AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Solarium 1 gang i mnd? 2 ganger? Vet svarene kan bli veldig individuelt, siden noen av oss blir fortere solbrent enn andre. Anonymkode: 83d2e...061
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Man kan ikke bruke solarium på en sunn måte. Anonymkode: 3f20a...ee3 11
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan ikke bruke solarium på en sunn måte. Anonymkode: 3f20a...ee3 Skrev ikke sunn, men sunnere 😁 Anonymkode: 83d2e...061
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Kanskje hver 14 dag, 10 min pr runde Anonymkode: 3f31e...ef0
Pinkee Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Det viktigste er å bruke det kort tid. Aldri mer enn 10 min har jeg hørt. Men da kan man ta 2 ganger i uka, uten særlig økt risiko. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 https://kreftforeningen.no/forebygging/sol-solarium-og-hudkreft/ Du kan få hudkreft av å sole deg i solarium. Jo mer du bruker solarium, og jo yngre du er når du begynner, desto mer øker risikoen. Det er ikke noen trygg, nedre grense for hvor mye solarium du kan ta. Anonymkode: b5447...47d 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Ordet solarium og «sunnere» hører ikke sammen i samme setning. Men det er ditt liv og din kropp. Ønsker du å øke risikoen for å få hudkreft, så er det ingen som stopper deg. Er jo det samme med røyking, man velger selv å utsette seg for ødeleggelsen. Anonymkode: 249ee...26b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skrev ikke sunn, men sunnere 😁 Anonymkode: 83d2e...061 Det blir som å kutte røyking, selvsagt er det sunnere å røyke sjeldnere. Svaret er dessverre aldri. Sjansen for hudkreft øker uansett. Anonymkode: f5c20...29c
VinterRose Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 Men å ta alt Kreftforeningen sier om solarium for god fisk blir nesten det samme som å ta alt elbilforeningen predikerer som eneste sannhet... Solaruim i moderate mengder tror jeg ikke er veldig farlig. Mange har gjort/gjør det og lever godt med det. Nå kommer det sikkert noen sinte motinnlegg, men folk får gjøre som de vil. Det er helse i nytelse og det å føle seg vel også 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 Jeg har tatt solarium i min ungdomstid og det angrer jeg så mye på, fordi jeg er redd for kreft 🥺 Mitt råd til deg TS, ikke ta solarium, ta heller selvbruning om du absolutt vil være brun. Men naturlig er penest og sunnest. Anonymkode: 257db...f32 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Ordet solarium og «sunnere» hører ikke sammen i samme setning. Men det er ditt liv og din kropp. Ønsker du å øke risikoen for å få hudkreft, så er det ingen som stopper deg. Er jo det samme med røyking, man velger selv å utsette seg for ødeleggelsen. Anonymkode: 249ee...26b En ting er hudkreft, noe annet er at du blir seende ut som en rosin, om du tar mye solarium (eller soler deg mye uten faktor). Det er solskader som gir rynker. Anonymkode: b5447...47d
LeneXCII Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men naturlig er penest og sunnest. Du vet at smaken er som baken, delt? Vis litt respekt, det som er fint for deg, behøver ikke være det for andre! 1
Lisa Rowe Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 Du vil ikke få noe resultat av å ta det såpass sjeldent, så det vil bare være en unødvendig risiko uten noe vinning. Som nevnt over så er det viktigste at du ikke ligger for lenge om gangen. Solkrem beskytter ikke i solarium på samme måte som den gjør ute i solen, så det er langt bedre å ligge i fem minutter uten solkrem, enn det er å ligge i tjue minutter med solkrem på. Jeg pleide å ta solarium to ganger i uken og lå aldri i mer enn ti minutter. Bruker selvbruning nå da det er billigere.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 VinterRose skrev (19 minutter siden): Men å ta alt Kreftforeningen sier om solarium for god fisk blir nesten det samme som å ta alt elbilforeningen predikerer som eneste sannhet... Solaruim i moderate mengder tror jeg ikke er veldig farlig. Mange har gjort/gjør det og lever godt med det. Nå kommer det sikkert noen sinte motinnlegg, men folk får gjøre som de vil. Det er helse i nytelse og det å føle seg vel også Jeg tar heller kreftforskningen for god fisk, en en tilfeldig person på kg😊 Anonymkode: 674c0...979 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 21.20): Man kan ikke bruke solarium på en sunn måte. Anonymkode: 3f20a...ee3 Dette er så sant. Jeg har nærmest aldri blitt solbrent (en gang på kanotur, og en gang i Frankrike), men har tatt solarium innimellom, aldri veldig ofte. Har fått hudkreft nå i 30-årene. Anonymkode: 7c247...32a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 VinterRose skrev (På 25.11.2020 den 14.34): Men å ta alt Kreftforeningen sier om solarium for god fisk blir nesten det samme som å ta alt elbilforeningen predikerer som eneste sannhet... Solaruim i moderate mengder tror jeg ikke er veldig farlig. Mange har gjort/gjør det og lever godt med det. Nå kommer det sikkert noen sinte motinnlegg, men folk får gjøre som de vil. Det er helse i nytelse og det å føle seg vel også Det er ikke mye helse i det å få kreft i 20-30-årene pga litt solarium! Det er bare ikke verdt det, jeg angrer så sinnsykt. Hvorfor tror du Kreftforeningen sier det de gjør? De vil selvsagt ikke at andre skal gå gjennom det samme, vi ønsker jo ikke dette for noen andre! Ikke nok med kreften i seg selv, er man heldig og overlever, må man fortsatt leve med ettervirkningene, som smerter, lymfeødem og det kjipe i f.eks å mangle en halv panne. Anonymkode: 7c247...32a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 9.56): Det blir som å kutte røyking, selvsagt er det sunnere å røyke sjeldnere. Svaret er dessverre aldri. Sjansen for hudkreft øker uansett. Anonymkode: f5c20...29c Nettopp. Stort sett går det bra med dem som har røyket også, men det er utrolig kjipt å bli blant dem det ikke går bra med. Anonymkode: 7c247...32a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 Har blitt sensetiv mot kremer etter flere års solariumsbruk. Så bruk solfaktor og minst mulig tid. Heller kremer med farge en blander inn i hudkremen Anonymkode: e09ba...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå