Gå til innhold

Hunden tisser på dyna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tispa mi er snart ett år. I høst har hun tisset fire ganger på dyna mi. Hun sover i den sengen hver natt. Jeg forstår ikke hvorfor hun gjør det. Hun luftes alltid rett før vi legger oss, og de fire gangene hun har tisset i senga har det skjedd før vi har sovnet. Kan det være en form for markering? Hun prøver seg stadig på å jokke på dyna også, men får ikke lov og blir stoppet. Fortvilet her 🙄

Anonymkode: 71ee1...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min unghund(tispe) plutselig begynte å tisse inne, viste det seg at hun hadde blærekatarr. Hun tisset inne en kveld i sofaen;  redde opp teppet sitt i sofaen, og så tissa ned hele teppet! 😄 Hun hadde andre symptomer også. Prøvde å tisse ute, men ga opp fort. Hun var slapp, trøtt og ville ikke ha mat. Men uansett om din hund har disse symptomene, kan du kanskje ta en tur til veterinær?

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du skal prøve å ikke ha hunden i senga di. Hun bør få sin egen plass å sove på natten. Egen seng på rommet ditt. Hvis det er markering bør det bli bedre av at hun får sin egen plass..

• Liker 1
Skrevet

Min har noen få ganger gjort det i perioden før løpetid, kan det være det som er på gang?

Anonymkode: 44b09...ecd

Skrevet

Voksne hunder som tisser inne gjør det som regel enten fordi de har et medisinsk problem (UVI el.lign) eller fordi de føler seg stresset/anspent. 

Det at hun jokker på dyna kan være et tegn på stress, så hvis en undersøkelse hos veterinær viser at hun det ikke ligger en medisinsk årsak bak, så ville jeg sett på om det er noe som kan gjøre henne urolig/stresset/anspent i situasjonen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...