AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Hei, Jeg har flyttet inn i et område i Trondheim kommune som er nylig etablert og det er flere boligprosjekter på gang. Vi har en liten butikk i nærheten, Coop Prix, og andre store butikker som er litt lenger bort med post i butikk. Greia her er at når jeg skulle se hva som var hentestedet mitt var det ikke nærmeste post-i-butikk, ei heller nest nærmeste, det nærmeste etter der, det nærmeste etter der, men det femte post-i-butikk 4 km lenger bort er mitt hentested??! Er dette her greit? Er det en overgangsperiode før noen bygger en butikk eller en av de butikkene i nærheten her operetter en ny post-i-butikk? Noen som opplever noe lignende? For det meste henter jeg pakker med å velge hentested, og da velger jeg det som er nærmest. Men nå har jeg ikke anledning til å gjøre det fordi nettbutikken ikke hadde bestilt det, og da fikk jeg hentested som er vanskelig å komme seg til. Anonymkode: c1f32...d23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Er det vanskelig å dra 4 km? Hvordan kommer du deg på jobb? Anonymkode: d6153...caa 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 TS: jeg kan skjønne det ser ut som syting at jeg må hente noe 4km lenger bort. Men jeg har ikke bil. Så hvis jeg vil ha pakken, så må jeg gå 50 minutter EN VEI, og det er fra kart-appen jeg vet gangfeltene som er dekket av is vil ta lenger tid. Eneste andre alternativ er å ta bussen dit, noe jeg helst ikke vil men kan vel gjøre det om jeg må. Det er ikke bussen jeg tar til jobb, så dette vil ta meg en god del tid å dra dit bare for å hente en pakke. Anonymkode: c1f32...d23 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 4 km er på lang trimtur en kveld 👍 Anonymkode: 20bab...01d 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Du kan endre hentested selv. Ofte står den automatisk på hentestedet jeg bruker, men av og til står den på andre hentesteder, og så må jeg velge mitt hentested manuelt eller hva jeg skal si. Noen ganger får jeg opp ei liste med hentesteder i nærområde og velger derfra. Anonymkode: f480e...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan endre hentested selv. Ofte står den automatisk på hentestedet jeg bruker, men av og til står den på andre hentesteder, og så må jeg velge mitt hentested manuelt eller hva jeg skal si. Noen ganger får jeg opp ei liste med hentesteder i nærområde og velger derfra. Anonymkode: f480e...eaf De fleste nettbutikker har det slikt, men dette er en tjeneste de betaler noen få kroner for. I dette tilfellet hadde jeg ikke den muligheten, og da ble det hentestedet som var "mitt hentested" valgt. Det har Posten bestemt seg for at det skal være langt fra der jeg faktisk bor... Anonymkode: c1f32...d23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Ring VG, dette må komme fram. Anonymkode: 7e0fc...cdb 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Kan du ikke velge i Post- appen hva som er ditt default- hentested? Anonymkode: f3319...575
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 4 km er på lang trimtur en kveld 👍 Anonymkode: 20bab...01d Det blir jo 8km. Anonymkode: a2a15...575 3
kanakass Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Det kommer faktisk an på hvor postnummeret ditt. Rett over gata her jeg bor er det nærmeste 50 m unna. Men pga postnummeret mitt har den post i butikk samme og blir da «nærmeste». Selvom den er 2 km unna. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste nettbutikker har det slikt, men dette er en tjeneste de betaler noen få kroner for. I dette tilfellet hadde jeg ikke den muligheten, og da ble det hentestedet som var "mitt hentested" valgt. Det har Posten bestemt seg for at det skal være langt fra der jeg faktisk bor... Anonymkode: c1f32...d23 Åja, beklager så mye. Jeg må ha oversett hele nederste delen av HI, hvor du skrev dette... Beklager igjen. Du har ikke mulighet til å bestille hjemlevering da? Anonymkode: f480e...eaf
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 4 km er på lang trimtur en kveld 👍 Anonymkode: 20bab...01d Skulle være passe lang Anonymkode: 20bab...01d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja, beklager så mye. Jeg må ha oversett hele nederste delen av HI, hvor du skrev dette... Beklager igjen. Du har ikke mulighet til å bestille hjemlevering da? Anonymkode: f480e...eaf Neida, ikke noe problem 🙂 Hvis noen lurer på hvor "mitt hentested" er, nei du kan ikke endre det. Du kan søke her: https://adressesok.posten.no/nb/addresses/search Skriv inn addressen, hold musepekeren over tallet som kommer opp så skal det stå "hentes ved... PLASS" og det er ditt hentested. Du får det også opp på mine sider, fant ikke noe måte å endre det på. Anonymkode: c1f32...d23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir jo 8km. Anonymkode: a2a15...575 Går ofte så langt, fin trimtur. Anonymkode: 20bab...01d 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går ofte så langt, fin trimtur. Anonymkode: 20bab...01d Du må være sprek, jeg skal vurdere å ta turen men jeg tror veien er litt for glatt for det. Anonymkode: c1f32...d23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Kjipt.. Høres jo ikke rett ut. Kan du ta en telefon til butikken og høre? Eller ringe Posten? Men om du ikke får byttet da ville jeg tatt bussen, eller lånt en sykkel og tatt med sekk. Tar du ikke bussen noen gang ellers, inn til byen f.eks? Koster vel 40,- uten app/månedskort, send VOKSEN til 2027 som sms, så har du billett. Anonymkode: e17cb...7fd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Går ofte så langt, fin trimtur. Anonymkode: 20bab...01d På glatta med stor postpakke? Tviler. Anonymkode: 67d8d...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På glatta med stor postpakke? Tviler. Anonymkode: 67d8d...6e3 Jeg sko med brodder og ryggsekk 👍 Anonymkode: 20bab...01d 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Du må være sprek, jeg skal vurdere å ta turen men jeg tror veien er litt for glatt for det. Anonymkode: c1f32...d23 Men hvor er du egentlig? Jeg er også i Trondheim og området rundt, og jeg har ikke lagt mye merke til glatt vei noe sted, det ble jo varmegrader og all snøen forsvant igjen. Er du oppe i "høyden", Heimdal osv.? Anonymkode: e17cb...7fd 5
blazius Skrevet 24. november 2020 #20 Skrevet 24. november 2020 Du kan oppgi butikkens adresse og postnr som leveringsadresse, men oppgi ditt eget telefonnnummer og epostadresse. Da får du melding på SMS og epost når pakken er klar til henting (eller følg med i sporing på nett eller app). For pakker som går til Post-i-butikk driter posten i hvilken gateadresse som oppgis, pakken leveres til utleveringssted basert på postnummer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå