Gå til innhold

Har fått ny kjæreste og vi har bare kjent hverandre i noen mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ganske kjapt kjærester og har truffet hverandre nesten hver dag i løpet av disse mnd. 

Vi har hatt det fint sammen og han har mange gode sider og er veldig snill, har hjulpet meg mye, spandabel og ellers generelt veldig omtenksom. 

MEN, vi har hatt ett par diskusjoner og de liker jeg virkelig ikke. Måten han prater til meg på (overkjører meg veldig, ber meg dra, «hold kjeft» og ellers en ganske aggressiv fremtoning med å reise seg opp og stå å peke mot meg). Blikket hans gjør meg også litt redd så jeg føler meg litt utrygg og syns det er veldig ubehagelig. 

Jeg merker at den siste diskusjonen vår sitter enda i meg selv om vi egentlig har «gjort opp» og jeg klarer ikke å være like hevngivende som før. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men vil vel bare høre hvordan dette høres ut fra «utsiden»? 

Anonymkode: 34e87...e74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri orket. Ikke sunn dynamikk.

Anonymkode: f99c9...4b8

• Liker 11
Skrevet

Hva diskuterer dere ? Noe banalt eller viktige saker for deg?

Skrevet

Hadde gjort meg veldig ukomfortabel også! Hva slags diskusjoner er det snakk om? Eller er det egentlig krangler?

Anonymkode: f7d0d...422

• Liker 1
Skrevet

Høres skremmende ut. 

Hadde gått fra han LETT. 

• Liker 2
Skrevet

Nei altså hva i alle dager. Jeg elsker å diskutere, men når det blir slik usakligheter og så tidlig, hvor han ber deg om å dra og reiser seg og peker på deg... nei, bare neiii

Anonymkode: 9ae02...2e4

• Liker 6
Skrevet

Nei uff. Tenk hvor mye verre det kan bli når han blir komfortabel i forholdet. 

Anonymkode: 17784...f6e

• Liker 6
Skrevet

Høres skremmende ut. Jeg vokste opp med foreldre som kranglet på en veldig aggressiv og høylytt måte da jeg var barn, noe jeg syntes var forferdelig ekkelt. Var i et forhold med en sånn en for en del år siden også, og ble ganske psykisk nedbrutt etter hvert. Er glad jeg kvittet meg med han til slutt, og fant meg en fantastisk, god og ikke minst rolig mann som det går an å være uenig med, men løse uenigheten med en rolig samtale hvor vi behandler hverandre med respekt. Poenget mitt er at du heller bør gå tidlig når du har muligheten, fremfor å bli i det forholdet som mest sannsynlig bare vil bli verre med tiden. Og for all del, gå før det blir aktuelt med hus, barn og denslags.

Anonymkode: 24f95...e80

• Liker 7
Skrevet

Si til han at det der skjønner han helt sikkert at er en dealbreaker for deg, og spør om det er noe han klarer å endre på. 

Er han ikke villig til det så stikker du. Hvis ikke blir det jo sånn at du alltid vil jatte med fordi han blir ubehagelig når dere diskuterer. Kuet på en måte..

Anonymkode: 4461a...34c

• Liker 5
Skrevet

Personlig har jeg ikke god erfaring med menn som er veldig på, snille og skandale samtidig som de hisser seg opp. Er en veldig manipulerende væremåte. De gir deg liksom i overdose på den ene siden, og så skaper de skyldfølelse og redsel på den andre. De kommer også ofte tidlig med ultimatumer (som i seg selv er stort varselstegn). De vil gjerne tilbringe ALL tid med deg, men det er en måte å isolere deg fra andre og gjøre deg avhengig av dem. 

Jeg synes det du skriver ikke høres helt bra ut. Vær i det minste litt ekstra på vakt. 

Anonymkode: 6bdfb...89e

• Liker 4
Skrevet

Sånn begynte det med meg og eksen. 5 år senere endte det med gjeld, brukne ben, isolasjon og ødelagte vennskap/familie. 

Stikk, jeg mener det, han der er ikke normal eller stabil. 

