfies og legge seg som skjermsparer på telefonene/pads 13. -Pynte og gjemme seg i arekapalmene 14. --legge seg mellom to brødskiver 15. -Lime seg opp på vinduet med juletape: klatrevegg 16. -Tegne minions på bananer 17. Lage halloween pynt med clementiner 18. -tegne nisseluer på dorullen 19. -Klippe fancy mønster i dorullen 20. -lage en trusehuske fra dørkarmen 21. -lage et dorulltårn, pynte med glitter 22. -lage en hytte med stoler og tepper 23. -pakke inn juletreet 24. -lage en handlelapp/ønskeliste 25. -Sitte i en strandstol med strandstæsj og paraplydrink under stålampa 26. Sitte i dusjen med dykkemaske 27. skrive snille barn på speilet med tannkrem 28. Spille tre på rad med marshmallows 29. Lage alvejuice og selge dette...(la det se ut som om alven har tisset i glassene) 30. Smelte hvit sjokolade og få det til å se ut som alven smeltet snømannen med hårføner 31. Bytte ut matpakkene med matpakker med stein 32. Pakke in doringen med gladpak 33. Grille marshmallows over et lys 34. Fiske i en krukke med fiskekjeks 35. Ta alven til fange av lego figurer og lage en battle 36. Bygg to marsmallowmurer og sett leker bak hver mur. Ha snøballkrig. 37. Dra frem julepynten og pynt alle sine jakker 38. Strø ut mel på benken og lag en snøengel 39. Legge alven inni en dorull og rulle den ned trappa 40. Siste dag: Snøspray – spraye omrisset av alven på vinduet og si hade bra Anonymkode: dc1b6...9fa
Kala Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Første gangen her. Om ikke lenge kommer nissen i posten. Må sone ferdig karantenen sin. Første dag i desember har han brutt seg ut av karanteneburet og forsvunnet. 1.Nissem har redd opp dukkesengen, og lagt seg til rette med eventurbok 2. Nissen har stelt i stand hjemmekino med snop 3.nissen kommer med nye tannbørster, og beskjed om å pusse tennene 4. Nissen har dratt frem bakestæsj 5.egg med litterstrø før bhg og skole, som senere har blitt kinderegg 6. Nissen har dratt på miniferie, kansje har han lagt igjen et lite oppdrag til ungene 7. Nissen har leket seg med ungenes bamser/lego whatever. 8. Lekene har arrestert nissen. Bare noen ideer. Det må bli litt etter hva vi har tid og ork til 😊
Arkana Skrevet 25. november 2020 #3 Skrevet 25. november 2020 (endret) Ja, vi har holdt på med dette noen år, synes det er gøy. I år får alven en venn med seg så 1. desember skal begge sitte på en huske som henger fra taklampa på stua. (Husken er fra Celis.no, de har en del annet alvestæsj også for de som liker sånt.) Noen av våre idéer (har ikke lest tråden nøye så mulig jeg gjentar ting som allerede har blitt nevnt). - snøengler i mel på benken - har tegnet minions på alle bananene i fruktskålen eller bare morsomme ansikter på annen frukt - sitter med kosedyr rundt seg og leser eventyr for dem - spiller twister med vennen sin eller andre kosedyr (jeg skal tegne et twister-spill på et ark så det blir passe størrelse) - alven er fanget i telefonen (jeg bruker en av barnas mobiler og tar bilde av alven med teksten "Hjelp meg ut herfra!" og setter det som bakgrunnsbilde og sier ingenting før de oppdager det selv) - de har tatt bilder av hverandre i den kombinerte printeren/scanneren (jeg tenker at den ene ligger oppå scanneren, den andre står på siden og trykker på knappen og så ligger det et bilde ved siden av) - alven har laget minipannekaker om natten (jeg lager faktisk røre og steker minipannekaker og det er skitten bolle, visp, eggeskall, en veltet (tom) melkekartong og meldryss på benken, alven sitter ved siden av stekepannen med stekespade, noen pannekaker i pannen og resten i en haug på en liten tallerken) - har laget skotog gjennom stua - har gjemt småsjokolader rundt om i huset, sitter på bordet med en av sjokoladene og en lapp hvor det står "Jeg har gjemt X slike rundt i huset, kan dere finne alle?" - har tegnet snølandskap av barberskum på baderomspeilet - har skrevet morsomme beskjeder med whiteboardpenner (eller feks. leppestift) på baderomspeilet og sitter ved siden av med en penn i armene - har stjålet dagens kalendergave og barna må finne den (alven henger da på dagens knagg) - vi har en stor Halloweenedderkopp, den kommer til å henge fra taklampa med alven surret inn i "spindelvev" (dvs tynt garn) hengende under - barna står opp til stua fylt av ballonger, alven er i en av dem, noen av de andre er tomme og noen er fylt med godteri. Jeg har sett andre gjøre noe lignende med opp-ned pappkopper - den ene alven pakker den andre inn i gavepapir - alven sitter i sofaen med fjernkontroll i den ene hånden og popcorn ved siden av seg og har hatt filmkveld - alven sitter på vasken og har surret seg fast i tanntråd - alven er forkjølet, den ligger i en dukkeseng med paracet, termometer, sammenkrøllede papirlommetørkler og halspastiller ved siden av (gir deg fri et par dager, eller så lenge du vil den skal være syk) - alven har gjemt seg inni Mr Potato Head (bare hodet stikker ut av lokket på ryggen) - har laget snømann av tre doruller oppå hverandre, jeg laget nese av oransje papir og øyne av svart papir, alven sitter oppi den øverste dorullen - har stablet hermetikkbokser oppå hverandre og står øverst for å rekke opp til benken og pepperkakeboksen - fisker gullfisksnacks ut av en bolle med en liten fiskestang (trenger ikke være annet enn en grillpinne eller blyant med litt tråd festet til) - spiller scrabble med dukker/bamser og alle ordene er enten juleord eller "stygge"/morsomme ord - alven har dekket frokostbord under bordet Endret 25. november 2020 av Arkana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå