Gå til innhold

Jonathan eller Samuel, og evt. passende mellomnavn?

AnonymBruker

Jonathan eller Samuel  

19 stemmer

1. 1. Hvilket navn er finest. Og evt. passende mellomnavn?

• Jonathan
      12
    • Samuel
      7

Anbefalte innlegg

Jeg, min mor og far liker Jonathan. Barnefar liker Samuel. Ønsker innspill til evt. mellomnavn som passer til disse. Jeg føler at ingen mellomnavn passer til Samuel og at det navnet står best alene, mens flere mellomnavn kan passe til Jonathan. 
Kan vi evt. bruke Jonathan Samuel (ikke bruke begge i dagligtale selvfølgelig). 
jeg tenker ellers; Jonathan Lucas eller Jonathan Milian. 

Anonymkode: 1e15f...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jonathan, Samuel er ett av de bibelske navnene dom ikke er vanlig nok til å bli forsvunnet med noe annet enn Bibelen. Ville gått ut i fra at Samuel  sine foreldre er personlig kristne. 

Anonymkode: 82535...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge navnene er for bibelske for min smak.  "Unge mødre"-mellomnavn gjør det ikke akkurat bedre. 

Anonymkode: c521b...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan er finest! Har en skjønn Jonathan selv🤩 Men mellomnavn har han ikke...synes navnet er langt nok i seg selv.

Hvis du absolutt må ha et mellomnavn, ikke sleng på Andre...alle heter Andre til mellomnavn🤡 Hva med Jonathan Elias? Jonathan Samuel passer ikke sammen etter min smak.

Anonymkode: 69e85...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samuel er det fineste guttenavnet jeg vet om 🥰 Uten mellomnavn. Jeg syns ingen av disse navnene er for bibelske. Jonathan er også fint, men liker bedre Johan (som også passer bedre med et eventuelt mellomnavn). 

Anonymkode: f9eed...90c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja synes begge er fine. Jeg hadde ikke tenkt på Samuel engang så det er nytt for meg og forbinder det ikke med noen ting og har ingen spesiel følelse for navnet, mens Jonathan har jeg tenkt hele svangerskapet. Synes Jonathan er søtt. 

Mannen mener Samuel er et staselig navn og at Jonathan er for ordinært. Det er også sjelden man hører navnet Samuel her i Nord-Norge hvor vi bor, det liker mannen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Jonathan, og synes begge navna har så mange stavelser at et mellomnavn kan bli litt i meste laget, spesielt om man har etternavn med mange stavelser.

Anonymkode: 87df0...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel enige om navn som par og driter vel i hva foreldre måtte mene? Foreldrene til mannen min har absolutt ikke noe med hva vi måtte kalle fremtidige barn. 

Angående navn hadde jeg gått for Jonathan. Samuel er litt i overkant religiøst og assosieres med han ivrige veganeren

Anonymkode: abb11...be6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Man blir vel enige om navn som par og driter vel i hva foreldre måtte mene? Foreldrene til mannen min har absolutt ikke noe med hva vi måtte kalle fremtidige barn. 

Angående navn hadde jeg gått for Jonathan. Samuel er litt i overkant religiøst og assosieres med han ivrige veganeren

Anonymkode: abb11...be6

Haha hvilken veganer. 
Eneste jeg forbinder med Samuel er skuespilleren Samuel L Jackson. 

Det er flere i familien min som klarer å uttale Jonathan riktig. Det er noen asiatere i familien min som ikke klarer uttale Samuel helt og sier «Samòl», «Samjul», «Sammuel» eller «Samjuel»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller barnefar er religiøse. Vi velger navn basert på hva vi synes er fint og hva barnet passer til. Dessverre ser han ut som både en Jonathan og en Samuel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både Jonathan og Samuel er fine navn, men Jonathan Lucas eller Jonathan Milian synes jeg var helt forferdelig og tungt. Skjønner heller ikke vitsen med mellomnavn eller dobbeltnavn om de ikke skal brukes.  

Synes ikke du skal dra dine foreldre inn i navnevalg, det er mellom deg og far til barnet. 

Anonymkode: 3a240...86c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes både Jonathan og Samuel er fine navn, men Jonathan Lucas eller Jonathan Milian synes jeg var helt forferdelig og tungt. Skjønner heller ikke vitsen med mellomnavn eller dobbeltnavn om de ikke skal brukes.  

Synes ikke du skal dra dine foreldre inn i navnevalg, det er mellom deg og far til barnet. 

Anonymkode: 3a240...86c

Fordi min far heter Lucas og farfaren heter Maximilian, derav Milian. 
Det er mange som har mellomnavn uten at man aktivt går rundt å roper hele navnet dems. Så Du mener du sier hele navnet til alle vennene/familiemedlemmene dine hver gang du sier navnet dems? Nabojenta heter Ida Mari Emily Olsen. Når folk snakker til henne sier de Ida. Har ikke hørt folk aktivt bruke hele navnet i Setninger «Ida Mari Emily skal du ha middag?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fordi min far heter Lucas og farfaren heter Maximilian, derav Milian. 
Det er mange som har mellomnavn uten at man aktivt går rundt å roper hele navnet dems. Så Du mener du sier hele navnet til alle vennene/familiemedlemmene dine hver gang du sier navnet dems? Nabojenta heter Ida Mari Emily Olsen. Når folk snakker til henne sier de Ida. Har ikke hørt folk aktivt bruke hele navnet i Setninger «Ida Mari Emily skal du ha middag?»

Jeg liker Jonathan best, men syns i grunnen navnet er så langt at det kanskje passer best med et kort mellomnavn (hvis du skal ha noen).

Jeg kjenner en Jonathan Luke, men han er amerikansk.

Hva med Jonathan Emil (med trykk på i-en)? 

Andre (halvgode) forslag er

Jonathan August

Jonathan Leon

Jonathan Olai 

Jonathan André

jonathan René

Jonathan Bjørn

Jonathan Max

Jonathan Fred (lang e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...