Anonymkode: b53de...8bd

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Personlig har jeg ikke god erfaring med menn som er veldig på, snille og skandale samtidig som de hisser seg opp. Er en veldig manipulerende væremåte. De gir deg liksom i overdose på den ene siden, og så skaper de skyldfølelse og redsel på den andre. De kommer også ofte tidlig med ultimatumer (som i seg selv er stort varselstegn). De vil gjerne tilbringe ALL tid med deg, men det er en måte å isolere deg fra andre og gjøre deg avhengig av dem. 

Jeg synes det du skriver ikke høres helt bra ut. Vær i det minste litt ekstra på vakt. 

Skulle stå spandable, ikke skandale... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått jo før jo heller.

Anonymkode: 043e4...864

• Liker 3
Skrevet

Dere krangler sånn allerede, nå midt i de månedene hvor dere skal være mest forelsket? 

Nei, det hadde jeg ikke tatt som et godt tegn. 

Anonymkode: 83672...bec

• Liker 3
Skrevet

Gå nå før du ikke lenger kan gå..

Anonymkode: d8248...582

• Liker 1
Skrevet

Løp før det er for sent, og aldri se deg tilbake. Flere menn der ute som ikke skremmer kjæresten sin. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble ganske kjapt kjærester og har truffet hverandre nesten hver dag i løpet av disse mnd. 

Vi har hatt det fint sammen og han har mange gode sider og er veldig snill, har hjulpet meg mye, spandabel og ellers generelt veldig omtenksom. 

MEN, vi har hatt ett par diskusjoner og de liker jeg virkelig ikke. Måten han prater til meg på (overkjører meg veldig, ber meg dra, «hold kjeft» og ellers en ganske aggressiv fremtoning med å reise seg opp og stå å peke mot meg). Blikket hans gjør meg også litt redd så jeg føler meg litt utrygg og syns det er veldig ubehagelig. 

Jeg merker at den siste diskusjonen vår sitter enda i meg selv om vi egentlig har «gjort opp» og jeg klarer ikke å være like hevngivende som før. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget men vil vel bare høre hvordan dette høres ut fra «utsiden»? 

Anonymkode: 34e87...e74

Tenk å leve sammen med en sånn mann resten av livet. Ugh! Hadde aldri klart å leve med ei dame som var slik. Kanskje greit å avslutte det imens leken forsatt er "god"? 

Skrevet

Kjærestens min kan til tider virke skummel eller aggressiv i debatt. Jeg brukte tid på å skjønne ham der. Men hold kjeft har han aldri sagt. Ingen av oss prater sånn til hverandre. Han får heller ikke si negative ting om måter jeg er på (urasjonell osv), men må forklare hva han mener og ønsker. 

Anonymkode: 4d756...f1f

• Liker 1
Skrevet

Hvordan noen er på sitt verste sier mye mer enn hvordan de er på sitt beste. Det hjelper ikke at han er søt og snill når alt går som han liker det, hvis han blir slik du beskriver når han blir sint. Snakk sammen. Er dette noe han kan ta tak i og endre? Hvis ja, gi det en sjanse, hvis nei, gå!

Anonymkode: 96347...4e3

Skrevet

Føler jeg må forsvare litt noen av de som kan bruke sånne grep i krangler, da jeg er tidenes følelsesmenneske selv, og min kjæreste og. Selv kan jeg klikke og miste kontrollen litt, samme med han, men vi er aldri fysiske eller mener det vondt. Og det vet vi jo, når alt roer seg. Tilsvarende har vi ekstremt sterk og varm kjærlighet og - beste mannen jeg har møtt. Intenst sterkt og bra. Det kan jo likevel være noe i at hvis du selv er ukomfortabel med en slik måte å uttrykke seg, burde du ta det opp med han? Ikke sikkert det oppleves like negativt for han som for deg/at dere krangler på ulike måter. Kan kanskje ha noe med hva man er vant med å gjøre. Selv ville jeg slitt mer med det motsatte feks; å liksom aldri fuele ut. Jeg trenger det litt, tror jeg. Typen og.

Anonymkode: 27ebb...939

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...