Gå til innhold

Barnehagen sier kun ifra når noe dårlig skjer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt måtte bytte bhg ig har gått i denne nye bhg i noen måneder. Har hatt møte og der fremhevet personen det som var negativt med han svært lite positive ting hun hadde å si. Jeg er åpen for kritikk og tok dette til meg. 
 Idag skal jeg hente sønnen min og i det jeg går i døra så brøler hun om det fæle han gjorde idag.Jeg ble satt ut,dette er ingen farlig ting,men å bli møtt på den måten aner ikke hva jeg skal si til det. Skjedd før ellers at vi kun får beskjed hvis det er noe som er dumt eller ikke bra. Om alt er gått bra sier de ingenting da må vi spørre. Er det jeg som overdriver? Jeg ønsker å bytte bhg igjen,men mannen sier jeg overdriver og ønsker ikke å utsette han for enda mere stress av å bytte,men jeg er sikkelig lei meg og paff rett og slett.

Anonymkode: f265e...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om et møte. Du kan ikke løpe videre til ny barnehage (og etterhvert skole) hver gang noe ubehagelig skjer. 

Gå i dialog med barnehagen, kan de informere deg på en annen måte? Og er det varige utfordringer barnet har? Kanskje PPT eller andre kan komme inn for å hjelpe til? 

Det viktigste i barnehagen er at barnet ditt blir godt ivaretatt og er trygg. Resten kan dere finne ut av gjennom samarbeid. 

Anonymkode: 8444f...6c0

• Liker 6
Skrevet

Dere bør få tilbakemelding om både positive og negative hendelser. Når dere kun har fått negative tilbakemeldinger er det veldig uheldig. 

Alikevel er det synd å skulle skifte miljø for barnet igjen, dere bør be om en samtale og la barnehagen få en sjanse til å bedre sin praksis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Be om et møte. Du kan ikke løpe videre til ny barnehage (og etterhvert skole) hver gang noe ubehagelig skjer. 

Gå i dialog med barnehagen, kan de informere deg på en annen måte? Og er det varige utfordringer barnet har? Kanskje PPT eller andre kan komme inn for å hjelpe til? 

Det viktigste i barnehagen er at barnet ditt blir godt ivaretatt og er trygg. Resten kan dere finne ut av gjennom samarbeid. 

Barnet er en helt normal gutt,men om han har laget drama og skreket om en leke så må hun fortelle akkuratt det negative legger alltid vekt på det. Jeg vet ikke om jeg er hårsår,men i den andre bhg var de ansatte veldig opptatt av å rose barnet det kom kritikk så klart det tåler jeg,men hovedfokuset var ros. Noe jeg ikke opplever her.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor dere måtte bytte barnehage, men tror du ikke at du kommer lengst ved å snakke med barnehagen om det du opplever? Første skritt på veien mot endring er å snakke om det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet er en helt normal gutt,men om han har laget drama og skreket om en leke så må hun fortelle akkuratt det negative legger alltid vekt på det. Jeg vet ikke om jeg er hårsår,men i den andre bhg var de ansatte veldig opptatt av å rose barnet det kom kritikk så klart det tåler jeg,men hovedfokuset var ros. Noe jeg ikke opplever her.

Skjønner, da ville jeg som sagt bedt om et møte eller en samtale. Det er lov å være ærlig og si hvordan du opplever det når hun kun sier negative ting som har skjedd. Be om positive ting også. Gjelder dette kun en ansatt, eller alle ansatte? Ta kontakt med styrer om det ikke fungerer å si ifra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner, da ville jeg som sagt bedt om et møte eller en samtale. Det er lov å være ærlig og si hvordan du opplever det når hun kun sier negative ting som har skjedd. Be om positive ting også. Gjelder dette kun en ansatt, eller alle ansatte? Ta kontakt med styrer om det ikke fungerer å si ifra. 

Dette er styreren. De andre snakker ikke kun om det er noe å klage over. Jeg tror jeg må be om et møte rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...